About Me

My photo
Anak Bapak Al-Banjary Al-Asya'iry As-Syafi'iy, Dilahirkan pada tanggal 1hb Januari 1983 di Kg Parit Satu Sungai Sireh, Tanjong Karang, Selangor Darul Ehsan, seorang Melayu berketurunan Banjar suku Alai, Kini bersama PAS Kawasan Tanjong Karang berjuang menegakkan Islam di atas muka bumi Allah sebagai amanah dan tanggungjawab dari-Nya.. ..terima kasih atas sokongan anda.. Takbirr..ALLAHUAKBAR..!!!

Saturday, October 10, 2009

PRK-N.31; RAYUAN KEPADA PENGUNDI N.31 BAGAN PINANG...!!!!

Tinggal beberapa jam sahaja lagi umat manusia yang terpilih untuk memilih wakil mereka akan membuat pilihan. Pilihan yang akan dibuat bukan main-main. Ini suatu pilihan untuk memilih antara benar dan bathil,dunia dan akhirat,syurga dan neraka.

Bagi mereka yang taatkan Allah serta suruhannya. Tiada masalah bagi mereka untuk memilih siapa calon dan parti mana yang akan dipilih. Memilih PAS bermakna memilih wakil yang akan menyuarakan hak dan aspirasi rakyat mengikut perspektif Islam. Ia juga bermaksud memilih seorang wakil yang akan bersuara dengan suara Iman dan taqwa.

Wahai rakyat Bagan Pinang, jangan kita pilih mereka yang tidak ada rasa takut dengan Allah. Wakil yang tidak takut Allah akan berani buat benda yang Allah tidak suka. Allah tak suka orang menipu. Allah juga tidak suka orang yang mencuri. Allah juga tidak suka orang memberi dan menerima rasuah.

UMNO adalah parti yang dasarnya dasar yang tidak takut kepada Allah. Tetapi saya yakin di kalangan ahli-ahli UMNO bukan semua yang berani melawan Allah. Boleh jadi mereka dijahilkan oleh pimpinan UMNO agar mereka tidak lari meninggalkan UMNO seterusnya menyertai PAS.

Jika dibandingkan Mohd Hasan dan Isa Samad. Isa Samad lebih makruf setelah kantoi mengamalkan rasuah untuk mendapat jawatan dalam UMNO. Kemudian diadili oleh mahkamah UMNO dan digantung oleh UMNO juga. Nyatalah Isa Samad diiktiraf oleh UMNO sendiri sebagai seorang perasuah. Mohd Hasan masih dilihat bersih dari kacamata UMNO. Dia belum direport oleh ahli UMNO sebagai perasuah. Isa samad sudah pun direport dan dituduh bahkan dihukum sebagai perasuah.

Tiba-tiba wakil rakyat Bagan Pinang yang lama mengikut jejak Asri Rabbani, perginya takkan kembali. Maka perlu ada pengganti wakil yang pergi tak kembali. Yang dah pergi dia takkan kembali menjadi calon. Namun yang pergi tak kembali datang mengundi dah biasa jadi. Kembali jadi calon belum ada lagi dalam sejarah donia. Maka tiba-tiba juga Isa Samad yang dinobat oleh UMNO sebagai perasuah itu juga yang dipilih oleh UMNO. Mesti kuciwa ahli-ahli UMNO yang mahu bakal wakil dikalangan yang muda dan belum ada rekod rasuah.

Ahli UMNO Bagan Pinang pasti tidak mahu dipalit sebagai tidak reti memilih. Ahli UMNO Bagan Pinang juga mesti malu jika dituduh sebagai penyokong rasuah. Ahli UMNO juga manusia, sebagai manusia, maruah mesti dipertahankan. Untuk mempertahankan maruah agar tidak dituduh sebagai manusia rasuah, manusia tidak reti menilai dan memilih.Jangan anda malukan diri anda dan jangan jatuhkan maruah anda. Walaupun anda masih UMNO, anda masih ada maruah. Jangan gadaikan maruah anda dengan mengundi Isa yang dihukum bersalah mengamalkan rasuah dan tergolong dikalangan perasuah. Sekurang-kurangnya akan nada manusia lain yang akan beri hormat kepada anda sebagai mereka yang menolak rasuah dan perasuah.

Berikan undi anda kepada PAS, sebagai tanda anda tidak pernah bersetuju dengan rasuah dan menolak pemimpin rasuah. Anda pasti akan merasai kelaiannnya.

No comments: