About Me

My photo
Anak Bapak Al-Banjary Al-Asya'iry As-Syafi'iy, Dilahirkan pada tanggal 1hb Januari 1983 di Kg Parit Satu Sungai Sireh, Tanjong Karang, Selangor Darul Ehsan, seorang Melayu berketurunan Banjar suku Alai, Kini bersama PAS Kawasan Tanjong Karang berjuang menegakkan Islam di atas muka bumi Allah sebagai amanah dan tanggungjawab dari-Nya.. ..terima kasih atas sokongan anda.. Takbirr..ALLAHUAKBAR..!!!

Saturday, October 10, 2009

PRK-N31; MENJAWAB RESPON ORANG TAKDAK OTAK!!!


ORANG TAKDAK OTAK KATA:
“hello bro...ape citer??aku tak nampak plak gambo budak bodoh berbaju merah tu dlm blog ko...knp tak letak gambo dia kene serang tu???petuiii...pengecut,bodoh...kalu ko berani,letak la gambo dia dlm blog ko...cakap org UMNO yg buat,n ckp lelaki islamik bodoh tu nak mati kene serang...ada berani ke??”


ORANG ADA OTAK JAWAB:
Assalamualaikum…,Aku tak tau la hang ni Islam ka dak, biasanya orang Islam dia bagi salam, ka hang tak tau cara nak bagi salam…? Tiba-tiba hello.. ,apadia…!!! awat hang tak reti nak baca tajuk artikal ka…??? Orang cakap pasai dunia akhirat dia sibuk dok cari gambaq. Hang kalau kelapaq nak cari gambaq, awat tak reti nak search ka dalam yahoo image ka, google image ka…!!! Aku nak buboh gambaq ka tak buboh ka itu hak aku la…!!! Yang hang sibuk pasai apa, hang kalu nak sangat tau pasai budak tu kena serang dengan UMNO ka dak, betui ka tipu, hang pi mana-mana bali polis hang buat report bahawa gambaq budak tu adalah palsu dan fitnah..Hang ada berani ka…????

Aku pun pelik pasai apa hang beriya-riya sangat cabaq aku suruh buboh gambaq budak tu dan tiba-tiba hang kata aku penakut. Biasanya kalau orang cabaq, dia tau dengan perkara disebalik cabaran itu. Ataupun hang lebih tau dari aku pasai budak yang hang kata bodo bangang ni. Hang cabar suruh aku letak gambaq dia kena serang...Kalaulah katakan aku letak gambaq budak tu seperti mana yang tertera dalam blog-blog, media cetak dan sebagainya. Aku pulak nak cabaq hang cari gambaq lima minit sebelum dan selepas gambaq itu ditangkap untuk membuktikan gambaq ini palsu...apa macam...??? Bukan apa, bila hang pulak dapat cari gambaq lima minit sebelum dan selepas gambaq berdarah itu diambil, mudah aku nak tanya dari mana hang dapat gambaq, siapa cameraman, ataupun apakah hang ada bersama cameraman serta bersama budak baju merah itu..ada berani...??? Bukan apa, aku nak tengok siapa yang pengecut dan siapa yangbacui, aku ka hang...???

ORANG TAKDAK OTAK KATA:
"sah2 ko tak berani kan...sebab ko ada otak,ko leh nampak tu tipu kan...knp bro??kalu benda tu ko pandai guna otak,ko kata gambar tu tipu,benda2 lain yg ko tulis pasal UMNO tu ko takleh guna otak jgk ke??ke otak ko mmg utk mengutuk n memfitnah jer??
pengecut la ko bro...petuihhh...malu la skit kat org sebelum ko malu kat diri sendiri...or ko patut malu pd diri sendiri sebelum ko malu kat haiwan.."

ORANG ADA OTAK JAWAB:

Hang kata "sah2 ko tak berani kan...sebab ko ada otak,ko leh nampak tu tipu kan"...ayat ini menunjukkan bahawa betapa hang sedar betapa aku berhati-hati untuk letakkan apa-apa gambaq dan aku tidak macam blogger-blogger yang lain. Dan hang dengan sendirinya mengesahkan bahawa aku ada otak dan jugak yang mengaku dengan berotaknya aku hang mengaku pulak yang aku buleh nampak gambaq tu macam tipu. Betul tak bro...???

Seterusnya hang kata;
"knp bro??kalu benda tu ko pandai guna otak,ko kata gambar tu tipu,". Berdasarkan struktur ayat yang hang bina (aku yakin hang tulis dengan agak tergesa-gesa) Hang mengakui bahawa aku menggunaklan otak dengan betul tentang gambaq budak tu. Sebab apa aku kata macam tu, sebab ayat hang selepas tu menyebut; "benda2 lain yg ko tulis pasal UMNO tu ko takleh guna otak jgk ke??" Aku nak petik potongan ayat "ko takleh guna otak jgk ke??" menunjukkan bahawa apa yang aku fikir menggunakan otak tentang gambaq itu seolah hang sendiri tau kebenarannya cuma hang cuba nak timbulakn satu isu betapa kalau aku nak tulis pasal UMNO juga aku kena guna otak macam mana aku gunakan otak aku menilai gambaq budak laki-laki itu. Perkataan "jgk ke??" seolah bermaksud hang nak aku guna otak dengan betul bila menulis pasal UMNO seperti "jugak" aku guna otak untuk tidak letakkan gambaq budak itu. Pendek kata, sebenaqnya hang nak kata kat aku, pasai gambaq aku ada otak dan bila tulis pasai UMNO aku tak dak otak semata-mata untuk perkukuhkan dakwaan bahawa apa yang aku tulis tu fitnah saja kan, bukan ada apa pun. Tak gitu bro...???

Bila aku amati ayat yang hang kata;
"malu la skit kat org sebelum ko malu kat diri sendiri..". Kata-kata hang ni semacam "peringatan" kepada aku. Biasanya orang yang menerima peringatan ini adalah orang yang kurang tahu berbanding orang yang bagi peringatan yang "lebih tahu" tentang perkara yang sebenaq. Contohnya kalau sa-saorang itu tahu bahawa menipu itu berdosa hukumnya, yang seorang lagi tidak tahu bahawa menipu itu berdosa. Takkanlah orang yang tak tau nak ingatkan orang yang tahu. Macamlah yang hang kata "malu la skit kat org sebelum ko malu kat diri sendiri..". bermaksud betapa hang lebih tahu perkara sebenaq berbanding aku,kononnya aku ini bagi hang tak tau perkara yang sebenaqnya. betoi dak...??? Kalimah "sebelum" menunjukkan bahawa hang pada hakikatnya tahu bila hakikat sesuatu itu terdedah. Lawan perkataan "sebelum" adalah "selepas". Orang yang menggunakan kalimah "sebelum" pada kebiasaannya dia tahu apa yang bakal berlaku selepasnya. Umpamanya seperti ayat ini; "sebelum jadi PM kena jadi TPM" dan maksudnya jugak"Jadi PM selepas jadi TPM". Berhubung kalimah sebelum dan selepas, yang menambahkan karaguan ialah, bila hang kata "sebelum ko malu kat diri sendiri.." menunjukkan betapa hang yakin aku akan "malu" jika aku sahut seruan hang suruh buboh gambaq budak baju merah itu. Tapi rupanya hang tak cerdik juga sebab awal-awal hang dah bagi peringatan kat aku ; malu la skit kat org sebelum ko malu kat diri sendiri...kalimah "sebelum" menunjukkan bahawa selepas aku sahut cabaran bangang hang aku akan "malu" semalu-malunya bukan. Sebenaqnya hang nak malukan aku bukan..???

Maka sebab itulah hang beriya-riya suruh aku buboh gambaq budak baju merah itu dengan "ugutan" bacul dan "penakut". Kiranya macam ada satu perangkap pulak pada kata-kata hang sebab hang mula-mula mendakwa aku guna otak yang betul kerana percaya gambaq itu tipu. Tetapi hang cuba sabitkan kesalahan penakut dan pengecut pulak kapada aku kalau tak buboh gambaq tu dengan harapan aaku aku dengan cabaran hang agar tidak dilabel pengecut dan penakut. Betui dak broo...???? Hang tak kan cabaq benda ni kalau hang tak tau maklumat dan hakikat sebenaq tentanq gambaq ni. Yang sepatutnya kena malu hang la, sebab buat benda nak malukan orang lain. Macam orang muka tak tau malu ja hang ni...Ataupun hang dan kawan-kawan hang yang malu bila orang tau apa yang hangpa tau...??? Mana la tau kot hang tau sapa yang toreh baju budak tu dengan apa, pedang ka, parang ka, pisau potong bawang ka, pisau sekupang ka...


Benda-benda lain yang aku tulis pasai UMNO, mana dia hujah hang yang kata aku tulih tak pakai otak…? Apa hang ingat semua orang tak otak macam hang ka…??? Mana dia hujah hang mana…!!! Takat dok bagi komen hujah pon takdak, tiba-tiba tuduh orang tulih tak guna otak. Ni aku nak bagitau hang, orang yang ada otak, bila dia tuduh dia kemuka hujah. Yang tak bagi hujah tiba-tiba mai maki hamun dalam respon, itu tanda orang takdak otak. Orang macam ang ni layak kira semut tepi jalan saja. Kalau aku mengutuk dan fitnah, mana dia hujah hang membuktikan apa yang aku tulih tu fitnah..??? Atau bila kena atas batang hidung hang terus terasa macam kena maki. Guna la otak dengan betui. Hang patut malu dengan lembu sebelum malu kat diri hang sebelum hang dikategoorikan sebagai muka tak malu.. Orang yang berani dia tudu dan dakwa dengan pembuktian, bukan menulih yang bukan-bukan macam hang. Kalau hang jadi lawyer soheh tak dak orang nak pi fima guaman hang. Bukan takat orang, kaldai pon tak mau…!!! La ni sapa pengecut…!!! Berani mai la balas hujah aku…!!!



ORANG TAKDAK OTAK KATA:
"pasal PAS tu islamik sgt,n ko ni islamik sgt,aku nak tanya,ape ko buat utk islam yg ko leh banggakan??bukan nak banggakan or meninggi diri,tapi just senaraikan 3 kerja yg ko buat utk naikkan syiar islam..kalu ko rase ko sorg jer bleh masuk syurga...pikir la bro...guna akal...guna fikiran yg diberi tuhan,bukan hanya utk memfitnah jer...”

ORANG ADA OTAK JAWAB:
Eh..taU pulak hang no yang PAS ni Islamik. Aku memang Islamik lama dah. Hang ja yang tak tau beza yang mana satu Islamik yang mana satu tak Islamik. Hang ingat aku jenih riak macam hang ka nak heboh apa yang aku buat untuk Islam. Hang tak tau ka membangga-banggakan amalan itu namanya riyak..hang tau ka dak riyak tu apaa…!!! Patutnya hang yang mengaku aku ni islamik sangat tanya aku boleh ka dak berbangga dengan amalan. Mula-mula suruh bagitau apa yang aku buat untuk islam yang aku boleh banggakan, lepas tu kata bukan nak bangga pulak. Apa ka hang ni manusia spesis tak pendirian ka…??? Hang faham ka maksud syi’ar tu apa…??? Apa beza syi’ar dengan syari’at…??? Konon ayat Islamik la tu.

Hang tau dak perangai Musyrikin kat Makkah masa Rasulullah mula di utus jadi Nabi dan Rasul. Depa persoal kenapa rasul dipilih dikalangan manusia tidak dari kalangan Malikat…?? Sebab dia nak buat helah pulak, kalau Allah betul-betul pilih malaikat, dia akan persoal pulak kenapa Rasul dan nabi dipilih dari kalangan malaikat, sebab malaikat takdak nafsu tak makan tak minum macam manusia. Apa hang nak jadi macam perangai musyrikin ka dok bagi soalan bangan kat aku…!!!

Kalau dah hang kata bukan untuk banggakan dan meninggi diri, yang hang tanay aku pasai apa…? Atau pasai hang nak perangkap aku…? Lepas aku jawab hang kata pulak aku nak membangga diri..!!! Hang ingat aku bodo macam hang ka…!!!

Awat yang hang terasa sangat sampai kata kat aku yang aku sorang saja buleh masuk syurga…? Pasai hang terasa diri hang dah tak buleh masuk syurga ka…?? Atau hang dah terasa diri hang dan menjadi ahli neraka…??? Hang tak pikiaq ka..mana akai hang…!!! Nak provoke aku pon jangan la samapi orang tau hang macam tak dak akai. Aku ni tak tau la buleh masuk syurga ka dak, yang persoalkan hang bukan aku. Kalau hang terasa diri hang tak buleh masuk syurga, suka hati hang la..mana aku tau. Jangan la pasai hang dah terasa tak buleh masuk syurga, tiba-tiba hang pertikai aku pulak. Hang la yang kena guna akai yang Allah bagi. Guna akai bawak hujah dan buktikan apa yang aku tulis adlah fitnah…buktikan kalau hang tak mau digelar sebagai manusia tak dak otak.



ORANG TAKDAK OTAK KATA:
"kalu berani,jawab la comment aku tu...kalu ko berani la..(yg pnbtg,jwb nape tak letak gambo lelaki berbaju merah yg bodoh bangang tu)...."

ORANG ADA OTAK JAWAB:
Aku dah jawab dah. Terpulang la kat hang dah baca ka dak. Aku dah jawab, hang nak kata aku berani ka dak itu suka hati hang. Pasai aku nak letak ka tak nak letak gambaq laki-laki baju merah, itu ikut suka aku lah. Kalau hang pulak, kalau hang beranai, hang letak la gambaq laki-laki tu lima minit sebelum dan selepas gambaq tu ditangkap…amacam…??? Aku nak tengok, budak tu ka atau hang ka yang bodoh bangang atau hangpa bedua yang bodoh bangang…!!!



ORANG TAKDAK OTAK KATA:
"kalu ko diam jer,tak jawab,or ko delete comment aku tu,sah la ko pengecut...baik ko delete jer blog ko ni...sampah jer..."

ORANG ADA OTAK JAWAB:
Hang pun baca kan apa yang aku jawab, aku tak diam dan aku bagi komen. Sah lah aku bukan pengecut bukan…??? Aku tau pasai apa hang suruh delete blog aku. Pasai hang takut nak baca hujah-hujah aku bukan…??? Itu la tektik orang takdak otak macam hang. Dok ingat semua orang tak dak otak macam dia. Sampah pun ada guna siap buleh recycle, paling koman pun buat baja. Kalu hang aku tak tau la…sampah pun aku rasa tak mau kawan dengan hang..pasai hang sendiri tak buleh menilai hujah mana yang sampah dan hujah mana tidak sampah...untuk pengetahuan hang, hujah yang ada fakta dan bukti sahaja yang boleh diterima. tulisan yang takdak hujah dan bukti macam yang hang tulis ni hujah yang tak buleh pakai, benda tak buleh pakai dipanggil sampah. Tulisan sampah macam hang tak layak dok kat alam saiber ni termasuklah recycle bin...!!!





ORANG TAKDAK OTAK KATA:
"sedangkan dlm harakah(yg letak gambar llaki baju merah tanpa selidik,pakai muat jer)pun berani,ni kan plak ko yg gagah perkasa ni kan...jawab bro...!!!"

ORANG ADA OTAK JAWAB:
Ini satu perkara yang aku amat musykil. Ada yang tak kena dengan perkataan "selidik".Hang kata harakah tak selidik. Maka apakah aku tak letak gambaq sebab aku "selidik". Macam mana hang buleh tau harakah tak selidik dan aku selidik. Aku rasa hang tau walaupun tanpa pusat penyelidikan peribadi. Dalam mana-mana kajian sains, saintislah yang tahu mana satu selidik dan mana satu yang bukan hasil selidik. Persoalannya bila hang kata Harakah tak selidik dan aku tak buboh gambaq pasal guna otak (selidik la tu...!!!) ini bermaksud hang lebih tau dari aku dan lebih tau dari Harakah apa yang berlaku ke atas budak baju merah itu...aneh kan broo..dari kata-kata hang pun dah tau hang macam sembunyi apa yang orang lain tak tahu..

Dari apa yang aku jawab pada hang bro..hang, tukang tangkap gambaq, tukaq kerat baju dan tukang buboh sirap sahaja yang tau apa yang terjadi lima minit sebelum dan selepas gambaq berdarah dan baju koyak itu berlaku...

AKU YAKIN HANG MESTI TAU, SIAPA YANG ADA OTAK DAN SIAPA YANG TAKDAK OTAK...!!!

No comments: