About Me

My photo
Anak Bapak Al-Banjary Al-Asya'iry As-Syafi'iy, Dilahirkan pada tanggal 1hb Januari 1983 di Kg Parit Satu Sungai Sireh, Tanjong Karang, Selangor Darul Ehsan, seorang Melayu berketurunan Banjar suku Alai, Kini bersama PAS Kawasan Tanjong Karang berjuang menegakkan Islam di atas muka bumi Allah sebagai amanah dan tanggungjawab dari-Nya.. ..terima kasih atas sokongan anda.. Takbirr..ALLAHUAKBAR..!!!

Thursday, October 29, 2009

PENDIRIAN PAS SELANGOR

PAS Selangor ingin merujuk kepada keputusan mesyuarat khas jawatankuasa kerja PAS pusat pada 28 Oktober 2009 di Pejabat Agung PAS.

Pendirian PAS Selangor adalah seperti berikut:

PAS Selangor mengalu-alukan kesediaan PAS pusat untuk menangani kemelut yang berlaku dalam PAS sebagaimana yang diputuskan dalam mesyuarat khas jawatankuasa kerja PAS pusat pada 28 Oktober 2009.

PAS Selangor juga menyambut baik keputusan untuk menolak EGM (mesyuarat agung khas) dan seterusnya menyelesaikan masalah dalaman melalui siasatan yang dilakukan oleh jawatankuasa disiplin parti.

Seluruh kepimpinan dan ahli PAS negeri Selangor bersedia untuk disiasat dan memberikan kerjasama sepenuhnya kepada jawatankuasa disiplin parti. Kami menyeru agar siasatan ini dilakukan dengan serta-merta bagi mengembalikan integriti seluruh ahli-ahli PAS di negeri Selangor.

Bagi memulihkan imej parti, PAS Selangor menggesa agar jawatankuasa disiplin parti dapat membuat penyiasatan secara menyeluruh dan membersihkan PAS daripada anasir yang mengganggu-gugat PAS seperti mengambil tindakan yang tegas terhadap ahli-ahli yang mendedahkan rahsia parti kepada umum melalui saluran media dan blog.

Bagi meninggikan prinsip-prinsip al-'adalah yang ditetapkan oleh Islam, PAS Selangor ingin menekankan jawatankuasa disiplin parti hendaklah juga menyiasat orang yang membuat tuduhan dan mengambil tindakan yang tegas kepada mereka sekiranya tuduhan tersebut tidak benar kerana mencetuskan suasana yang tidak stabil dalam parti dan seterusnya merosakkan imej parti.


Merujuk kepada beberapa isu yang dibangkitkan, kami ingin menegaskan bahawa ahli-ahli PAS Selangor di semua peringkat telah menyatakan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada pimpinan PAS negeri sebagaimana yang telah diputuskan melalui mesyuarat khas badan perhubungan PAS negeri Selangor yang bertarikh 27 September 2009.

PAS Selangor menyeru kepada semua ahli-ahli parti agar menghormati jawatankuasa disiplin parti di dalam menjalankan tugasnya dengan tidak membicarakan isu ini sehinggalah proses penyiasatan dan pendakwaan selesai.

PAS Selangor seterusnya menyeru kepada ahli-ahli PAS di Selangor agar bertenang dan membiarkan proses siasatan yang dilakukan oleh jawatankuasa disiplin parti selesai sepenuhnya. Semua ahli-ahli PAS di Selangor mestilah menyatakan taat setia yang tidak berbelah bahagi kepada kepimpinan YB Tuan Guru Presiden.

Mohd Khairuddin Othman
Setiausaha
Badan Perhubungan PAS Negeri Selangor

KEPUTUSAN MESYUARAT KHAS PAS OUSAT

1] Perkukuhkan Pakatan Rakyat. Semua pimpinan dan ahli PAS diminta beriltizam untuk untuk memperkukuhkan Pakatan Rakyat. Satu seminar khas mengenai pengukuhan Pakatan rakyat akan dilangsungkan. Penulis merasakan seminar itu adalah seminar yang sama yang akan dijalankan pada bulan Disember nanti.

2] Satu lembaga displin dibentuk dengan diketuai oleh Naib Presiden, Tuan Ibrahim Tuan Man bagi menangani isu-isu displin yang sedang berlaku di Negari selangor.

3] Isu Unity Government atau Kerajaan Perpaduan sudah tidak berbangkit lagi. Tiada lagi kerajaan perpaduan selepas ini.

Wednesday, October 21, 2009

ARTIKEL PILIHAN : ISU UNITY GOVERNMENT YANG TERUS BERNANAH...!!!

Oleh " MRK albanjari
"Ku fikir luka tu sudah sembuh tetapi rupa-rupanya ia masih bernanah di dalam" itulah perumpamaan dalam kita merungkai masalah yang cuba dibangkitkan kepada PAS sejak kekalahannya dalam PRK N31 Bagan Pinang 11 Oktober lalu. Pelbagai ulasan yang telah dibuat oleh pelbagai pihak dan kebanyakannya cuba mengambil kesempatan untuk memalu kembali gendang UG dengan mempertontonkan pelbagai watak yang perlu dipersalahkan kononnya.

Tak semena-mena Dr Hassan Ali yang ditohmah kerana menyebabkan PAS kalah teruk di PRK Bagan Pinang lalu kerana kelancangan mulutnya menyebabkan Pakatan rakyat Selangor bergeser kerana isu arak.

Apa masalahnya dengan isu arak dengan UG ? Kerana Tuan Guru Hj. Hadi mendiamkan diri ? Kerana Ustaz Nasha memihak kepada Dr Hassan Ali ? Atau kerana kebanyakan pemimpin lain tidak respons kepada Dr Hassan Ali ? atau apa ?

Ada juga pimpinan PAS pusat dari pelbagai jawatan cuba untuk respons terhadap isu yang diutarakan oleh Dr Hassan Ali ini namun akhirnya ia berjaya diselesaikan dalam perundingan meja bulat oleh pimpinan PR Selangor. Justeru itu kenapa kini ia cuba untuk diketengahkan lagi dalam kita merungkai punca kekalahan di Bagan Pinang lalu.

Saya secara jujur melihat adanya kumpulan dalam pimpinan PAS di semua peringkat yang cuba untuk memalu kembali gendang UG ini. Bahkan diperingkat PAS Pusat dan Pemuda Pusat juga dikhabarkan masih ada lagi suara-suara yang cuba untuk membangkitkan isu ini.

Mengapa kekalahan kita di Bagan Pinang menjadikan kita sakit otak hingga memaksa pimpinan pusat itu dirombak hingga sanggup menyingkirkan Presiden dan Timbalannya hinggakan juga kepada kelompok yang telah dilabel menyokong UG juga harus di singkirkan seperti Dr Hassan Ali.

Kenapa kita memandang begitu sinis kepada Tuan Guru Presiden akibat kekalahan kita di Bagan Pinang hinggakan urusan beliau ke luar negara juga dipersoalkan ? Apakah beliau sengaja keluar negara untuk makan angin atau berehat dari memikirkan senario politik negara ? Tentunya ada urusan parti atau urusan gerakan Islam Antarabangsa yang menyebabkan beliau memenuhi undangan dari luar negara itu, takkanlah nak diwakilkan kepada kerani am pejabat agung PAS untuk menjalankan misi dakwah di peringkat global itu. GOBLOK betul la sapa yang pertikaikan isu ini.

Semua dentuman isu yang dibuat ini tidak lain hanyalah untuk mengungkit kembali isu UG agar orang-orang yang berkepentingan dapat mengambil laba politik dan menyusun strategi yang hanya mereka sahaja yang tahu dengan harapan ahli-ahli PAS di semua peringkat tidak mudah lupa tentang isu UG ini yang menggamit kemarahan Tuan Guru Nik Aziz terhadap Timbalan Presiden PAS dahulu.

Saya lihat kumpulan yang dikatakan sebagai anti UG ni mempunyai rangkaian yang licik disemua peringkat hinggakan ia dapat liputan media yang sangat mudah. Sebenarnya isu UG ini bukanlah sekarang ini mula panas tetapi sebaliknya sejak tempoh berkempen di Bagan Pinang lagi ia sudah kedengaran renggekanya cuma kami tidak mahu respons takut menjadi senjata yang kuat oleh UMNO tapi kalau betulah telahan saya, memang itulah agaknya hasrat mereka agar ada yang respons dan menjadi tajuk berita yang sensasi maka mudahlah dituding jari kepada orang-orang yang dikehendaki. Wallahualam..saya mohon ampun dan maaf sekiranya telahan saya itu salah, harap ia sala !

Mungkin khalayak tidak tahu bahawa di Selangor sendiri ada usaha-usaha nakal yang cuba menggagalkan setiap kerja baik yang hendak dicadangkan oleh PAS Selangor melalui Pesuruhjayanya Dr Hassan Ali hinggakan ada cadangan supaya PAS Selangor diminta untuk tidak merangka Enekmen Jenayah Syariah Selangor seperti Enekmen Jenayah Syariah ( Hudud ) di Kelantan dan khabarnya Dr Hassan Ali tegas dengan pendiriannya supaya enekmen ini di rangka dan dibuat kerana sekarang PR sudah memerintah Selangor, so apa yang hendak di tunggu lagi ?

Perangai yang takutkan hukum Hudud ni perangai sape ? Bukan perangai-perangai jelmaan UMNO ke ?

Saturday, October 10, 2009

PRK-N.31; RAYUAN KEPADA PENGUNDI N.31 BAGAN PINANG...!!!!

Tinggal beberapa jam sahaja lagi umat manusia yang terpilih untuk memilih wakil mereka akan membuat pilihan. Pilihan yang akan dibuat bukan main-main. Ini suatu pilihan untuk memilih antara benar dan bathil,dunia dan akhirat,syurga dan neraka.

Bagi mereka yang taatkan Allah serta suruhannya. Tiada masalah bagi mereka untuk memilih siapa calon dan parti mana yang akan dipilih. Memilih PAS bermakna memilih wakil yang akan menyuarakan hak dan aspirasi rakyat mengikut perspektif Islam. Ia juga bermaksud memilih seorang wakil yang akan bersuara dengan suara Iman dan taqwa.

Wahai rakyat Bagan Pinang, jangan kita pilih mereka yang tidak ada rasa takut dengan Allah. Wakil yang tidak takut Allah akan berani buat benda yang Allah tidak suka. Allah tak suka orang menipu. Allah juga tidak suka orang yang mencuri. Allah juga tidak suka orang memberi dan menerima rasuah.

UMNO adalah parti yang dasarnya dasar yang tidak takut kepada Allah. Tetapi saya yakin di kalangan ahli-ahli UMNO bukan semua yang berani melawan Allah. Boleh jadi mereka dijahilkan oleh pimpinan UMNO agar mereka tidak lari meninggalkan UMNO seterusnya menyertai PAS.

Jika dibandingkan Mohd Hasan dan Isa Samad. Isa Samad lebih makruf setelah kantoi mengamalkan rasuah untuk mendapat jawatan dalam UMNO. Kemudian diadili oleh mahkamah UMNO dan digantung oleh UMNO juga. Nyatalah Isa Samad diiktiraf oleh UMNO sendiri sebagai seorang perasuah. Mohd Hasan masih dilihat bersih dari kacamata UMNO. Dia belum direport oleh ahli UMNO sebagai perasuah. Isa samad sudah pun direport dan dituduh bahkan dihukum sebagai perasuah.

Tiba-tiba wakil rakyat Bagan Pinang yang lama mengikut jejak Asri Rabbani, perginya takkan kembali. Maka perlu ada pengganti wakil yang pergi tak kembali. Yang dah pergi dia takkan kembali menjadi calon. Namun yang pergi tak kembali datang mengundi dah biasa jadi. Kembali jadi calon belum ada lagi dalam sejarah donia. Maka tiba-tiba juga Isa Samad yang dinobat oleh UMNO sebagai perasuah itu juga yang dipilih oleh UMNO. Mesti kuciwa ahli-ahli UMNO yang mahu bakal wakil dikalangan yang muda dan belum ada rekod rasuah.

Ahli UMNO Bagan Pinang pasti tidak mahu dipalit sebagai tidak reti memilih. Ahli UMNO Bagan Pinang juga mesti malu jika dituduh sebagai penyokong rasuah. Ahli UMNO juga manusia, sebagai manusia, maruah mesti dipertahankan. Untuk mempertahankan maruah agar tidak dituduh sebagai manusia rasuah, manusia tidak reti menilai dan memilih.Jangan anda malukan diri anda dan jangan jatuhkan maruah anda. Walaupun anda masih UMNO, anda masih ada maruah. Jangan gadaikan maruah anda dengan mengundi Isa yang dihukum bersalah mengamalkan rasuah dan tergolong dikalangan perasuah. Sekurang-kurangnya akan nada manusia lain yang akan beri hormat kepada anda sebagai mereka yang menolak rasuah dan perasuah.

Berikan undi anda kepada PAS, sebagai tanda anda tidak pernah bersetuju dengan rasuah dan menolak pemimpin rasuah. Anda pasti akan merasai kelaiannnya.

PRK-N31; MENJAWAB RESPON ORANG TAKDAK OTAK!!!


ORANG TAKDAK OTAK KATA:
“hello bro...ape citer??aku tak nampak plak gambo budak bodoh berbaju merah tu dlm blog ko...knp tak letak gambo dia kene serang tu???petuiii...pengecut,bodoh...kalu ko berani,letak la gambo dia dlm blog ko...cakap org UMNO yg buat,n ckp lelaki islamik bodoh tu nak mati kene serang...ada berani ke??”


ORANG ADA OTAK JAWAB:
Assalamualaikum…,Aku tak tau la hang ni Islam ka dak, biasanya orang Islam dia bagi salam, ka hang tak tau cara nak bagi salam…? Tiba-tiba hello.. ,apadia…!!! awat hang tak reti nak baca tajuk artikal ka…??? Orang cakap pasai dunia akhirat dia sibuk dok cari gambaq. Hang kalau kelapaq nak cari gambaq, awat tak reti nak search ka dalam yahoo image ka, google image ka…!!! Aku nak buboh gambaq ka tak buboh ka itu hak aku la…!!! Yang hang sibuk pasai apa, hang kalu nak sangat tau pasai budak tu kena serang dengan UMNO ka dak, betui ka tipu, hang pi mana-mana bali polis hang buat report bahawa gambaq budak tu adalah palsu dan fitnah..Hang ada berani ka…????

Aku pun pelik pasai apa hang beriya-riya sangat cabaq aku suruh buboh gambaq budak tu dan tiba-tiba hang kata aku penakut. Biasanya kalau orang cabaq, dia tau dengan perkara disebalik cabaran itu. Ataupun hang lebih tau dari aku pasai budak yang hang kata bodo bangang ni. Hang cabar suruh aku letak gambaq dia kena serang...Kalaulah katakan aku letak gambaq budak tu seperti mana yang tertera dalam blog-blog, media cetak dan sebagainya. Aku pulak nak cabaq hang cari gambaq lima minit sebelum dan selepas gambaq itu ditangkap untuk membuktikan gambaq ini palsu...apa macam...??? Bukan apa, bila hang pulak dapat cari gambaq lima minit sebelum dan selepas gambaq berdarah itu diambil, mudah aku nak tanya dari mana hang dapat gambaq, siapa cameraman, ataupun apakah hang ada bersama cameraman serta bersama budak baju merah itu..ada berani...??? Bukan apa, aku nak tengok siapa yang pengecut dan siapa yangbacui, aku ka hang...???

ORANG TAKDAK OTAK KATA:
"sah2 ko tak berani kan...sebab ko ada otak,ko leh nampak tu tipu kan...knp bro??kalu benda tu ko pandai guna otak,ko kata gambar tu tipu,benda2 lain yg ko tulis pasal UMNO tu ko takleh guna otak jgk ke??ke otak ko mmg utk mengutuk n memfitnah jer??
pengecut la ko bro...petuihhh...malu la skit kat org sebelum ko malu kat diri sendiri...or ko patut malu pd diri sendiri sebelum ko malu kat haiwan.."

ORANG ADA OTAK JAWAB:

Hang kata "sah2 ko tak berani kan...sebab ko ada otak,ko leh nampak tu tipu kan"...ayat ini menunjukkan bahawa betapa hang sedar betapa aku berhati-hati untuk letakkan apa-apa gambaq dan aku tidak macam blogger-blogger yang lain. Dan hang dengan sendirinya mengesahkan bahawa aku ada otak dan jugak yang mengaku dengan berotaknya aku hang mengaku pulak yang aku buleh nampak gambaq tu macam tipu. Betul tak bro...???

Seterusnya hang kata;
"knp bro??kalu benda tu ko pandai guna otak,ko kata gambar tu tipu,". Berdasarkan struktur ayat yang hang bina (aku yakin hang tulis dengan agak tergesa-gesa) Hang mengakui bahawa aku menggunaklan otak dengan betul tentang gambaq budak tu. Sebab apa aku kata macam tu, sebab ayat hang selepas tu menyebut; "benda2 lain yg ko tulis pasal UMNO tu ko takleh guna otak jgk ke??" Aku nak petik potongan ayat "ko takleh guna otak jgk ke??" menunjukkan bahawa apa yang aku fikir menggunakan otak tentang gambaq itu seolah hang sendiri tau kebenarannya cuma hang cuba nak timbulakn satu isu betapa kalau aku nak tulis pasal UMNO juga aku kena guna otak macam mana aku gunakan otak aku menilai gambaq budak laki-laki itu. Perkataan "jgk ke??" seolah bermaksud hang nak aku guna otak dengan betul bila menulis pasal UMNO seperti "jugak" aku guna otak untuk tidak letakkan gambaq budak itu. Pendek kata, sebenaqnya hang nak kata kat aku, pasai gambaq aku ada otak dan bila tulis pasai UMNO aku tak dak otak semata-mata untuk perkukuhkan dakwaan bahawa apa yang aku tulis tu fitnah saja kan, bukan ada apa pun. Tak gitu bro...???

Bila aku amati ayat yang hang kata;
"malu la skit kat org sebelum ko malu kat diri sendiri..". Kata-kata hang ni semacam "peringatan" kepada aku. Biasanya orang yang menerima peringatan ini adalah orang yang kurang tahu berbanding orang yang bagi peringatan yang "lebih tahu" tentang perkara yang sebenaq. Contohnya kalau sa-saorang itu tahu bahawa menipu itu berdosa hukumnya, yang seorang lagi tidak tahu bahawa menipu itu berdosa. Takkanlah orang yang tak tau nak ingatkan orang yang tahu. Macamlah yang hang kata "malu la skit kat org sebelum ko malu kat diri sendiri..". bermaksud betapa hang lebih tahu perkara sebenaq berbanding aku,kononnya aku ini bagi hang tak tau perkara yang sebenaqnya. betoi dak...??? Kalimah "sebelum" menunjukkan bahawa hang pada hakikatnya tahu bila hakikat sesuatu itu terdedah. Lawan perkataan "sebelum" adalah "selepas". Orang yang menggunakan kalimah "sebelum" pada kebiasaannya dia tahu apa yang bakal berlaku selepasnya. Umpamanya seperti ayat ini; "sebelum jadi PM kena jadi TPM" dan maksudnya jugak"Jadi PM selepas jadi TPM". Berhubung kalimah sebelum dan selepas, yang menambahkan karaguan ialah, bila hang kata "sebelum ko malu kat diri sendiri.." menunjukkan betapa hang yakin aku akan "malu" jika aku sahut seruan hang suruh buboh gambaq budak baju merah itu. Tapi rupanya hang tak cerdik juga sebab awal-awal hang dah bagi peringatan kat aku ; malu la skit kat org sebelum ko malu kat diri sendiri...kalimah "sebelum" menunjukkan bahawa selepas aku sahut cabaran bangang hang aku akan "malu" semalu-malunya bukan. Sebenaqnya hang nak malukan aku bukan..???

Maka sebab itulah hang beriya-riya suruh aku buboh gambaq budak baju merah itu dengan "ugutan" bacul dan "penakut". Kiranya macam ada satu perangkap pulak pada kata-kata hang sebab hang mula-mula mendakwa aku guna otak yang betul kerana percaya gambaq itu tipu. Tetapi hang cuba sabitkan kesalahan penakut dan pengecut pulak kapada aku kalau tak buboh gambaq tu dengan harapan aaku aku dengan cabaran hang agar tidak dilabel pengecut dan penakut. Betui dak broo...???? Hang tak kan cabaq benda ni kalau hang tak tau maklumat dan hakikat sebenaq tentanq gambaq ni. Yang sepatutnya kena malu hang la, sebab buat benda nak malukan orang lain. Macam orang muka tak tau malu ja hang ni...Ataupun hang dan kawan-kawan hang yang malu bila orang tau apa yang hangpa tau...??? Mana la tau kot hang tau sapa yang toreh baju budak tu dengan apa, pedang ka, parang ka, pisau potong bawang ka, pisau sekupang ka...


Benda-benda lain yang aku tulis pasai UMNO, mana dia hujah hang yang kata aku tulih tak pakai otak…? Apa hang ingat semua orang tak otak macam hang ka…??? Mana dia hujah hang mana…!!! Takat dok bagi komen hujah pon takdak, tiba-tiba tuduh orang tulih tak guna otak. Ni aku nak bagitau hang, orang yang ada otak, bila dia tuduh dia kemuka hujah. Yang tak bagi hujah tiba-tiba mai maki hamun dalam respon, itu tanda orang takdak otak. Orang macam ang ni layak kira semut tepi jalan saja. Kalau aku mengutuk dan fitnah, mana dia hujah hang membuktikan apa yang aku tulih tu fitnah..??? Atau bila kena atas batang hidung hang terus terasa macam kena maki. Guna la otak dengan betui. Hang patut malu dengan lembu sebelum malu kat diri hang sebelum hang dikategoorikan sebagai muka tak malu.. Orang yang berani dia tudu dan dakwa dengan pembuktian, bukan menulih yang bukan-bukan macam hang. Kalau hang jadi lawyer soheh tak dak orang nak pi fima guaman hang. Bukan takat orang, kaldai pon tak mau…!!! La ni sapa pengecut…!!! Berani mai la balas hujah aku…!!!



ORANG TAKDAK OTAK KATA:
"pasal PAS tu islamik sgt,n ko ni islamik sgt,aku nak tanya,ape ko buat utk islam yg ko leh banggakan??bukan nak banggakan or meninggi diri,tapi just senaraikan 3 kerja yg ko buat utk naikkan syiar islam..kalu ko rase ko sorg jer bleh masuk syurga...pikir la bro...guna akal...guna fikiran yg diberi tuhan,bukan hanya utk memfitnah jer...”

ORANG ADA OTAK JAWAB:
Eh..taU pulak hang no yang PAS ni Islamik. Aku memang Islamik lama dah. Hang ja yang tak tau beza yang mana satu Islamik yang mana satu tak Islamik. Hang ingat aku jenih riak macam hang ka nak heboh apa yang aku buat untuk Islam. Hang tak tau ka membangga-banggakan amalan itu namanya riyak..hang tau ka dak riyak tu apaa…!!! Patutnya hang yang mengaku aku ni islamik sangat tanya aku boleh ka dak berbangga dengan amalan. Mula-mula suruh bagitau apa yang aku buat untuk islam yang aku boleh banggakan, lepas tu kata bukan nak bangga pulak. Apa ka hang ni manusia spesis tak pendirian ka…??? Hang faham ka maksud syi’ar tu apa…??? Apa beza syi’ar dengan syari’at…??? Konon ayat Islamik la tu.

Hang tau dak perangai Musyrikin kat Makkah masa Rasulullah mula di utus jadi Nabi dan Rasul. Depa persoal kenapa rasul dipilih dikalangan manusia tidak dari kalangan Malikat…?? Sebab dia nak buat helah pulak, kalau Allah betul-betul pilih malaikat, dia akan persoal pulak kenapa Rasul dan nabi dipilih dari kalangan malaikat, sebab malaikat takdak nafsu tak makan tak minum macam manusia. Apa hang nak jadi macam perangai musyrikin ka dok bagi soalan bangan kat aku…!!!

Kalau dah hang kata bukan untuk banggakan dan meninggi diri, yang hang tanay aku pasai apa…? Atau pasai hang nak perangkap aku…? Lepas aku jawab hang kata pulak aku nak membangga diri..!!! Hang ingat aku bodo macam hang ka…!!!

Awat yang hang terasa sangat sampai kata kat aku yang aku sorang saja buleh masuk syurga…? Pasai hang terasa diri hang dah tak buleh masuk syurga ka…?? Atau hang dah terasa diri hang dan menjadi ahli neraka…??? Hang tak pikiaq ka..mana akai hang…!!! Nak provoke aku pon jangan la samapi orang tau hang macam tak dak akai. Aku ni tak tau la buleh masuk syurga ka dak, yang persoalkan hang bukan aku. Kalau hang terasa diri hang tak buleh masuk syurga, suka hati hang la..mana aku tau. Jangan la pasai hang dah terasa tak buleh masuk syurga, tiba-tiba hang pertikai aku pulak. Hang la yang kena guna akai yang Allah bagi. Guna akai bawak hujah dan buktikan apa yang aku tulis adlah fitnah…buktikan kalau hang tak mau digelar sebagai manusia tak dak otak.



ORANG TAKDAK OTAK KATA:
"kalu berani,jawab la comment aku tu...kalu ko berani la..(yg pnbtg,jwb nape tak letak gambo lelaki berbaju merah yg bodoh bangang tu)...."

ORANG ADA OTAK JAWAB:
Aku dah jawab dah. Terpulang la kat hang dah baca ka dak. Aku dah jawab, hang nak kata aku berani ka dak itu suka hati hang. Pasai aku nak letak ka tak nak letak gambaq laki-laki baju merah, itu ikut suka aku lah. Kalau hang pulak, kalau hang beranai, hang letak la gambaq laki-laki tu lima minit sebelum dan selepas gambaq tu ditangkap…amacam…??? Aku nak tengok, budak tu ka atau hang ka yang bodoh bangang atau hangpa bedua yang bodoh bangang…!!!



ORANG TAKDAK OTAK KATA:
"kalu ko diam jer,tak jawab,or ko delete comment aku tu,sah la ko pengecut...baik ko delete jer blog ko ni...sampah jer..."

ORANG ADA OTAK JAWAB:
Hang pun baca kan apa yang aku jawab, aku tak diam dan aku bagi komen. Sah lah aku bukan pengecut bukan…??? Aku tau pasai apa hang suruh delete blog aku. Pasai hang takut nak baca hujah-hujah aku bukan…??? Itu la tektik orang takdak otak macam hang. Dok ingat semua orang tak dak otak macam dia. Sampah pun ada guna siap buleh recycle, paling koman pun buat baja. Kalu hang aku tak tau la…sampah pun aku rasa tak mau kawan dengan hang..pasai hang sendiri tak buleh menilai hujah mana yang sampah dan hujah mana tidak sampah...untuk pengetahuan hang, hujah yang ada fakta dan bukti sahaja yang boleh diterima. tulisan yang takdak hujah dan bukti macam yang hang tulis ni hujah yang tak buleh pakai, benda tak buleh pakai dipanggil sampah. Tulisan sampah macam hang tak layak dok kat alam saiber ni termasuklah recycle bin...!!!





ORANG TAKDAK OTAK KATA:
"sedangkan dlm harakah(yg letak gambar llaki baju merah tanpa selidik,pakai muat jer)pun berani,ni kan plak ko yg gagah perkasa ni kan...jawab bro...!!!"

ORANG ADA OTAK JAWAB:
Ini satu perkara yang aku amat musykil. Ada yang tak kena dengan perkataan "selidik".Hang kata harakah tak selidik. Maka apakah aku tak letak gambaq sebab aku "selidik". Macam mana hang buleh tau harakah tak selidik dan aku selidik. Aku rasa hang tau walaupun tanpa pusat penyelidikan peribadi. Dalam mana-mana kajian sains, saintislah yang tahu mana satu selidik dan mana satu yang bukan hasil selidik. Persoalannya bila hang kata Harakah tak selidik dan aku tak buboh gambaq pasal guna otak (selidik la tu...!!!) ini bermaksud hang lebih tau dari aku dan lebih tau dari Harakah apa yang berlaku ke atas budak baju merah itu...aneh kan broo..dari kata-kata hang pun dah tau hang macam sembunyi apa yang orang lain tak tahu..

Dari apa yang aku jawab pada hang bro..hang, tukang tangkap gambaq, tukaq kerat baju dan tukang buboh sirap sahaja yang tau apa yang terjadi lima minit sebelum dan selepas gambaq berdarah dan baju koyak itu berlaku...

AKU YAKIN HANG MESTI TAU, SIAPA YANG ADA OTAK DAN SIAPA YANG TAKDAK OTAK...!!!

Friday, October 9, 2009

PRK-N31; JANGAN GUNA AGAMA ATAU AGAMA DAH TIADA GUNA...???

Hishamuddin kepada kepada orang surat khabar dan orang TV serta radio ketika dalam siri kempennya di Bagan Pinang katanya;

Kita dapat laporan, (mereka buat) majlis baca Yasin, al-Quran dan (membuat) tuduhan, mereka menuduh kita rasuah duit juga (kepada pengundi). Saya dengar dan sedang siasat. Selalunya bila mereka tuduh kita, rupa-rupanya itulah perancangan mereka.” “…berapa banyak PRK sebelum ini dimana agama digunakan, isu-isu perkauman digunakan (semasa kempen), tuduhan-tuduhan yang melulu terhadap pemimpin dan BN…”

Satu masa dulu ketika di PRK Kuala Terengganu, Zahid Hamidi menyebut bahawa "Dari dulu lagi mereka menjadikan agama sebagai alat. Umno menggunakan politik untuk agama, tetapi mereka guna agama untuk politik. Umno sama sekali tak akan gunakan agama sebagai pentas (politik),” katanya di sini hari ini..."

Pendek kata, pemimpin spisis UMNO senada berkata; "jangan guna agama untuk kepentingan politik".

Sebagai manusia yang dicipta oleh Allah. Maka sudah tentulah manusia itu bersifat lemah kerana bukan manusia yang mencipta manusia.Oleh kerana ada pencipta, maka sang pencipta yakni Allah jualah yang maha tahu baik buruk kuat lemah barang ciptaannya. Umpama sebuah kereta yang dicipta oleh sekumpulan jurutera. Maka yang tahu tentang kelemahan dan kelebihan sebuah kereta itu adalah jurutera. Mustahil yang kereta itu tahu tentang kelemahan dirinya, kecuali apabila dilengkapkan dengan suatu alat yang boleh beri isyarat kepada penggunanya, namun itupun adalah reka cipta jurutera, bukan kereta.

Sifat manusia yang lemah menyebabkan manusia sentiasa mencari jawapan kepada masalah hidupnya. Namun otak yang dibekalkan belum cukup untuk menyelesaikan masalah. Oleh itu manusia dibekalkan oleh penciptanya dengan "manual" iaitu Al-Qur'an. Samalah juga dengan kereta. bila kereta ada masalah, rosak dan sebagainya, maka untuk menyelesaikan masalah, jurutera mahupun mekanik akan rujuk kepada "manual" yang dibekalkan. kalau kereta kancil guna manual kancil. Kalau kereta BMW guna manual kereta BMW. Jangan pulak kereta BMW guna manual Kancil. Sampai bila-bila pun tidak selesai masalah.

Berbekalkan manual dari Allah, maka Allah utuskan pula seorang Rasul untuk menjelaskan makna manual itu kepada seluruh manusia dan jin. Umpama resipi memasak, untuk memasak berpandukan buku resipi, tukang masak yang selalu dipanggil orang degan perkataan "chef" adalah diperlukan. Kalau tidak nanti kita keliru apa itu hiris dan apa itu titik. Setelah itu manusia dengan panduan "manual" dari Allah akan menjalankan kehidupannya berdasarkan apa yang telah ditetapkan oleh manual dari Allah dan diperjelaskan oleh Rasul-Nya. Maka ia dikenali sebai sistem. Nyatalah manusia yang tahu dirinya itu dicipta Allah, maka wajib baginya untuk menggunakan sistem yang telah Allah ciptakan.

Masalahnya, kenapa ada dikalangan manusia khususnya spisis UMNO melarang manusia lain menggunakan Islam sebagai sistem hidupnya. Bukankah manusia itu telah ditetapkan betapa satu sistem sahaja yang diterima Allah dan barang siapa yang memilih sistem yang lain tidak akan diterima oleh Allah...???

Sistem hidup ada banyak. Nak ber'ibadah ada sistem. Maka ada sistem beribadah. Nak berlaki-bini ada sistemnya. Maka ada sistem berkeluarga, nikah kahwin cerai talak dan sebagainya. Nak bermasyarakat juga ada sistemnya, jadilah sistem bermasyarakat. Nak jaga keamanan, ada sistem undang-undang. Nak makan minum, akih hasil mahsul negara kepada rakyat, ada sistem ekonomi.Nak berpolitik dan berkuasa membuat kerajaan juga ada sistemnya, dipanggil sistem politik.

Namun sistem apa yang layak diguna-pakai. Apakah boleh guna apa saja sistem yang difikirkan sesuai dengan akal dan nafsu manusia. Jelas perbahasan awal ada dalil betapa akal manusia tidak boleh menyelesaikan semua masalah terutamanya perkara yang melibatkan benda yang di dengar tapi tak nampak. kalau tak percaya, cuba kira sebut disebalik syiling rumah tanpa guna apa-apa alat bantuan seperti teropong dan kalkulator.

Oleh kerana yang maha tau ialah pencipta manusia iaitu Allah, maka hanya sistem yang ditetapkan oleh Allah sajalah yang layak dipakai. Maka sistem yang terbit dari akal kapitalis dan sosialis, sekular atau nasionalis adalah palsu dan sangkaan akal yang lemah semata-mata.

Kerana inilah kita berpolitik menggunakan kaedah dan sistem Islam. Kerana kita yakin hanya Islam jalan penyelesaian segala masalah alam dan manusia, juga jin. Mengambil sistem lain bermakna kita berani malawan ketentuan Allah. Manusia spisis ini adalah manusia yang tidak sedar diri dan manusia spisis yang tidak tahu mula duduk di atas muka bumi penciptanya. Sudahlah dia tidak sedar betapa dirinya lemah dan perlukan petunjuk dari penciptanya, malah berani pula guna sistem lain selain sistem pencipta yang memberi izizn dia menumpang hidup di atas muka buminya. Maka nyatalah manusia spisis ini spisis tidak sedar diri dan muka tak tahu malu dengan Allah Ta'ala.

Justeru istilah "jangan guna agama" adalah istilah kufur ciptaan spisis manusia menolak Allah.sepatutnya sebagai manusia yang takut serta taat akan perintah penciptanya akan berkata "kami gunakan agama yakni Islam" untuk apa-apa kepentingan pun.

Mari kita ulas kata-kata Zahid Hamidi ketika di Kuala Terengganu katanya;
" “Dari dulu lagi mereka menjadikan agama sebagai alat.." Maka kita nak jelaskan bahawa memanglah kita jadikan alat untuk menyelesaikan hidup. Samalah umpanya hendak menyelesaikan masalah kira-kira dengan menggunakan alat kira umpanya kalkulator. begitulah juga kehidupan. Alat untuk menyelesaikan masalah kehidupan adalah agama. Maka apa masalahnya bila menyelesaikan masalah politik menggunakan agama...??? Kalau tidak guna agama, nak guna apa lagi...???

" Umno menggunakan politik untuk agama, tetapi mereka guna agama untuk politik..." Istilah menggunakan politik untuk agama adalah statemen yang meragukan kerana kata-kata Zahid di akhir kalam adalah "Umno sama sekali tak akan gunakan agama sebagai pentas (politik)..." ini adalah dua kenyatan yang bercanggah di antara satu sama lain. Statemen pertama menyebut UMNO menggunakan politik untuk agama sementara statemen satu lagi menyebut UMNO sama sekali tidak akan gunakan agama sebagai pentas politik.

Memang tidak ganjil bagi PAS menggunakan agama sebagai kaedah berpolitik. Dan tidak ganjil juga bagi UMNO yang tidak sama sekali akan gunakan agama dalam kaedah berpolitik. Bagi PAS Agama adalah amat berguna namun bagi UMNO, agama tida guna dan nilainya.

Thursday, October 8, 2009

PRK-N.31; MANUSIA UMNO KATA ..."UMNO JUGA BAWA DUNIA DAN AKHIRAT.."

Dalam satu majlis ceramah kempen BN di kawasan UPU Telok Kemang, ada spisis UMNO di dalam kempennya berkata " UMNO juga bawa dunia dan akhirat". Ini membuktikan bahawa roslan kassim dan manusia spisis UMNO yang lain mengakui bahawa PAS adalah parti dunia akhirat. Masakan tidak kerana dia sebut kalimah "juga".

Jadi benarkah UMNO "juga" membawa dunia juga akhirat? Jawapannya sudah pasti "ya"..memang betul UMNO juga membawa dunia juga akhirat. Siapa sahaja dikalangan manusia dan jin hatta malaikat dan lain-lainnya akan menempuh kehidupan di donia mahupun di akhirat. Ahli dan penyokong PAS yang mati akan hidup pula di alam barzakh seterusnya ke alam akhirat. Ahli dan penyokong UMNO juga akan mati dan meninggalkan dunia yang fana ini dan akan berpindah ke alam barzakh seterusnya alam akhirat. Begitu juga dengan yang lainnya.

Manusia tidak kira PAS atau UMNO, Islam atau tidak, tidak akan terlepas dari kehidupan dunia dan akhirat. Maka benarlah kata-kata spisis UMNO, UMNO juga bawa dunia dan akhirat. cuma persoalannya ialah; UMNO bawa apa di dunia dan bekal apa yang dibawa di akhirat...???

Apa kata kita bezakan apa yang UMNO dan PAS bawa di dunia dan yang dibawa ke akhirat. Mengikut disiplin ilmu aqidah, apa yang dibawa oleh manusia ke alam akhirat ialah amalannya. Amalannya pula terbahagi kepada dua, amalan yang ma'ruf (baik) dan amalan yang mungkar(buruk).Baik dan buruknya amalan bukan dinilai dari sudut kehendak akal, tetapi dinilai mengikut kehendak Allah Ta'ala.Kalau ikut kehendak akal maka mencuri pisang tanduk orang kampung adalah di anggap amalan yang baik di kalangan akal pencuri.

Oleh kerana baik dan buruk itu adalah datang dari Allah, maka tempat rujukan sama ada suatu itu baik atau buruk adalah wahyu Allah, Al-Qur'an Al-Karim.Untuk menerangkan maksud Al-quran pula maka Allah utuskan Rasulullah, ini bermaksud, segala kata-kata dan kerjabuat Rasulullah adalah tafsiran kepada Al-Quran. Umpama panduan memasak yang dipanggil resipi, seseorang tidak akan tahu kaedah sebenar melainkan dengan tunjuk ajar tukang masak dan bukan tukang kebun.

Berbalik kepada persoalan tadi, maka adapun setiap amalan itu ada ganjaran dan balasannya. Maka Allah maklumkan kepada kita betapa amalan yang baik itu diberi ganjaran pahala dan yang buruk akan dibalas dosa.Apabila manusia mati nanti, amalan yang akan dibawa dalam bentuk dosa dan pahala. Maka di dunia lagi Allah beri peringatan betapa azab api neraka yang amat pedih jika menderhaka kepadanya dan akan akan diberi nikmat syurga kepada yang takut kepadanya.

UMNO tidak kisah sangat dengan amalan itu baik atau tidak. Baik baginya adalah jika dapat mengenyangkan perut dan bawah perutnya sahaja. sebab itu untuk mengisi perut dan memenuhi kehendak bawah perut, apa sahaja yang dibuat dikira "sah" asalkan perut dan bawah perut diri dan kroni langsai maka ia dikira "sah".

Jelas di dalam Al-qur'an dan As-Sunnah secara pasti Allah dan Rasulnya terangkan apa yang boleh dibuat dan apa yang tidak boleh dibuat. Allah juga ingatkan kepada manusia agar takut kepadanya. Maka barang siapa yang tidak takut kepadanya, maka dikira derhaka kepadanya.Ada amalan yang menindas dan menganiaya manusia, mengambil hak manusia secara bathil,menjatuhkan kehormatan manusia dan yang sewaktu dengannya.

Jelas sudah melalui dalil-dalil yang pasti betapa amalan mencuri, amalan menipu, amalan rasuah, amalan menindas dan menyeleweng adalah perkara yang Allah tidak suka. Bila Allah tidak suka, maka wajib kepada seluruh manusia takut kepada arahannya.Mencuri bukan sekadar mencuri kasut yang lawa-lawa di masjid-masjid, mencuri duit rakyat juga dimurkai Allah. Menipu bukan sekadar menipu ckgu sekolah kononnya kerja rumah tertinggal dirumah walhal sebenarnya tak siap, menipu rakyat juga dimurkai Allah. Begitulah juga amalan rasuah, bukan sekadar rasuah polis agar tidak disaman, rasuah perwakilan untuk menang jawatan tertinggi parti juga rasuah, maka ia amat dimurkai Allah.

Amalan-amalan yang disebut di atas adalah amalan yang Alah tidak suka dan akan menjadi bekal ke akhirat nanti. Justeru itu, apakah bekal ini yang kita hendak bawa ke akhirat nanti...???

Menegakkan Islam, menolak kemungkaran, rasuah, seleweng dan mencuri duit rakyat, zalim, aniaya dan yang sepisis dengannya maka Allah sebut dalam firmannya betapa amalan ini disukai olehnya. Maka amalan yang baik akan menjadi bekal ke akhirat nanti. Maka apakah kita sanggup menolak bekal yang amat baik ini untuk kita "claim" dihadapan Allah nanti...???

Jelas sudah, agar kita dapat menilai apa yang kita bawa di dunia dan apa yang kita bawa ke akhirat. Benar kata manusia spisis UMNO, UMNO juga bawa dunia dan akhirat. Cuma apakah yang dibuat didunia dan apa yang dibawa ke akhirat.Tepuk kepala tanyalah iman. Kalau iman tak dak susah jugan jadi nak tanya sapa...?? Tanyalah orang yang 'alim.

Nak pilih calon untuk jadi wakil suara kita di dewan perwakilan juga adalah amalan. Maka kita mesti ingat setiap amalan akan direkod di dunia dan akan ditayang semula di akhirat. Calon yang hendak dipilih mestilah calon yang takutkan Allah dan bukan calon yang berani lawan Allah. jika kita memilih manusia spisis lawan Allah, dikhuatiri kita setuju dan redha dengan amalan calon yang melawan Allah.

Allah beri amaran jangan mencuri jangan menipu jangan beri dan terima rasuah, maka jika yang jangan itu dibuat juga, maka beraninya manusia itu melawan Allah.jika kita memilih spisis ini juga, ketahuilah betapa perbuatan memilih itu akan direkod oleh Allah. Jika kita memilih calon yang kasih lagi taat kepada arahan Allah, tidak menyeleweng, tidak share saham dalam syarikat babi, tidak rasuah untuk menang jawatan, Insya-Allah, ketika kita memilih calon ini, dengan izin Allah kita akan membawa rekod yang baik untuk ditayangkan di akhirat nanti.

Maka amalan yang bagaimanakah yang akan direkod di dunia untuk kita bawa ke akhirat nanti...?

Maka buat sekian kalinya, benarlah kata manusia spisis UMNO, UMNO juga bawa dunia dan akhirat.

Tuesday, October 6, 2009

PRK-N31, JAWAB TUDUHAN UMNO...

Saya baru menerima satu email dari seorang manusia spisis UMNO. Dengan Sukacitanya dimaklumkan saya ingin respon tuduhan kenyataan manusia spisis UMNO ini. Mungkin dia tidak tahu tapi berlagak tahu. Apapun saya akan respon kenyataan manusia spisis UMNO ini. Sms itu berbunyi seperti di bawah ;

"Dulu PAS kata kalau bekerjasa dengan orang bukan Islam kita akan jadi kafir. Sekarang ini bukan saja PAS bekerjasama dengan dengan bukan Islam, tapi dia PAS kata nak ternak babi pun takpa. Betullah dalam Al-Quran kata orang islam tak boleh makan makan babi dan dia tak kata tak boleh ternak, tapi kalau kita ambil tafsiran yang macam tu maknanya kita boleh ternak babi dan kita boleh masak tapi jangan makan. Adakah kita nak bersetuju juga dengan orang yang berpendirian macam ini...???!!!"

MAMAT UMNO KATA :
"Dulu PAS kata kalau bekerjasa dengan orang bukan Islam kita akan jadi kafir. Sekarang ini bukan saja PAS bekerjasama dengan dengan bukan Islam..."


ANAK BAPAK PULAK KATA :
Memanglah samapi bila-bila pun bekerjasama dengan orang bukan boleh jadi kufur kalau kita gadai dasar Islam dan ikut dasar kafir. PAS bekerjasama dengan kafir tak sama dengan kafir yang kawan dengan UMNO. Kafir ada beberapa jenis, yang paling top dua jenis, kafir harbi dan kafir zimmi. Kafir harbi wahai Mamat UMNO, dia ni bukan saja tolak Islam, bahkan dia musuh dengan islam. Satu jenis lagi kafir zimmi. Kafir zimmi ni pulak pada dasarnya dia bukan suka sangat dengan Islam ni, tapi dia tak sampai tahap bermusuh dengan Islam. UMNO jenis kawan dengan kafir harbi, apa buktinya...??? Buktinya bila PAS tegaskan bahawa hudud akan dilaksanakan bila PAS memerintah, MCA dan MIC buat demo hantar memo bantah hudud. Ini menunjukkan MCA dan MIC benci dan musuh dengan Islam. Yang DAP dan kafir dalam PKR pulak, zaman dulu dia sama saja kafirnya macam MIC,MCA,GERAKAN dan yang sewaktu dengannya, tapi la ni depa dah tau dah yang hudud untuk orang Islam saja, bukan Islam boleh pilih nak pakai syari'ah atau sivil. Kamu kena tanya la pimpinan UMNO pasal apa 50 tahun lebih dah UMNO dok kawan dengan MCA,MIC,GERAKAN dan lain-lain tapi depa masih tak faham tentang Islam berbanding dengan PAS berkawan dengan DAP, dulu tak faham, la ni dah mula faham.MCA.MIC dan GERAKAN selagi dok kawan dengan UMNO selagi tu la dia jadi harbi. Kalau mai berkawan dengan PAS Insya-Allah dia jadi Zimmi.

Macam la zaman Rasulullah, bila nak bentuk Negara Islam di Madinah, pasai apa Rasulullah bekerjasama dengan qabilah-qabilah yahudi, sedangkan rasulullah ketika di Makkah tak bekerjasama memerintah makkah bersama Tan Sri Abu Lahab dan Datok seri Abu Jahal...!!!

MAMAT UMNO KATA :
"Sekarang ini bukan saja PAS bekerjasama dengan dengan bukan Islam, tapi dia PAS kata nak ternak babi pun takpa.."


ANAK BAPAK KATA :
Memanglah nak ternak babi takpa, takpa kalau yang nak ternak tu non-muslim. Kalau muslim tak boleh la. Ini mesti nak sebut kes ternak babi 100 juta di Selangor. Kalau itu kesnya, orang yang pertama Mamat UMNO kena tanya ialah Khir Toyo dan YB Tanjong Sepat. Kena tanya lah YB Tanjong Sepat, "seronok tak pergi rombongan sambil belajar cara ternak babi di German sambil tunjuk tanda "best" dalam kandang babi...???"

Yang disebut oleh PAS ialah kalau orang Non-Muslim nak ternak babi, terpulanglah pada dia, sekadar untuk komuniti dia makan. Kalau dah dah rakyat dari kalangan non-muslim beratus ribu, maka banyaklah babi yang dia nak bela. Yang pelik, 50 tahun lebih UMNO memerintah selangor, kenapa kandang babi berteraburan tak ikut peraturan akta babi...???

MAMAT UMNO KATA :
"Betullah dalam Al-Quran kata orang islam tak boleh makan makan babi dan dia tak kata tak boleh ternak, tapi kalau kita ambil tafsiran yang macam tu maknanya kita boleh ternak babi dan kita boleh masak tapi jangan makan..."


ANAK BAPAK KATA :
Memang betullah dalam Al-Quran sebut tak boleh makan babi. Bukan takat tak boleh, tapi haram makan babi. Dan memang Al-quran tak sebut tak boleh ternak. Tapi kamu kena pergi mengaji tafsir la. Dalam kaedah Islam, suatu yang haram itu, usaha ke arahnya pun haram lah jugak. tafsiran macam ini tak tau la sapa yang buat. Kena tanya pada ulamak UMNO la. macam tu juak Allah sebut haram makan "daging" babi. Tidak bermaksud yang haram makan dagingnya sahaja tapi tulangnya pulak boleh dimakan buat sop. Isu ternak tak ternak babi ni, elok Mamat UMNO pergi tanya Tan Sri Isa Samad lah. Dia tau la jawapan nya pasal 22tahun jadi MB Negeri sembilan, Bukit Pelanduk jadi pusat ternakan babi terbesar ketika itu. Isa Samad dia tau macam mana "jual-beli" tanah kat sana..haaa...kebetulan dia jadi calon kat Bagan Pinang..senang jumpak kat sana..boleh tanya..Isa Samad manusia spisis UMNO macam Mamat UMNO jugak..dan nyata bukan ahli PAS...

MAMAT UMNO KATA :
" Adakah kita nak bersetuju juga dengan orang yang berpendirian macam ini.."


ANAK BAPAK KATA :
Memang kita tidak bersetuju dengan orang yang berpendirian macam ini, Isa samad mesti tau siapa yang berpendirian macam ini...!!!

Monday, October 5, 2009

PRK-N31...JAWAB PROPAGANDA UMNO...!!!PRK

Semalam juak-juak UMNO telah menaburkan propaganda-propaganda dangkal bagi tujuan memesongkan aqidah dan paradiqma pengundi mahupun rakyat di Bagan Pinang. Maka sukalah nak jawab sikit propaganda yang ditaburkan oleh UMNO sebagai pedoman bila berdepan dengan UMNO di tepi jalan mahupun di tepi sarang lalat. Maka propaganda sinis yang ditaburkan akan saya jawab untuk melihat betapa "putaq alam" nya manusia spisis UMNO dan Barisan Nasional ini.

PROPAGANDA UMNO KATA:

"Nik Aziz kata ahli UMNO tak masuk syurga. Ini sudah berat. Semoga anda mati dalam iman..."

ANAK BAPAK JAWAB :

Kenyataan asal Tuan guru Nik Abdul Aziz ialah;

"Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO."

"Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar."

Jadi istilah "ahli UMNO tidak masuk syurga" istilah yang dicipta oleh siapa...???!!! Yang disebut oleh tok Guru ialah entiti dan doktrin UMNO itu yang hanya menerima Islam yang selari dengan nafsu UMNo sahaja. UMNO hanya terima Islam suku Politik suku sahaja sedangkan kita dituntut untuk menerima Islam sepenuhnya.

Tapi yang pelik kenapa spisis UMNo terus sebut "ahli UMNO"???. tok Guru sebus "jenis" Islam yang UMNo bawak itu tidak selari dengan Islam yang Allah turunkan. Istilah "Nik Aziz kata ahli UMNO tak masuk syurga" adalah manifestasi kepada "Islam yang UMNO bawa ini Islam kacukan Islam Plastik". Ini menunjukkan bahawa manusia spisis UMNO sendiri yang terasa bahawa dirinya adalah ahli neraka kerna manusia spisis UMNo sedar betapa Islam yang UMNO bawa seperti dinyatakan oleh Tok Guru adalah betul...!!!

Umpama seorang ustaz mengajar anak muridnya tentang solat. ustaz mengajar anak muridnya bahawa barang siapa yang meninggalkan solat akan diberi dosa dan akhirat besok jika tidak bertaubat akan dibalas dengan seksa azab neraka. Maka si anak murid apabila pulang memberi tahu bapanya yang mengaku Islam tapi tak pernah solat betapa hukum meninggalkan solat adalah berdosa dan akan disiksa azab neraka. Maka si ayah melatah dengan nada marah kepada ustaz itu " Ustaz anak aku ni kata aku ahli neraka, cilakak punya ustaz..!!!"

PROPAGANDA UMNO KATA :

"Bila orang kafir guna ayat Al-Quran dan beri salam, PAS rasa berbangga. Bila HINDRAF buat tazkirah antara solat terawih di Masjid Al-Firdaus Klang, PAS beri laluan. Tak cukup-cukupkah Nik Aziz nak celarukan umat Islam?"

ANAK BAPAK JAWAB :


Kenapa manusia spisis UMNO ini dengki lagi iri hati sangat bila tahu ada orang kafir guna ayat Al-Quran dan beri salam...? Ke spisis UMNO yang tau apa isi kandungan Al-Quran...??? Al-Quran ini Allah turunkan untuk sluruh manusia dan Rasulullah yang Allah utus sebagai "tafsir" makna Al-Quran pula adalah rahmat seluruh alam. Tak kiralah alam dan manusia ka alam perwira ka..dia tetap merupakan rahmat. Jadi kalau orang kafir pun reti tentang kandungan ayat Al-Quran, kenapa yang manusia spisis UMNo tak reti-reti lagi...!!! Oh bila dah tak reti dia nak orang lain pun jadi tak reti macam spisis UMNO jugak. Kalau dah tak reti cakap ajelah tak reti. Jangan jeles tak tentu pasal.

Kalau dah dalam Al-Quran sebut tentang persudaraan atas dasar kebenaran dan keadilan. Maka apa salahnya orang kafir baca tentang ayat Al-Quran yang menerangkan tentang persaudaraan..??? Atau spisis UMNO sahaja yang perasan "perpaduan" dan "persaudaraan" ini hak mak bapak dia. Boleh jadi UMNO tak suka pasal UMNO hanya mengiktiraf persaudaraan atas dasar kebathilan dan penindasan sahaja. Kalau tak fulus tak masyuk..itu yang UMNo marah sangat orang kafir baca Al-quran.

Hindraf nak buat tazkirah ke kuliyah ke, kalau betul aje apa salahnye, nak sebut pasal menentang rasuah ke, ketidak adilan ke, menipu dan mencurik duit rakyat ke..atau UMNo tak suka sebab kena atas batang hidung sendiri...??? Masa UMNO memerintah, cuba tanya Khir Toyo, yang dia halang Tok Guru Nik Aziz beri Kuliyah di Selangor tu apahal...?? Kenapa tak bagi laluan...?? tok Guru Nik Aziz tu kan seIslam dengan dia..kenapa tak bagi laluan...??? Tak cukup-cukupkah UMNO nak kelirukan umat Islam...???!!!

PROPAGANDA UMNO KATA :

"Bila kartun di Denmark hina Nabi, PAS Melenting marah, Bila FITNA hina Islam, PAS buat demontstrasi, Bila Ronnie Liu dan Jeff ooi menghina Islam, kenapa Nik Aziz dok cool tak marah?...takut hilang sokongan ke..?"

ANAK BAPAK JAWAB :

Orang Denmark dengan orang yang buat filem FITNA tu hina Islam pasal dia bermusuh dengan Islam. Ini la dia kafir harbi. Itu pasal la kita kena tentang dan kena ada rasa marah. Si ronnie Liu dengan Jeff Ooi Pulak, dia tak berapa paham sangat pasal Islam. Dorang berdua pun bercakap berdasarkan ilmu yang cetek tentang Islam. Kita mintak penjelasan dan fahamkan dia balik. Aik..tiba-tiba manusia spisis UMNO melenting pulak. Masa Tun Dr Mahathir jadi PM, dia buat kenyataan simpan janggut pasal zaman nabi tak ada gelette, naik unta pasal tak ada pajero..itu memuliakan nabi ke menghina nabi..!!! Kenapa tak pergi buat demo kutuk kenyataan hina Islam oleh Mahathir mudah lupa...??? Nampak sangat nak laga-lagakan muslim dengan non-muslim. 50 tahun UMNO memerintah, kenapa non-muslim di kalangan India dan Cina masih jauh kefahaman mereka tentang Islam. Orang Jabatan Kemajuan Kefahamn Islam Malaysia JAKIM buat apa sampai kefahaman rakyat tak Islam tak maju-maju...!!! Mufti UMNO kata beratus ribu manusia Melayu murtad, apakah itu tanda aas betapa majunya kefahaman manusia tentang Islam di Malaysia...???!!!

Kenapa UMNO tak kutuk gila-gila manusia spisis MIC dan MCA yang menentang hudud ketika diorang hantar memorandum membantah perlaksanaan hudud yang akan diperjuangkan oleh PAS. Apakah UMNO bukan Islamkah membiarkankan sohabat karib mereka MIC dan MCA menolak hudud..???!!! Bukankah hudud tanggungjawab semua manusia yang mengaku Islam tak kira PAS atau UMNO..??? kita nak tanya pada orang yang tulis propaganda ini.."BILA MCA DAN MIC BANTAH LAKSANA HUDUD, KENAPA MANUSIA SPISIS UMNO DOK COOL TAK MARAH...???TAKUT HILANG SOKONGAN KE...???

PROPAGANDA UMNO KATA :

"Bila Salman Rusydi hina Nabi, satu dunia kutuk Salman termasuk PAS, Tapi mengapa bila Jeff Ooi n Ronnie Liu menhina Islam, PAS pertahankan bermati-matian?"

ANAK BAPAK JAWAB :


Kalau PAS pertahankan bermati-matian kenyataan Jeff Ooi dan Ronnie Liu, kenapa Dato' Mahfuz Omar selaku Naib Presiden PAS menegur kedua-dua orang itu agar jangan mengeluarkan kenyataan yang melampaui batas hingga menyentuh perasaan umat Islam..??? Apakah itu tandanya PAS mempertahankan bermati-matian kedua-dua orang itu...???!!! Atau yang menulis propaganda ini tak pernah baca harakahdaily ke, harakah cetak ke, siasah ke..Itulah asyik baca Berita Hairan dan utusan Meloya aje samapi tak tau pendirian orang lain. Nak tegur musuh dengan kawan mesti lah beza, kawan kita tu tak paham sangat Islam, jadi kita tegur dia. Yang UMNO kawan dengan MCA dan MIC yang nyata tolak hukum Allah langsung tak tegur apa-apa kuasa sepuluh kali ganda lagi teruk. Yang Salman Rusydi tu asalnya Islam, lepas tu tolak Islam..macam UMNO je..???

PROPAGANDA UMNO KATA :

"Wahai PAS/PKR, kalau pun teringin sangat nak berkuasa. Janganlah sampai sanggup gadaikan maruah bangsa dan agama. selesaikan dulu isu arak, babi dan rumah urut tu mengikut Islam. hentikan kepentingan politik demi perpaduan dan Islam."


ANAK BAPAK JAWAB :

Saya pun nak seru kepada propagandis UMNO...

Wahai UMNO/BN, kami tak teringin pun nak ada kuasa, tiba-tiba saja rakyat bagi kami kuasa memerintah tidak macam kiamu gila kuasa merogol keluhuran perlembagaan untuk berkuasa di perak. Kalau kamu teringn nak kekalkan kuasa pun, janganlah samai sanggup gadaikan maruah bangsa dan agama. Kamu gadaikan bahasa ibunda dan gantikan dengan bahasa penjajah dalam pengajaran matematik dan sains.Kamu gadaikan tulisan jawi dengan tulisan roman. Kamu tukarkan kalimah Bahasa Melayu kepada Bahasa Malaysia. Kamu zalim terhadap sekolah agama rakyat yang 99% peratus pelajarnya Melayu islam dengan menarik bantuan perkapita. Kamu gadaikan maruah agama...!!! Kamu sanggup menolah hudud dilaksanakan di Kelantan dan Terengganu. Kamu sanggup menolak Al-Quran. Kamu sanggup menolak Islam walaupun mengaku Islam.

Kenapa kamu tidak selesaikan isu arak ketika kamu memerintah Selangor selama lebih 50 secara Islam, kenapa kamu tidak pinda akta minuman keras yang kamu luluskan di Parlimen..??? Kenapa kamu tidak selesaikan isu babi ketika kamu masih memerintah dan rumah-rumah urut yang kamu berikan permit untuk mereka beroperasi selama 50 tahun kamu memerintah Negeri selangor...kenapa kamu tidak selesaikan secara Islam, 50 tahun bukan 5 tahun..kenapa, kenapa, kenapa..why why why...???!!!

Hentikanlah kepentingan perut dan bawah perut kamu dengan menipu dan merompak hak serta harta rakyat dan kembalilah kepada Islam yang menganjurkan perpaduan. ( Ayat propagandis UMNO ni macam ada tak kena. Dia suruh kembali kepada perpaduan dan islam. Ini bermaksud perpaduan itu lain dan Islam itu lain.Oleh itu demi perpaduan apa..perpaduan bersama UMNO kah...???)


PROPAGANDA UMNO KATA :

"Dulu Nik Aziz kata, jika PAS memerintah sebelum ayam berkokok (waktu subuh) undang-undang Islam akan dilaksanakan di Kelantan dan terengganu. Tapi bila dah menang, dia sanggup kata kita sanggup TANGGUHKAN 30 tahun lagi kerana itu bukan keutamaan. PAS PEMBONGAK lagi. Temberang macam Anwar Ibrahim juga."

ANAK BAPAK JAWAB :

Inilah masalah orang tak reti bahasa, atau suka bahasa yang belit-belit. Maklomlah UMNO ni spisis manusia yang suka spin, semua dia nak spin.

Kalau Tok Guru sebut "sebelum ayam berkokok" (untuk pengetahuan propagandis, ayam mula berkokok sebelum waktu subuh, bukan ketika waktu subuh, ada ayam berkokok pukul satu pagi, kena bangun awal lagi la tunggu sebelum ayam berkokok) ini bermakna Undang-Undang Islam akan dilaksanakan secepat mungkin. tapi bila dah lulus enakmen hudud di Kelantan tahun 90-an dulu, kenapa UMNO/BN yang menguasai Dewan rakyat tidak meminda perlembagaan untuk membolehkan undang-undang Islam tidak bercanggah dengan Perlembagaan persekutuan. Kesian propagandis UMNO, ini samada dia dibodohkan oleh UMNO atau dia yang membodohkan diri sendiri tentang percanggahan perlembagaan negeri dan persekutuan. Sekarang enakmen Syariah di terengganu yang digubal oleh PAS masih ada, kenapa Idris Jusoh dan Ahmad said tak laksanakan jika betul-betul UMNO nak mengaku menegakkan Islam. Kalu dulu UMNO tuduh hudud ini hudud PAS, kenapa tidap dimansuhkan Enakmen Hudud terengganu yang diluluskan oleh PAS dan digantikan dengan Hudud UMNO..Mana dia hudud UMNO..???!!!

UMNO sendiri masih menguasai kerusi Parlimen sejak lebih 50 tahun dahulu sampai sekarang. Bila masih menang, dia tak sanggup pulak pinda perlembagaan untuk membolehkan hukum Islam dilaksanakan dan menjadikan islam dasar negara, kenapa..?? SEBAB ISLAM BUKAN KEUTAMAAN UMNO/BN...!!!!

UMNO MEMANG PEMBONGAK...!!! TEMBERANG LAGI PENIPU MACAM PENIPU-PENIPU YANG WUJUD DAN PERNAH wujud DI ATAS MUKA BUMI INI...!!!

PROPAGANDA UMNO KATA :

" Nizar Jamaluddin (PAS) jadi menteri besarPerak, yang aneh pembuat keputusan ialah Ngeh dan Nga (DAP). PAS ikut saja macam lombu yang dicucuk hidung. PKR pulak macam setan bisu"


ANAK BAPAK JAWAB :

"Dalam pilihan raya umum 1990, Umno memenangi 12 kerusi di Pulau Pinang manakala Gerakan hanya memenangi 7 kerusi. Keputusan itu membolehkan BN terus memerintah apabila mendapat 19 kerusi berbanding DAP yang hanya mendapat 14 kerusi.


ANEHNYAA...!!!, Umno yang mempunyai majoriti lebih besar di antara kedua-dua parti di dalam BN itu berhak mendapat jawatan Ketua Menteri. Bagaimanapun, kerana terlalu bijak atau bangang, Umno menyerahkan kuasa pemerintahan kepada Gerakan.Malah, kuasa pemerintahan juga telah diserahkan oleh Umno kepada parti yang didominasi oleh kaum Cina bagi menjaga hati mereka.


Begitu juga dalam pilihan raya umum 1995 di mana Umno menang 12 kerusi, Gerakan 10 kerusi, MCA 9 kerusi, MIC 1 sedangkan DAP menang 1 kerusi saja. Umno tetap tunduk di bawah telunjuk Gerakan dan jawatan Ketua Menteri terus diserahkan kepada parti itu.

Ini bermaksud, UMNO ini jenih ikut saja macam lombu di cucuk hidung, tapi saya tak sampai hati nak kata UMNO macam syaithon bisu..."