About Me

My photo
Anak Bapak Al-Banjary Al-Asya'iry As-Syafi'iy, Dilahirkan pada tanggal 1hb Januari 1983 di Kg Parit Satu Sungai Sireh, Tanjong Karang, Selangor Darul Ehsan, seorang Melayu berketurunan Banjar suku Alai, Kini bersama PAS Kawasan Tanjong Karang berjuang menegakkan Islam di atas muka bumi Allah sebagai amanah dan tanggungjawab dari-Nya.. ..terima kasih atas sokongan anda.. Takbirr..ALLAHUAKBAR..!!!

Monday, May 18, 2009

DEPA KATA, KITA KATA 1

Depa kata ;
Orang PAS ni elok baca dulu temubual Harussani dgn Milenia Muslim. Bukan soal tidur berbogel di sini. Tapi soal maksiat yang dilakukan oleh bekas teman lelaki Eli yang beragama Islam. Dipercayai Hilmi yang merakam gambar separuh bogel Eli semasa tidur dalam rumahnya.

Kita kata :
Soalannya sekarang, mana dia polis yang diamanahkan untuk menyiasat kes ini, apakh lekeh sangat polis malaysia ini sehingga nak tangkap si helmi itu pun makan masa berbulan-bulan seperti kes sharline yang tak jumpa-jumpa. Soal maksiat yang dilakukan helmi, bukankah malaysia ini negara yang mengamalkan undang-undang british dan boleh jadi si helmi itu berpegang teguh pada undang-undang sedia ada. Bila dah berpegang teguh undang-undang sedia ada, yang digunapakai oleh kerajaan Malaysia yang didokongi oleh UMNO, soal moral tidak timbul. Undang-undang british membezakan antara jenayah dan sivil. Lahirnya helmi yang berperangai suka buat maksiat itu dari dasar siapa kalau bukan dasar penjajah yang UMNO pertahankan..???

Depa Kata:
DAP tidak pernah hina Islam?! Karut la al Banjari. Siapa yang sebut langkah mayat saya dulu sebelum nak buat negara Islam ? DAP memang menentang pelaksanaan hudud di Malaysia sejak dulu sampai sekarang. Konsep negara Islam sangat lantang ditentang oleh DAP termasuklah oleh 'Khalifah' Lim Guan Eng!

Kita Kata:
Tidak hairan jika DAP tidak rasa bersalah menghina Islam, tapi yang menjadi amat hairan apabila UMNO yang mengaku islam tapi menolak Islam. Lihat pada tajun 1991 apabila PAS sebagai kerjaan di Kelantan, meluluskan Enakmen undnag-undang hudud, namun dinafikan oleh Dr Mahathir sebagai PM ketika itu..!!! Dasar DAP meanglah sekular kerana apa, kerana sekian lama termakan propaganda UMNO bahawa jika sokong Islam orang bukan islam kena pakai tudong, kaki dan tangan akan dikerat buat sup, pembangunan tidak boleh dilakukan umpama jalan raya tidak boleh dibina kerana habis batu digunakan untuk merejam orang…kenyataan ini bermula dari siapa kalau bukan dari UMNO…!!! DAP yang sekular memanglah dia tak setuju dengan negara Islam, tapi itu dulu, karpal singh sebut langkah mayat saya dulu, tapi ditegur oleh Teng Chang Kim bahkan naib pengerusi DAP YB Kulasegaran berkata, DAP tidak takut dengan Hudud dan hudud tidak ada kena mengena dengan non-muslim. Bahkan seringkali dialog diadakan antara pakatan rakyat berbincang soal negara islam dan respon dari pimpinan DAP adalah positif. Kami ada majlis pakatan rakyat, di dalam majlis inilah kami menerangkan tentang islam dan mereka akui tak dapat maklumat yang betul tentang islam, sekarang ada lagi tak kedengaran DAP beriya-riya menolak Islam. Itu pasallah DAP yang dulu harbi sekarang ke arah zimmi, kalau kawan dengan UMNO, boleh jadi harbi kuasa dua..!!!


Depa Kata:
Siapa yang kuat pertahankan Lina Joy ? Kes M. Moorthy ? Macam-macam lagi ! Mengapa begitu naif sekali pengetahuan al Banjari!?

Kita Kata:
Ketika kes M. Moorthy dan Lina Joy, ketika itu iklim politik tak macam selepas pilihanraya ke 12. Ketika itu India dan Cina juga melayu dengan sentimen perkauman masing-masing. Sentimen perkauman jahiliyyah ini dibina oleh UMNO yang bertanggungjawab meneruskan dasar pecah perintah penjajah inggeris. Tapi kita nak tanya jugak, kenapa pihak kerajaan malaysia boleh benarkan pemerti khas dari england dan US sehingga hakim agak tertekan dengan kehadiran pemerhati luar itu…!!! Cuba lihat pula kes 3 beranak yang diarahlan kabinet agar diserahkan kepada agama asal mereka (hindu), tetapi PAS membantah keputusan kabinet yang dikira sengaja dibuat untuk memancing undi kaum india, bila PAS bantah, kenapa kaum india berugama hindu tak menyerang islam, kerana apa, kerana diadakan perbincangan antara agama dan kita terangkan kepada mereka situasi sebenar dan mereka faham malangnya UMNO yang tak faham-faham…!!!

Itulah bezanya apabila non-muslim dapat maklumat yang betul tentang Islam berbanding dahulu. Contoh yang depa beri adalah bukti betapa dahulunya NGO-NGO non-muslim ini begitu keras menolak islam kerana masih ada sentimen perkauman yang dimainkan. Setelah berlaku tsunami politik, Mereka selalu berdialog dengan kita dan dapat maklumat tentang islam yang sebenar dan akhirnya mereka faham dan tidak ribut macam dului lagi, mengapa begitu naif sekali pengetahuan depa-depa tentang perbezaan iklim politik sebelum dan selepas PRU-12..!!! Kes lina joy dan Moorthy berlaku sebelum PRU-12 dan mood politik adalah amat berlainan, cuba bezakan dengan isu 3 beranak yang baru lepas…?

Depa Kata :
Bukan Islam yang bercakap seperti Karpal Singh itu termasuk dalam kategori Kafir Harbi laknatullah. Sepatutnya umat Islam terasa dan sensitif dengan kebiadapan kafir itu. Pelik sungguh al Banjari ni, tak mengaji agama ke? Yang sesama Muslim dimusuhi, kafir harbi dibiarkan !

Kita Kata:
Maka apakah Lim Liong Sik itu zimmi ketika dia mengatakan jika islam dilaksanakan negara sama seperti mengundurkan jarum jam ke belakang..? Maka juga apakah Pimpinan MCA dan MIC yang menghantar memorandum bantahan kepada PAS apabila PAS bertegas tentang penubuhan negara Islam dan hudud tanpa dihalang oleh UMNO yang mengaku islam, maka mereka zimmi..? sehari selepas MCA & DAP menghantar memorandum membantah perlaksanaan hudud dan negara islam, YB kulasegaran dalam kenyatan akhbarnya berkata, DAP tiada masalah tentang hudud maka YB Kula adalah Harbi..?? Wak pun sungguh pelik dengan Encik Mat ni, tak mengaji agama ke..? UMNO nyata memusuhi PAS kamu tak terfikir pulak yang kamu memusihi sesama muslim, MCA & MIC yang hantar memorandum bantah hudud dan negara Islam dibiarkan…!!!

Depa Kata:
UMNO tidak susah hati, tapi orang Melayu yang bimbang apabila saudara seagama sudah mula terikut jejak langkah orang kafir. Kita lihat Pas sanggup gadaikan prinsip perjuangan mereka sebelum ni hanya untuk mengambil hati orang kafir. Berbeza dengan DAP yang terus utuh mempertahankan prinsip dan dasar parti mereka. Pas sudah senyap dalam menyuarakan hasrat menjadikan Malaysia sebuah negara Islam, sebaliknya DAP terus lantang menyatakan tentangan terhadap penubuhan negara Islam. Nizar pernah berdolak-dalih dalam DUN Perak dengan menanyakan bukti yang Pas mahu melaksanakan negara Islam!?

Kita Kata:
Orang melayu yang menjadi kafir (bukan ikut jejak lagi dah) UMNO tak pernah susah hati pun. Bila mufti dikalangan kamu sendiri mendedahkan lebih 250,000 manusia Melayu murtad, menteri kamu Nazri Aziz kata tidak menjejaskan keselamatan negara. Nazri Aziz tu menteri dari PAS ke..??? Yang melenyapkan hasrat PAS mahu menjadikan malaysia sebagai sebuah negara islam ialah suratkhabar UMNO bukan harakah…!!! Kalau betul PAS menggadaikan prinsip, sila sebutkan pada muktamar tahunan kali ke berapa dan bilakah PAS meminda perlembagaannya berkaitan FASAL 5 (1) DASAR DAN TUJUAN PAS…??? Benarkah DAP terus lantang menyatakan tentangan terhadap penubuhan negara islam..??? Atau UMNO yang seronok jika isu ini dimainkan dengan harapan PAS dann DAP dapat dipisahkan seperti dahulu apabila BN melalui MCA dan GERAKAN beriya-riya menyebarkan propaganda buruk tentang Islam dan UMNO tiada pernah menghalang pun…!!!

Depa kata PAS dah gadaikan dasarnya nak tubuh negara Islam. Depa juga kata DAP terus menerus menyatakan penentangan tentang dasar PAS. Dari segi rasionalnya. Kalau betul PAS dah gadaikan dasarnya, kenapa pulak DAP masih terus menentang…!!! Bukankah dua kedaan bercanggah…!!! Maka siapa sebenarnya yang mempopularkan propaganda ini kalau bukan UMNO…!!! Setakat nak tipu orang kampung boleh la…!!!


Depa Kata:
Ini lagi info menarik bg anda..kata Dap tidak senda kan islam ?

Dalam rakaman ucapan Lim Guan Eng di DAP Wanita Workshop 2009 pada bulan April 2009, dia telah mengeluarkan satu kenyataan yang telah memperlekehkan hukum dan budaya poligami amalan orang Islam. Workshop yang bertema "Implement Gender Agenda as a DAP Strategy to the Hearts and Minds of Men and Women" berlangsung di Wisma Winbond, Jalan Yap Kwan Seng, Kuala Lumpur. Berikut adalah kenyataan beliau:
"We stand together for equal treatment. There should no double standard. We can't understand why a man can have four wives. Why should there be this type of double standard? I am not encouraging men to have four wives or woman to have four husbands but why should there be a double standard of this kind of perception? It is okay for men to have more, but not for women?"
Semasa membuat kenyataan tersebut, Lim Guan Eng bercakap sambil ketawa dan disambut dengan gelak ketawa penonton. Ini adalah satu kenyataan kurang ajar yang menghina amalan yang dibenarkan oleh agama Islam ke atas penganutnya. Macm mana masih nk berdolak-dalik lg ke ? atau mungkin takpe kerana Lim Guen Eng ini bukan islam...bertaubatlah selagi masih boleh.

Kita Kata:
Dah dia memang bukan Islam, kenapa dia nak bercakap pasal islam sungguh-sungguh pulak. Itu pandangan dia dalam kerangka dia masih bukan islam. Tak ingatkah depa satu masa dulu betapa satu majlis yang dianjurkan oleh sisters in islam (SIS) bertajuk, hanya satu (isteri) bahkan disertai oleh rosmah mansor satu ketika dahulu juga disertai oleh artis Ferhad Ebrahim…bukankah islamkah semua mereka itu..??? Yang mana satu lebih menghina islam…!!! Pemimpin kamu yang nyata berkata nabi menyimpan janggut kerana tiada Gillete dan naik unta kerana tiada pajero bukankah menghina islam…!!! Tak apalah kalau yang berkata begitu bukan islam..kalau dia islam…???

8 comments:

budak kampung online said...

saya kata, tumpang lalu... salam

KINTARIAN said...

tak payah la kita kata, depa kata ...

meke nak kata apa apabila meke terus menjadi binatang peliharaan orang kafir di selangor..

PAS selangor tak da kuasa pun, kerusi pun ciput, dengar cakap orang kafir dari DAP aje...

sanggup meke dan kengkawan jadi binatang peliharaan DAP dan Keadilan ?

Fisabilillah said...

Salam

Wahai saudaraku kintarian,

Kamu ni cakap cam orang takde akal jer. Klau setakat cakap tanpa bukti, tak payah la tuduh2. Tak pasal2 jd fitnah. Dapat dosa jer. Cakap binatang peliharaan orang kafir la, yang Amno tu binatang peliharaan sapa? Tak cakap pun binatang peliharaan MIC n MCA kan?

Tak payah la kamu nak menegakkan benang yang basah, semua orang dah tau Amno tu binatang peliharaan sapa. Buka la mata n minda kamu tu. Tak pyh la dok ngata orang tapi diri sdiri pun tak betul.

KINTARIAN said...

Amno tidak memelihara atau di pelihara dan terus menjadi tunggak kepada kerajaan sedia ada, tapi dah macam korang ni, sentiasa di pandu, dilacur, diliwat serta dizina oleh orang lain.

mana pemimpin islam korang? korang jadi orang yang dipimpin, tapi bukan memimpin dan yang memimpin nya pulak anwar ibrahim dan lim kit siang..

semua orang dah tau korang dah jadi binatang peliharaan ..boleh di tonjol kepala korang..

takda maruah dan sungguh menghinakan, pakai jubah serban untuk menjadi binatang peliharaan orang lain..

telor kome tu potong bagi anjing makan lagi bagus, jangan digunakan telor kome untuk menghasil kan benih barua yang bangsat lagi menghinakan

Anti-Ameno said...

KINTARIAN kata lagu tu pasai dah tak buleh kata apa-apa dah..takat tu ja lah depa buleh kata...

cuba baca bawah ni..

ni bukti umno boneka cina gerakan!!!

Dalam pilihan raya umum 1990, Umno memenangi 12 kerusi di Pulau Pinang manakala Gerakan hanya memenangi 7 kerusi. Keputusan itu membolehkan BN terus memerintah apabila mendapat 19 kerusi berbanding DAP yang hanya mendapat 14 kerusi.


Sepatutnya, Umno yang mempunyai majoriti lebih besar di antara kedua-dua parti di dalam BN itu berhak mendapat jawatan Ketua Menteri. Bagaimanapun, kerana terlalu bijak atau bangang, Umno menyerahkan kuasa pemerintahan kepada Gerakan.Malah, kuasa pemerintahan juga telah diserahkan oleh Umno kepada parti yang didominasi oleh kaum Cina bagi menjaga hati mereka.


Begitu juga dalam pilihan raya umum 1995 di mana Umno menang 12 kerusi, Gerakan 10 kerusi, MCA 9 kerusi, MIC 1 sedangkan DAP menang 1 kerusi saja. Umno tetap tunduk di bawah telunjuk Gerakan dan jawatan Ketua Menteri terus diserahkan kepada parti itu.


Lihatlah bagaimana survival orang Melayu Pulau Pinang hari ini yang gagal di tangani oleh Umno sehingga terpinggir dan terpaksa lari ke luar kawasan seperti Kulim atau Selama. Mana dia suara yang melalak dan melolong ketuanan Melayu itu? Apakah kerana Pulau Pinang tiada beraja maka Pulau Pinang boleh diserahkan kepada bukan Melayu sebagaimana Singapura dahulu? Siapa sebenarnya yang jadi boneka?

haji Nizar said...

biasa la tu Kintarian, depa tu kurap punya parti, dok nak harap DAP baru boleh survive. aku setuju yang ko kata depa tu binatang peliharaan DAP..

DAP ni tak bela kambing tapi bela babi...jadi mamat punya blog ni anak babi la kot, bukan anak bapak...keh..keh..keh..

huh anak babi tuan punya blog ni tak posa ke..posa juadah berbuka babi panggang...

aNaK BaPaK said...

wahai pencacai dan balaci ameno..setiap huruf yang kamu dan aku taip akan diperlihatkan oleh allah dan akan ditimbang ketika di mahsyar nanti...setiap aku dan kamu kan bertanggungjawab ke atas setiap huruf dan perkataan yang kamu dan aku tulis...aku tiada masalah dengan provokasi yang ngkau buat kerana aku amat yakin setiap apa yang kita buat akan ditimbang dan dibalas dengan balasan yang sesuaidengan perbuatan kamu dan aku..kamu dan aku pasti akan mati, kamu dan aku pasti akan ditanya dikubur nanti..aku dan kamu pasti akan ditanya setiap apa yang aku dan kamu lakukan...dan aku dan kamu tidak akan terlepas dari persoalan dosa dan pahala...

TheCyberSniper said...

Aku lahir pada 7 April 1965. Berketurunan Betawi dari sebelah bapa. Berketurunan Bugis dari sebelah ibu. Seorang Islam yang tidak menyertai mana2parti. Menegakkan kebenaran dan keadilan berpandukan ilmu.