About Me

My photo
Anak Bapak Al-Banjary Al-Asya'iry As-Syafi'iy, Dilahirkan pada tanggal 1hb Januari 1983 di Kg Parit Satu Sungai Sireh, Tanjong Karang, Selangor Darul Ehsan, seorang Melayu berketurunan Banjar suku Alai, Kini bersama PAS Kawasan Tanjong Karang berjuang menegakkan Islam di atas muka bumi Allah sebagai amanah dan tanggungjawab dari-Nya.. ..terima kasih atas sokongan anda.. Takbirr..ALLAHUAKBAR..!!!

Wednesday, February 18, 2009

Perang Siber, Aku dan Penulis Upahan UMNO/BN Pt 3

singamaraja said...

Auuum !Loh kok orang UMNO ini maki-makian aja ya, saya kira UMNO ni baik bahasanya tapi aduh Pak macem kurang siuman aje kok
February 18, 2009 3:34 AM

aNaK BaPaK said...
salam..buat renungan..inilah lidah sebanar pemberi komen upahan UMNO/BN bila tak boleh berhujah... sekadar renungan.


haji Nizar said...
This post has been removed by the author.
February 18, 2009 2:43 PM

Adam said...
This post has been removed by the author.
February 18, 2009 2:53 PM

Adam said...
Apakah yang boleh di ungkap PAS murid murid :

liPAS dan hamPAS cikgu..

bagus murid2,
jangan ikut PAS..sebab diaorang ni mak diaorang kawin dengan khinzir kemudian baru dapat pengikut Pas. jadi diaorang ni adalah najis mughalazah murid2..

baik cikgu..

tapi ada satu ustaz tu kata kalau undi PAS dapat pahala..

ooo yang itu, orang PAS menganut agama nenek moyang, jadi diaorang memang suka hati boleh bagi pahala , dosa , serta tau sapa masuk syurga dan neraka...

tapi cikgu, orang PAS macam orang islam, pakai serban dan kopiah..

memang, tapi diaorang tak amalkan islam yang diturunkan oleh Nabi Muhammad, diaorang pakai benda tu supaya naik motor tak payah pakai topi keledar, dan saja utk fesyen.

tapi diorang pergi masjid surau..

haa murid2 jangan percaya..mereka hanya menggunakan surau dan masjid utk maki orang , mereka kan berlainan agama dari kita, jadi kalau jumpa dengan mereka halau mereka guna ayat kursi ye murid2..

baik cikgu...
February 18, 2009 2:54 PM
Anonymous said...
memang betoi tu Adam..diaorang ni memang dari berlainanan agama kut..memaki orang macam takda kerja lain, aku nak pergi cari anak bapak ni, tengok sekolah mana dia mengajor..kut boleh transfer ke sarawak sampai pencen
February 18, 2009 4:00 PM

aNaK BaPaK said...
TU DIA..BETAPA BERAKHLAKNYA ENCIK ADAM..HAJI NIZAR KENAPE PADAM KOMEN...!!!
February 18, 2009 4:11 PM


aNaK BaPaK said...

mana dia encik adam n da geng..sekali budak bangang yang kata aku agama lain..yang kata bapak aku aku khinzir...kat aku syaitan..owh xpa..setiap amalan akan dibawak depan allah di akhirat..aku tunggu je..

eh siap nak posting aku gi sarawak lagi tu..ok je..sarawak pun org pas tak ramai..boleh aku tubuh dua tiga cawangan pas yang baru..islamkan yang tak islam..hehe..sampai mati pun tak pe....

carilah mane tempat aku ngajar..gi la carik..

ginilah perangai penulis upahan UMNO/BN bila benda kena atas btg idung sendiri..haha..

tapi sebelum tu encik adam kata macam ni kat aku;

Adam said...

anak bapak..anak bapak..apa la gunanya berserban kalau tak mampu nak berkata baik ?dalam zuriat kamu nanti ditakuti ada penganut agama kristian pulak sebab tuan punya tulang sulbi tak beradab dan berakhlak untuk berdakwah.

Sebagai keturunan banjar dan penjujung serta pendokong Islam, mulut kita kena jaga, jangan sampai amarah menguasai hati, Salehuddin Al ayubi tidak pernah ada benci dihati terhadap musuh nya malah tidak pernah mencaci.Beliau hanya memerangi musuh Islam tetapi tidak menyiat2 maruah orang lain.

saya rasa kamu sudah pun terkeluar dari landasan islam yang sebenar, kamu sudah keluar dari pegangan sunah dan alquran, kamu sudah keluar dari batas-batas iman..kembali kejalan nya..supaya benih yang keluar dari tulang sulbi kamu akan melahirkan generasi ilmuwan bukan generasi dari agama yahudi, nasrani dan majusi. Pertuturan, gaya tingkah laku kamu akan membentuk benih di tulang sulbi kamu..Allah hu akbar !!!!
February 16, 2009 3:37 PM

----------------------------------

tapi lepas tu dia pi kat blog aku..dia tulis macam ni pulok..

Adam said...

Apakah yang boleh di ungkap PAS muri murid :

liPAS dan hamPAS cikgu..

bagus murid2, jangan ikut PAS..

sebab diaorang ni mak diaorang kawin dengan khinzir kemudian baru dapat pengikut Pas. jadi diaorang ni adalah najis mughalazah murid2..

baik cikgu..tapi ada satu ustaz tu kata kalau undi PAS dapat pahala..

ooo yang itu, orang PAS menganut agama nenek moyang, jadi diaorang memang suka hati boleh bagi pahala , dosa , serta tau sapa masuk syurga dan neraka...

tapi cikgu, orang PAS macam orang islam, pakai serban dan kopiah..

memang, tapi diaorang tak amalkan islam yang diturunkan oleh Nabi Muhammad, diaorang pakai benda tu supaya naik motor tak payah pakai topi keledar, dan saja utk fesyen.

tapi diorang pergi masjid surau..

haa murid2 jangan percaya..mereka hanya menggunakan surau dan masjid utk maki orang , mereka kan berlainan agama dari kita, jadi kalau jumpa dengan mereka halau mereka guna ayat kursi ye murid2..

baik cikgu...

February 18, 2009 2:54 PM
Anonymous said...

memang betoi tu Adam..diaorang ni memang dari berlainanan agama kut..memaki orang macam takda kerja lain, aku nak pergi cari anak bapak ni, tengok sekolah mana dia mengajor..kut boleh transfer ke sarawak sampai pencen

February 18, 2009 2:55 PM

berapa sen lah gaji yang UMNo bayaq untuk depa nih..bagi makan anak bini..aku suruh jawab tentang apa alasan yang kata aku keluaq dari landsan iman dia tak jawab..hehe..ni sama la geng ngn budak bangan..tok sedang..dok rasa mcam allah tak kenai depa kot..dok rasa besok akhirat buleh sembunyi dari allah nampak..haha..jawab la hangpa kat akhirat besok..
February 18, 2009 4:51 PM

7 comments:

rantong said...

Salam ziarah. Such a great blog.

View Profile: Rantong™

PAS BANGANG said...

baru mau cerita pasal di Akhirat? tu dia ustat ( dieja dgn t dihujung utk pakar agama sesat (PAS) - dieja dengan Z dihujung utk ilmuwan agama.

1)Meh aku nak cerita, kalau Umno ni tak elok kenapa kerja dengan Kerajaan Umno/BN? kerja la sekolah pondok.

2)ko tu bukan nya pandai sgt dalam akedemik, masuk u berdasarkan kuota bumiputera ( DEB) yang diasaskan oleh kerajaan Umno/BN, kalau sistem kuota takda, budak cina lagi pandai dari ko.

3)hamPAS juga kata, kerajaan Umno/Bn kerajaan taghut, apa hukum orang hamPAS macam ko yang berdiri bersusun depan ATM ambik bonus dan gaji? Orang hamPAS aje yang tak sedo diri, walhal hasil mashul kerajaan tu clean, tapi otak hamPAS yang buruk.

4) Bini mengandung sampai anak sekolah jgn rujuk kepada kemudahan kerajaan umno/BN, pergi ke private.

5) sebagai kakitangan awam, kemudahan k.tangan awam seperti beli umah etc, jgn digunakan, sebab itu kerajaan Umno/BN punya polisi

6) kalau semua tu boleh buat, baru la orang respek ko, kalau ko kata ko boleh guna sebab ko bayar cukai, tok sah menipu la, kalau setakat kerja cikgu berapa sangat pendapatan ko, ada redemption utk anak bini, dll akhirnya tak da cukai.

7) paling penting, letak jawatan sebagai cikgu kerajaan, baru le betoi pejuang PAS..setakat cakap / tulis macam2 tapi makan gaji dengan kerajaan umno /BN...tak payah la sembang. bikin monyet pun tergelak tengok ko..

8) PR berketuakan Anwar berahim - ada kes liwat, ahli adun nya takda maruah, di Perak 2 orang lompat, di selambau masalah ada pompuan simpan, di Pelabuhan kelang adun nya kantoi dengan bini sendiri, di Bukit Lanjan pulak berbogel...apa hukum nya pulak ?

tah..tah..bala sumpah laknat sudah turun pada anwar berahim..lagi mau tunggu ka lu orang ?

haji Nizar said...

diaorang mana sedo diri PAS BANGANG..

tempat kerja aku, adalah seorang mamat tu, PAS karat habih, semua tak betoi dgn kerajaan, time bonus keluar, pagi buta dah berdiri depan ATM..

diaorang ni ISLAM pada malam hari, jadi PENYAMUN TARBUS disiang hari..

time gaji dia kedepan, time bersembang dia la PAS KARAT..

betoi kata ko, kalau nak jadi pejuang sangat, letak jawatan jadi cikgu, pergi mengajor di sekolah pondok..

TAK PAYAH SEMBANG LA WOIIIII...

Adam said...

aku wonder jugak macamana dia boleh balas comment time kerja?

makan gaji buta kut? lain la macam kita ni, swasta dan ada syarikat sendiri, tapi sokong BN..kalau tak sokong pun takpa, memang tak ada kemudahan dengan BN..

tapi mangkuk sekor ni cikgu rupanya..SUNGGUH MEMALUKAN, kerja kerajaan Umno tapi kutuk Kerajaan Umno..apa cerita ? nak masuk politik pembangkang tapi takda pendapatan sendiri..buat malu je la woiiii

nak politik buat macam kitaorang, kita orang makan gaji sendiri, PAS BANGANG - peguam ,
hJ Nizar - tokeh kedai runcit je , dan aku, ternakan kambing aje, kitaorang takda lesen kelas F pun..tak da lesen kewangan pun, semua buat sendiri, takda bantuan adun BN pun, kalau kitaorang yang menentang lain le, sebab memang takda sangkut paut dengan BN..tak makan gaji dengan BN pun..kemudahan pun kemudahan public yang perlu di apply dengan kelayakan.

meh aku cete pasal PAS BANGANG - dia peguam tapi takda satu pun kontrak dengan kerajaan, semua kes sivil biasa.

Hj Nizar - tokeh kedai runcit biasa, mula berniaga pun kat umah aje, dah ada modal buat kedai sendiri, takda loan pun dengan bank atau kerajaan

Aku - ternak kambing mula 2 ekor aje, kerja swasta asalnya, kumpul2 duit beli kambing , besarkan kandang..

kita orang politik biasa, takda jawatan dan takda sangkut paut dengan kerajaan..tapi ko buat malu aje..makan gaji dengan kerajaan tapi kutuk kerajaan, apa barang lu?

MAU SEMBANG BESAR, KASI ADA INCOME SENDIRI BARU HEBAT CAKAP KERAJAAN TAK BETUL..

KALAU DIRI SENDIRI PUN MAKAN GAJI DENGAN KERAJAAN BN, SIMPAN AJE LAH HUJAH KO TU UNTUK DIRI SENDIRI MASA DRIVE KETE..TAH KETE PUN LOAN KERAJAAN JUGA KOT..ISHHHH MEMALUKAN...

PAS BANGANG said...

orang liPAS ni mana ada pendapatan sendiri.

nak perang siber konon..perang ekonomi pun udah lingkup.

live up with your word la..setakat cakap kosong , pendapatan makan gaji dengan kerajaan..baik la tak payah. cakap besar hukum hakam, diri sendiri pun belum tentu hal nya lagi.

sungguh memalukan spesies beruk makyeh PAS ni

Jebat said...

Aku mengingatkan diriku dan saudara-saudara seagamaku, banyakkanlah istighfar...

Ayiem said...

Assalamualaikum anak bapak....

Salam ziarah,blog yang bagus dan menarik.

Tepisan hujah yang kemas....

Tahniah.....