About Me

My photo
Anak Bapak Al-Banjary Al-Asya'iry As-Syafi'iy, Dilahirkan pada tanggal 1hb Januari 1983 di Kg Parit Satu Sungai Sireh, Tanjong Karang, Selangor Darul Ehsan, seorang Melayu berketurunan Banjar suku Alai, Kini bersama PAS Kawasan Tanjong Karang berjuang menegakkan Islam di atas muka bumi Allah sebagai amanah dan tanggungjawab dari-Nya.. ..terima kasih atas sokongan anda.. Takbirr..ALLAHUAKBAR..!!!

Wednesday, February 18, 2009

Perang Siber, Aku dan Penulis Upahan UMNO/BN Pt 2

aNaK BaPaK said...
ni bukti umno boneka cina gerakan!!!

Dalam pilihan raya umum 1990, Umno memenangi 12 kerusi di Pulau Pinang manakala Gerakan hanya memenangi 7 kerusi. Keputusan itu membolehkan BN terus memerintah apabila mendapat 19 kerusi berbanding DAP yang hanya mendapat 14 kerusi.


Sepatutnya, Umno yang mempunyai majoriti lebih besar di antara kedua-dua parti di dalam BN itu berhak mendapat jawatan Ketua Menteri. Bagaimanapun, kerana terlalu bijak atau bangang, Umno menyerahkan kuasa pemerintahan kepada Gerakan.Malah, kuasa pemerintahan juga telah diserahkan oleh Umno kepada parti yang didominasi oleh kaum Cina bagi menjaga hati mereka.


Begitu juga dalam pilihan raya umum 1995 di mana Umno menang 12 kerusi, Gerakan 10 kerusi, MCA 9 kerusi, MIC 1 sedangkan DAP menang 1 kerusi saja. Umno tetap tunduk di bawah telunjuk Gerakan dan jawatan Ketua Menteri terus diserahkan kepada parti itu.


Lihatlah bagaimana survival orang Melayu Pulau Pinang hari ini yang gagal di tangani oleh Umno sehingga terpinggir dan terpaksa lari ke luar kawasan seperti Kulim atau Selama. Mana dia suara yang melalak dan melolong ketuanan Melayu itu? Apakah kerana Pulau Pinang tiada beraja maka Pulau Pinang boleh diserahkan kepada bukan Melayu sebagaimana Singapura dahulu? Siapa sebenarnya yang jadi boneka?

February 16, 2009 3:32 PM

Adam said...
anak bapak..anak bapak..
apa la gunanya berserban kalau tak mampu nak berkata baik ?
dalam zuriat kamu nanti ditakuti ada penganut agama kristian pulak sebab tuan punya tulang sulbi tak beradab dan berakhlak untuk berdakwah.
Sebagai keturunan banjar dan penjujung serta pendokong Islam, mulut kita kena jaga, jangan sampai amarah menguasai hati, Salehuddin Al ayubi tidak pernah ada benci dihati terhadap musuh nya malah tidak pernah mencaci.Beliau hanya memerangi musuh Islam tetapi tidak menyiat2 maruah orang lain.
saya rasa kamu sudah pun terkeluar dari landasan islam yang sebenar, kamu sudah keluar dari pegangan sunah dan alquran, kamu sudah keluar dari batas-batas iman..kembali kejalan nya..supaya benih yang keluar dari tulang sulbi kamu akan melahirkan generasi ilmuwan bukan generasi dari agama yahudi, nasrani dan majusi. Pertuturan, gaya tingkah laku kamu akan membentuk benih di tulang sulbi kamu..
Allah hu akbar !!!!
February 16, 2009 3:37 PM

haji Nizar said...

mungkin betul tu adam,
sudah ada berputik zuriat dalam tulang sulbinya yang akan menganut fahaman kristian..tengok gaya dia menulis pun dah ada gaya yahudi..nauzubillah..begitulah bila serban hanya fesyen di kepala..
February 16, 2009 3:43 PM


SinaRRasuL said...
puak2 umno nie memang pembela kaki maksiat dan pembela kepada penderhaka pada allah...termasuk ler kuncu2 dia yg dok bagi komen dlm blog nie...
kita utamakan soal syariah dan perundangan negara....mereka dok mengelamun bela kaki maksiat dan penderhaka pada syariat allahmereka hanya bercakap soalmelayu berpecah...walhal dalam islam sudah ada gelaran utk disandang oleh setiap muslimin...ada muslim yg digelar mukmin lagi muttaqin....dan ada yg digelar muslim mukmin lagi munafiq....golongan munafik ini wajar ditentang...walaupun mereka mereka muslim...penentangan kita pada fikrah mereka...islam hanya di mulut dan perlakuan....tapi dalam hati...cukup membenci dan tak percaya pd syariat allah....gelaran munafik ini...tak kira...boleh dikalongkan pada raja...perdana menteri atau menteri besar...mahu pun rakyat yg sejiwa dengan kemunafikan itu...
February 16, 2009 4:50 PM


aNaK BaPaK said...

ni aNaK BaPaK nak jawab tulisan encik Adam...
Encik Adam Kata:
"anak bapak..anak bapak..apa la gunanya berserban kalau tak mampu nak berkata baik ?"
aNaK BaPak Kata;
gunanya beserban encik adam adalah nak mendaulatkan sunnah..oleh itu aku nak tanya..apa benda yang tak baik aku kata berbanding caci maki kumpulan kamu terhadap kumpulan ku?
apakah hanya sebut tentang ciri2 yakjuj makjuj dan dajjal terkena atas batang hidungmu maka kamu kata aku berkata yang tidak baik?
bukankah aku tak sebut siapa2 melainkan timbul persoalan namun kamu tak jawab tetapi kamu balas dengan kenyataan kononnya aku mencaci maki kamu ataukah kamu yang terasa dirimu dajal dan yakjuj makjuj?
persoalan mesti dijawab bukan dibalas dengan maki dan fitnah kamu ke atas aku!!!
hanya kerana itu kamu kata aku berkata tidak baik...cuba baca tulisan dan respon kawan2 kamu..owh kalau kawan2 kamu sebut yang bukan2 dikira 'OK' lah ye..
aku sebut hanya orang yang makan babi sahaja tau nak panggang babi..memanglah..sebab orang yg makan babi pun tau babi kena masak dulu..cara masak hanya dia yang tau..aku tak tahulah kalau kamu tahu sampai suruh aku pulak letak perkataan itu..apa maksudnya itu..atau terkena sindiran aku atas batang hidung kamu..
kesian..terasa kamu rupanya..
encik adam kata lagi kepadaku:
"dalam zuriat kamu nanti ditakuti ada penganut agama kristian pulak sebab tuan punya tulang sulbi tak beradab dan berakhlak untuk berdakwah."
maka anakbapak pun nak jawab:
"kamu tuhankah sehingga kamu boleh tahu ada zuriatku nanti penganut agama kristian sebab tulang sulbi ku tak beradab dan berakhlak untuk berdakwah!!
wauhh..hebatnye..apa dia adab dalam berdakwah..oo bagi kamu kalau tak berdakwah boleh la dgn cara tak beradab dan tak berakhlak..
apa tulisan aku yang tak berakhlak itu..atau hanya kerana kamu rasa bengang dan marah yang amat sangat maka kamu kata aku tak baradab dan berakhlak..??
atau kamu hanya ingin orang yang bedakwah bercakap yang baik2 dan memuji2 kamu baru kamu katakan itu adalah beradab dan berakhlak..??
oo kalau begitu kamu ini jenis manusia yang suka memuja-muji kamulah ye..!!! termasuklah berdakwah pun nak dipuji nak diampu sana ampu sini? itu perangai UMNO..suka orang yang takut nak tegur UMNO..suka orang puja-puji umno..tak mau di tegur..tak mau di kritik..kalau tegur dikritik alamat dapat title tak berakhlak dan tak beradab dan ditakuti zuriat akan jadi kristian lah orang itu..
tapi masa depan aku tak tau lah apa jadi pada zuriat aku encik adam oi..tapi tak mustahil satu masa nanti..UMNO masih memerintah..BN masih memerintah..bukan takat zuriat aku aje..zuriat orang lain pun boleh terjebak dengan kristian.!!!
aku mungkin dah tak hidup dah masa tu..sebab tu lah aku tolak umno dan berdebat dengan geng2 uapahan umno nih..nak pastikan UMNO/BN jangan merintah lagi dah..pasal aku takut zuriat aku pun entah2 jadi ape aku pun tak tau..
sekarang ni pun 2ratus ribu lebih dah murtad..selama 51 tahun ni pin, malaysia bukan pas yg perintah..UMNO yg merintah..!!
encik adam pun kata lagi:
"Sebagai keturunan banjar dan penjujung serta pendokong Islam, mulut kita kena jaga, jangan sampai amarah menguasai hati, Salehuddin Al ayubi tidak pernah ada benci dihati terhadap musuh nya malah tidak pernah mencaci."
anakbapak kata:
memanglah aku keturunan banjar..keturunan gusti lagi tuh..dan memang aku pendokong islam, sebab tu aku tak sokong umno..perlembagaan umno pun sah2 sekular..kamu pegi lah bandingkan dulu perlembagaan umno dgn pas..kalau ade hati nak baca lah..
sebenarnya aku memang tak sayang mulut..maksudnya aku akan bercakap yang benar dan menentang kebathilan walaupun pendokong bathil kata aku yg tak sayang mulutlah, caci maki lah, itu lah inilah.....sebab terkena atas btg idung sendiri..
umno ni kalau kena atas batang idung dia, kritik dia, mana dia suka..mulalah dia kata mencaci lah, makilah..sebenarnya dia yang terasa dimaki dihamun..bagi dia nak becakap kena bagi sedap hati dan telinga dia macamlah dunia ni bapak dia yang punya..
tengok komen pun tau gaya bahasa kamu wahai pencacai umno oi.., lu pikir lah sendiri..
kemudian encik adam pun kata lagi:
"Beliau hanya memerangi musuh Islam tetapi tidak menyiat2 maruah orang lain."
aku pun kata:
tu kawan2 kamu yang caci maki dalam respon2 ( gaya bahasa sama.ntah2 org sama nama lain2)tu apa tu..bukan caci maki..??? owh kalau geng umno aje ok aje ye bagi kamu..cuba banding apa yang kami tulis..bandingkan..!!!
kamu tu dah meroyan dah tak tentu arah..orang bagi persoalan kamu menggelabah terus keluarkan cakap yang ntah apa2..yahudi lah..kristian lah..sah2 menkafirkan orang lain..kami ni hanya bagitau ciri2 yahudi dan munafiq aje..tiba2 kamu terasa (pki la sendiri)lepas tu baru nak cakap suruh jaga adab lah..jaga akhlak lah..itu lah inilah..cakap baik2 lah..dah panas telinga baru nak suruh orang buat baik..
kamu tu yang kena sedar diri yang kamu tu lupa diri..ntah berapa sen UMNO bayar pada kamu untuk menyebok dalam blog2 PR ni..tak sedar diri besok kita semua nak mati..tak sedar diri semua yang kita tulis dan apa yg kita makan dari hasil tulisan allah akan tanya..
ops..lupa..umno kata..agama tak boleh dipolitikkan..hah! ingat dia besok mati boleh kata kat allah macam ni kot? ya allah..politik ni urusan aku..bukan urusan mu ya allah..setahu aku besok amalan kita yang nak jawab..termasuklah taip huruf bagi komen ni ha..!!!
encik adam kata lagi:
"saya rasa kamu sudah pun terkeluar dari landasan islam yang sebenar, kamu sudah keluar dari pegangan sunah dan alquran, kamu sudah keluar dari batas-batas iman.."
anak bapak pulak:
aku rasa kamu pun tak paham pasal islam..apa benda yang aku tulis tu terkeluar dari landasan islam..?? cuba cakap apa dia..!! sebutkan apa yang aku kata terkeluar dari landasan iman dan kufur..
apa maksud terkeluar dari landasan islam..? maksudnya terkeluar dari batas iman dan kufur..wuah..bila masa aku sekutukan allah..bukankah UMNO yang hari tu beriya2 persoal pasal apa PAS tak laksana hudud di kelantan? yang kamu berkuasa di peresekutuan apa pasal tak laklsana hudud atau sekurang2nya ahli parlimen UMNO bentangkan usul untuk pinda perlembagaan utk benarkan hudud dilaksanakan..bukankah hudud itu arahan Allah..kamu tak dengarkah kenyataan khairy betapa UMNO/BN kata .."kita akan teruskan apa yg ada".. iaitu teruskan sistem sekular yang jelas menolak arahan Allah???
sedarkah kamu betapa kamu kata kau telah terkeluar dari batas iman..baik..kalau betul, sebutkan apa yang aku tulis atau kenyataan aku yang keluar dari batas iman..aku nantikan jawapan kamu disini kalau tak pun diakhirat besok..aku tetap menunggu..
aku nak ingatkan diriku dan dirimu betapa hadith rasulullah telah menyebt yg mafhumnya:
"barang siapa yang mengatakan kufur kepada orang yang beriman maka yang berkata itu kafir, barang siapa yang mengatakan orang yang kufur itu beriman maka yang berkata itu kufur, barang siapa yang ragu2 dengan kekufuran orang yang kufur maka orang itu kafir"
baiklah encik adam, kamu boleh pilih yang mana satukah perkara yang aku buat terkeluar dari iman;ini antara perkara yang keluar dari iman..pilih yang mana satu aku buat sehingga kamu kata aku terkeluar dari iman;
1. bertawakkal dan bergantung selain dari allah,
2.tidak mengakui nikmat zahir dan batin itu adalah dari allah
3.beramal kerana selain allah
4.memberi hak dan ketaatan secara mutlak kepada selain dari allah dan rasul
5.benci kepada islam dan orang yang memperjuangkannya
6.menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal..
7.tak beriman dengan nas al-quran dan hadith
8.mempercayai kepimpinan yang munafiq dan pimpinan yang tidak menjadikan islam sebagai dasar perjuangan
9.melakukan ibadah kerana selain dari allah
10.mengkafirkan orang islam dan tidak mengkafirkan orang kafir
hah! sebutkan apa ciri yang aku buat dan terangkan secara detail..
kalau tidak aku hanya serah pada allah 'azza wa jalla..kerana aku anggap amat berat kamu katakan aku terkeluar dari iman..buktikan!!!
encik adam kata lagi:
"kembali kejalan nya..supaya benih yang keluar dari tulang sulbi kamu akan melahirkan generasi ilmuwan bukan generasi dari agama yahudi, nasrani dan majusi."
maka jalan kamu lah yang paling benar maka jalan aku kufur seperti kufurnya yahudi dan nasrani..aku mahu ulang sekali lagi..betapa 51 tahun UMNO/BN memerintah..dah ramai dah anak muda hidup dengan cara yahudi dan nasrani..kenapa kamu tak pegi tegur UMNO tu?
nak suruh orang kembali konon tulang sulbi aku akan keluar keturunan yahudi..engkau tuhan ke? kalau dah bengang dan sakit hati panas telinga sebab dah kena atas batang hidung sendiri..tak payahlah nak pujuk orang suruh berubah..kamu tu yang kena berubah..
nak persoalkan aku pakai serban..biasanya orang yang tak suka sunnah aje yang kata macam tu..encik adam tak la kot..serban ni sunnah..arang nak pakai tak pakai itu hak dia..aku nak tunggu kat akhirat besok dari amalan kamu sendiri persoalkan aku pakai serban tapi cakap benda tak elok..
tak elok lah kalau kena tas btg idung sendiri..cuba dipuji..fuhh..kembang lah.. ITULAH PERANGAI UMNO YANG SUKA DIAMPU DAN MENGAMPU!!!
AKHIRNYA ENCIK ADAM KATA LAGI"
"Pertuturan, gaya tingkah laku kamu akan membentuk benih di tulang sulbi kamu.."
AKU KATA:
"Pertuturan, gaya tingkah laku kamu akan membentuk benih di tulang sulbi kamu JUGA.."
February 16, 2009 5:58 PM


aNaK BaPaK said...
tapi bila aku nak bukak profile encik adam..
ini yang keluar:
Profile Not AvailableThe Blogger Profile you requested cannot be displayed. Many Blogger users have not yet elected to publicly share their Profile. If you're a Blogger user, we encourage you to enable access to your Profile.
PENAKUT RUPANYA..!!!
February 16, 2009 6:01 PM


aNaK BaPaK said...
samelah yang ni pun:
PAS BANGANG
No posts match your query. Show all posts No posts match your query. Show all postsSubscribe to: Posts (Atom) Followers (4)Follow this blog Stop following 4 Followers View All Manage About MePAS BANGANG View my complete profiletak
dak apa pun..!!!
February 16, 2009 6:02 PM


maun said...
Biarkan lah mereka anak bapak, mereka tengah kepanasan tu. UMNO dah nak tenggelam. Mereka cuma barua-barua UMNO yang dah tak dapat diselamatkan lagi. Biarkan le merekatenggelam bersama siNajis. Jangan lupe pegang labu kuat-kuat ye...
February 16, 2009 7:41 PM

No comments: