About Me

My photo
Anak Bapak Al-Banjary Al-Asya'iry As-Syafi'iy, Dilahirkan pada tanggal 1hb Januari 1983 di Kg Parit Satu Sungai Sireh, Tanjong Karang, Selangor Darul Ehsan, seorang Melayu berketurunan Banjar suku Alai, Kini bersama PAS Kawasan Tanjong Karang berjuang menegakkan Islam di atas muka bumi Allah sebagai amanah dan tanggungjawab dari-Nya.. ..terima kasih atas sokongan anda.. Takbirr..ALLAHUAKBAR..!!!

Wednesday, February 18, 2009

Perang Siber, Aku dan Penulis Upahan UMNO/BN Pt 1

aNaK BaPaK said...

nak jawab kepada budak bangang..owh..logik akal ko kata..nizar derhaka pada allah kerna tak terima qadha dan qadar allah..kalau macam tu..kalau anak pompuan ko kena rogol depan mata..atau bini ko berzina dengan keturunan raja depan mata ko..atau anak lelaki ko kena liwat depan mata ko ke..tak payah la pegi report pLolis..tak payahlah nak bawak ke mahkamah..tak payah tuntut keadilan..sebab itu adalah qadha dan qadar tuhan..anak pompuan ko kena rogol..redha je lah..bini berzina..redha je lah..dah taqdir allah..pergi report polis kmudian bawak ke mahkamah kan sama je dengan nizar yang bawak kes ni ke mahkamah..tak derhaka ke pada allah kalau macam logik akal ko tu..ke engko yang bangang tak paham apa dia erti qadha dan qadar? aku redha lah dengan ketentuan allah, qadha dan qadarnya bahawa rupanya engko memang bangang!!!


February 16, 2009 1:35 PM
aNaK BaPaK said...
jawapan kepada TOKSEDANG..

bahawasanya telah ditulis oleh imam al-ghazali di dalam kitabnya yang bertajuk ' ihya 'ulumuddun dalam bab mengumpat yang diharuskan..adapaun para ulamak bersepakat dalam bab mengumpat yang diharuskan dan dinukilkan oleh imam al-ghazali dalam kitab ihya ulumuddin..

adapun mengumpat yang diharuskan ada enam jenis;

1.apabila dianiaya oleh orang yang zalim,

contohnya..kalaulah perompak datang merompak harta dalam rumah kita..maka harus kita ceritakan tentang perbuatan mencurik itu kepada pihak berkuasa..mengumpat adalah menceritakan benda tak baik kepada orang lain..namun dalam hal ini..harus bahkan sehingga menjadi wajib untuk menceritakan benda tak baik yang dibuat oleh pencurik ke atasnya kepada polis ( polis amik statemen) dan menjadi saksi di mahkamah ( cerita pada hakim )

adapun pemerintah yang mencurik dan merompak juga menzalimi rakyat..maka wajiblah bagi yang diberi amanah untuk ceritakan kepada rakyat agar rakyat tidak ditipu oleh orang zalim.

2.untuk mencegah kemungkaran, contohnya; bila pemimpin mengamalkan rasuah atau pecah amanah atau seleweng harta rakyat,,maka harus dibongkar kepada rakyat agar pemimpin itu berhenti buat kerja mungkar itu atau rakyat berhenti dari melantik semula pemimpin yang mungkar.

3.untuk mintak fatwabila rakyat bertanya kepada mufti atau ulamak dan orang alim..apa hukumnya mencurik dan menipu rakyat..hakim atau mufti atau qadhi atau orang alim akan tanya, mencurik dan menipu yang bagaimanakah si pemimpin itu buat..maka rakyat itu pun ceritalah pemimpin itu buat sekian sekian sekian..maka hakim atau mufti atau qadhi atau org alim akan jawab, mencurik dan menipu rakyat adalah haram..maka rakyat pun tanya lagi..apa hukum sokong orang yang menolak islam..ha..pegilah tanya ulamak sendiri..hehe..

4. untuk mengajak manusia agar berwaspadacontohnya bila rakyat sentiasa ditipu oleh soratkhabar dan TV pemerintah yang zalim lagi penyeleweng..maka bermula dari hkum harus tapi menjadi wajib jika ianya serius kepada mereka yang berilmu untuk menjelaskan pembohongan2 yang dilakukan olrh mereka agar rakyat berwaspada dan jangan terpedaya dengan spin-media golongan2 zalim dan penipu..

5. apabila maksiat dan mungkar itu dilakukan terang-terangan, contohnya.. dah sah dah pemimpin itu salah guna kuasa, rasuah, seleweng dana dan harta rakyat, pendek kata hentam duit rakyatlah..maka wajib diceritakan keburukan mereka agar rakyat sedar hak mereka telah dirampas dan dihentam oleh malaun-malaun sekular ini untuk kepentingan perut dan bawah perut mereka agar rakyat sedar betapa selama ini mereka telah dizalimi dan dibohongi..

6. pengenalan kepada individu..

contohnya..

dalam satu negara itu..beribu orang namanya najib, mohammad najib ada, nik najb ada, wan najib ada, megat najib ada,syed najib ada..macam2 najib lah yang ada..maka orang pun konfius..

najib yang mana satu ye..

jadi harus disebut pengenalannya agar orang itu kenal najib yang sebanar..contohnya macam dialog di bawah ini:

A: assalamualaikum!
B: wa'alaikummussalaam..

A:boleh saya tanya?
B:boleh, apa salahnya..tanyalah...

A: kat sini awak kenal tak satu orang nama dia najib?
B:najib..emm..ramai orang nama najib kat sini..najib pisang ada..najib kudung ada..najib razak ada..najib bom ada.. ramai nama najib..najib yang mana satu ye??dia ada nama glemer ker?

A: ada ada..
B: tu lah..kalau tau nama panggilan, insya-allah saya kenallah..

A:najib altantuya kenal tak?
B:najib altantuya! hah..ape lak tak kenal..yang bini dia nama rosmah tu kan..?

A:ya ya..betul..dia duduk kat mane ye..
B:kat putarajaya..kadang2 kat puncak alam..pegi bom ikan kat paya..maklomlah orang pekan..hehe..

sekian.
February 16, 2009 2:06 PM


haji Nizar said...
Tu dia dah keluar dah makhluk perosak yakjuj dan makjuj dari PAS...terima kasih tok sedang kerana sentiasa mengingati yakjuj dan makjuj tentera dajal yang sedang melata di negeri Perak..Tuh duduk kat bulatan air pancut tapi ketua segala yakjuj dan makjuj janggut sejemput tak mau tumbuh..maun, anak bapak, rakyat, PAS kurap serta kira cicak mengkarung aje la..nanti kita sembur dengan ridsect aje dah cukup...diaorang ni jangan dibiarkan melata, sok satu malaysia habih dibagi kat cina dap tu..
February 16, 2009 2:50 PM


PAS BANGANG said...
Huhuhuhu..penyokong PAS BANGANG sudah keluar tunjuk diaorang kemaluan...Maun - qada dan qadar PAS sudah berakhir, sedikit masa lagi Pas dan penyokong akan ditelan masa, bak kata Nik Najiz, PAS umpama tunggul reput..anak bapak - kus semangat..penyokong PAS ( parti Islam semesia) harus di tukar - PAS = Parti Agama Songsang/sesatRakyat - kenapa la ko dah taruk babi- sekarang aku kena tukar PAS BANGANG BABI..hishh buat susah aku ajeMaun - nanti tambah antara Ma dan un tu hurup la..jadi MA LA UN..sesuai sungguh..hihihiiPAS KURAP - jangan lupa beli ubat kurap..
February 16, 2009 3:00 PM


aNaK BaPaK said...
ahaha...kalau macam tu..aku ponm nak tukar nama umno...

bukan petbuhan kebangsaan melayu bersatu..

tapi..
PERTUBUHAN KE'BANGSAT'AN MEL;AYU BERSATU...HAHAHA..

P/S:HANYA ORANG YANG TAU MAKAN BABI JE YANG SUKA NAK PANGGANG BABI!!!
February 16, 2009 3:07 PM


aNaK BaPaK said...
aku suka jugak nak tunggu kat akhirat besok dengan kata-kata korang yang macam tu..haha!!!
February 16, 2009 3:08 PM

aNaK BaPaK said...
owh..lupa pulak...rupanya diorang terasa dengan apa yang aku sebut tentang mengumpoat yang diharuskan..haha..terasa..haha..bengang lah tu..bagi kat cina DAP..!!! haha..oi..takdak modai lain ka..tu suruh UMNO pi berenti juai tanah kat cina singapore kat johor negeri umnoi tu ha..HAHA!!!
February 16, 2009 3:10 PM

aNaK BaPaK said...
dah sah budak bangan jenis redho je ape orang buat kat bini dia..pasal dia saja yang paham qadha dan qadar...haha!
February 16, 2009 3:12 PM

aNaK BaPaK said...
ops..lupa nak tulis..mengikut kitab tauhid..yakjuj makjuj ni dia suka membunuh dan bercakap dengan bahasa kesat dan carut..eh macam ade je..!!!hahahaa!!!!pelik jugak ye,..yang kena sembur dengan FRU & kena tangkap dengan polis tu dikira yakjuj makjuj..wuah..ada yang lagi jahat dari yakjuj makjuj ke? ke yang itu yakjuj makjuj...!!!
February 16, 2009 3:21 PM

aNaK BaPaK said...
nak tanya..tentera dajjal dan tentera yakjuj makjuj tu dia yang pakai helmet dan kayu chota tu ke?
February 16, 2009 3:25 PM

aNaK BaPaK said...
oi kami memang tak lupa beli ubat kurap..pasal di malaysia sekarang ni..banyak jangkitan kurap yang disebarkan oleh UMNO/BN..terima kasih ingatkan kami ye..p/s: hanya penyebar kurap tahu tentang kurap!!!
February 16, 2009 3:26 PM

No comments: