About Me

My photo
Anak Bapak Al-Banjary Al-Asya'iry As-Syafi'iy, Dilahirkan pada tanggal 1hb Januari 1983 di Kg Parit Satu Sungai Sireh, Tanjong Karang, Selangor Darul Ehsan, seorang Melayu berketurunan Banjar suku Alai, Kini bersama PAS Kawasan Tanjong Karang berjuang menegakkan Islam di atas muka bumi Allah sebagai amanah dan tanggungjawab dari-Nya.. ..terima kasih atas sokongan anda.. Takbirr..ALLAHUAKBAR..!!!

Tuesday, February 24, 2009

Perang Siber; Kataku (aNaK BaPaK ) Vs Katanya ( UMNO/BN)

juga boleh dibaca dalam blog albanjary online;
http://politikbanjar.blogspot.com/2009/02/bloggershot-wahyu-yang-ditiupkan_3005.html

Katanya;
mengapa nik aziz tak nak pencen dr berpolitik bukan ke baik bagi dia membuat ibadah khusus utk diri dia menunggu masa yg pasti tiba,mengapa harus membuat dosa memecah belah kan umat islam,kafir mengkafir sesama islam dan mengatakan pas saja jalan benar....pas atau islam........... sebab pas bukan islam dan islam bukan lah pas sesuatu yg berbeza tu.........adakah nik aziz mengejar pangkat dunia,adakah nik aziz suka didewa2kan sebagai tuan guru atau beliau bangga dgn pangkatnya yg tertinggi sebagai mursyidul pas..........adakah nik aziz nak menjadi tuan guru yg disanjungi ahli2 pas yg dianggap ahli itu sebagai anak muridnya.....tidak ke ini boleh membawa kpd riak dan sombong lagi angkuh bukan ke ini dilarang dlm islam utk menjadi pemimpin ugama yg mahu disanjungi dan didewa2kan...........tidak ke anda sedar lakonan baik boleh mengaburi mata penonton tetapi tidak pada Allah yg mengetahui hati hambanya.........

Kataku:
islam ini adalah penyelesaian kepada masalah kehidupan, politik juga kehidupan, ekonomi juga kehidupan, undang-undang juga kehidupan. Maka Islam itu merangkumi seluruh aspek kehidupan. Maknanya tiada istilah pencen dalam berpolitik kerana politik itu adalah kehidupan dan kehidupan perlukan kepada Islam. Mengapa mesti pencen dari menguruskan kehidupan. Dan kenapa pula mahu pencen dari Islam..?

Kenyataan yang mengatakan sudah tua baru nak buat ibadah khusus untuk diri, ini pendapat mereka yang memisahkan islam dan kehidupan. Setiap langkah dan gerak geri manusia dikira oleh Allah, takkanlah watu muda kita tidak taat perintah Allah sudah tua baru hendak taat..? Sebab itu Allah sebut dalam surah Al-zalzalah dua ayat terahir mafhumnya: “ barang siapa yang melakukan amalan baik sebesar zarah sekalipun,akan diperlihatkan, dan barang siapa yang melakukan amalan buruk sebasar zarah sekalipun, akan diperlihatkan” apa maksud diperlihatkan..? maksudnya ialah kita akan diberi bukti oleh Allah bahawa kita telah melakukan sama ada amalan itu berpahala atau berdosa, Allah taa’ala hukum manusiapun siap tunjuk bukti kita buat,kita pulak hukum manusia tanpa ada bukti macam ISA..!! Kalaulah amalan sebesar zarah seperti menepuk nyamuk pun dikira oleh Allah,apatah lagi persoalan amalan menguruskan pentadbiran negara?

Siapakah yang memecahbelahkan umat..? Benarkah tuan guru nik aziz memecah belahkan ummat. Bukankah di kelantan PAS menang banyak kerusi dengan majoriti undi selesa, itu menunjukkan rayat kelantan bersatu atau berpecah..? sebenarnya yang berpecah adalah UMNO, maksud penulis ini seolah-olah UMNO/BN itu adalah segala-galanya, seolah-olah dialah langit dialah bumi. Ketika PR menubuhkan kerajaan, maka parti yang menubuhkan kerajaanlah yang layak melantik JKKK, kenapa UMNO/tiba-tiba melantik bekas-bekas JKKK UMNO menjadi JKKKP pula. Bukankah itu ada unsur memecah-belah masyarakat kampong. Jadi apakah sebenarnya maksud pecah belah disini, apakah kerana UMNO yang berpecah belah, atau pengundi yang dahulunya mengundi BN telah beralih arah mengundi PAS, PKR dan DAP..? Bila ramai orang sokong PR, bukankah itu maksudnya orang ramao bersatu menyokong PR..?? Bila rakyat menolak UMNO melalui pilihanraya, bukankah itu bermksud rakyat bersatu menolak UMNO melalui pilihanraya..??

Isu kafir mengkafir. Yang mensensasikan istilah kafir-mengkafir inilah siapa lagi kalau bukan UMNO. Pemimpin PAS yang pernah sebut tentang “UMNO kafir” secara jells dan terang ialah Dato’ Nakhaie Ahmad, sekarang dah masuk UMNO, kenpa tak Tanya dia kenapa dia kafirkan UMNO? Sebenarnya UMNO tersepit tentang isu perlembagaan UMNO sendiri. Yang disebut ialah dasar politik UMNO yang mengamalkan sisitem secular seperti yang termaktub didalam perlembagaan persekutuan. Jelas perlembagaan UMNO sendiri bila dibahaskan nyata bertentangan dengan syari’at Islam. Apabila pimpinan membahaskan soal dasar ini, maka suratkhabarlah yang mensensasikan istilah kafir mengkfir ini. Bila pimpinan menyatakan dasar UMNO terkeluar dari syari’at, UMNO engan tidak semena-mena mengatakan PAS menkafirkan UMNO…!!!

Isu PAS bukan Islam dan Islam bukan PAS. Apakah baginya Islam itu UMNO dan UMNO itu Islam..? Memanglah PAS itu bukan Islam kerana PAS adalah sebuah pertubuhan politik yang berdaftar dengan pendaftar pertubuhan sebagai sebuah parti politik yg memperjuangkan Islam. Kalau tak berdftar nanti orang kata ergera secara haram pulak. Islam adalah apa yang dibawa oleh PAS. Sebagai sebuah organisasi politik, PAS mesti mengikut dasar Islam bukan seperti UMNO, Islam terpaksa mengikut dasar UMNO?

Persoalan riak atau tidak itu adalah perkara hati, bukankah islam telah mengajar umatnya berakhlak mulia seperti bersangka baik soal hati. Riak ini dalam hati, macam mana kita boleh tahu hati dia riak atau tidak..?? Apakah kita dikira berakhlak dengan mengatakan seseorang itu riak atau tidak. Kita mempersoalkan tentang hatiu orng lai n yang amalannya betepatan dengn syari’at allah, kenapa kita tidak persoalkan hati kita yang nyata melanggar araha allah kepada berangka baik. Lainlah jika dia melakukan perkara mungkar seperti mencuri dan menyeleweng harta negara, maka apakah boleh pula kita bersangka baik kepada pelaku maksiat? Bukankah aneh, seorang yang hanya menjalankan tugas dan amanah oleh rakyat maka kita melihat buruk, mereka yang jelas melakukan kezaliman, rasuah, seleweng, salah guna kuasa dan sebagainya, kenapa kamu tidak melihat ianya buruk..??? Taukah kita sesorang itu berlakon,..? hebat sangatkah kita hendak mensabitkan hati seseorang itu bahawa dia berlakon…? Apakah mereka yang menyalahgunakan kuasa itupun dikira berlakon…?? Dia berkata hanya allah yang mengetahui hatinya sedangkan ungkapan dia sebelum itu sudah pun mendahului Allah, bolehkah kita katakan bahawa seseorang itu bodoh kemudian kita katakana bahawa, biarlah keputusan peperiksaan yang menentukan dia bodoh atau tidak..??

Katanya;
mengapa nik aziz bersekongkol dgn puak kafir utk menentang pimpinan islam yg sedia ada.....mmg pemimpin itu banyak dosanya......adakah nik aziz tiada dosa sesunggunya nik aziz tidak maksum dia hanya manusia biasa tidak boleh lari dari salah dan silap begitu jugak pemimpin negara itu dia jugak manusia biasa spt nik aziz............

Kataku;
kenapa UMNO bersekongkol dengan MCA untuk menentang pimpinan Islam yang sedia ada di Kelantan..? Apakah UMNO maksum sehingga boleh menentang pimpinan Islam di kelantan..?

isu berkawan dengan kafir. Katalah ada dua calon bukan islam. Kedua-duanya jelas kafir. Kawasan itu majority bukan islam. Calon A adalah dari parti yang menyokong kezaliman, perasuah, salah guna kuasa dan calo B adalah dari parti yang menolak kezalima, menolak rasuah, menolak penyelewengan, menolak salah guna kuasa. Apakah kaedah yang Islam guna, sila bukak kitab Kaedah Fiqhiyyah dalam bab mengambil kemudhartan yang lebih ringan untuk menolak kemudharta yang lebih berat. Kedua-dua calon adalah kafir,jelas mudharat, tapi mudharat yang lebih berat adalah penyokong rasuah, kezaliman dan salah guna kuasa. Maka islam membenarkan kita ambil dharurat yang lebih ringan. Maka menjadi harus untuk bersama dengan mereka yang sama-sama menolak kezaliman dan rasuah sert salah guna kuasa.., jadi apa masalhnya..?? Kalaulah dia mengunakan huah menentng pimpinan islam yang sedia ada, kenapa UMNO beriya-riya mahu menentang pimpinan islam yang sedia aa di kelantan..??

katanya:
sekira nik aziz bergelar ulamak dia sepatut nya memihak kpd pemimpin dan dia harus menyeru semua pengikutnya utk patuh pada pemimpin,dia harus MENASIHATI pemimpin itu dan bukan berpakat dgn puak kafir utk menjatuhkan pemimpin islam yg sedia ada itu.............

Kataku;
apakah ulamak mesti memihak kepada semua pemimpin tanpa mengira pemimpin itu menegakkan islam atau menolak islam. Maka apa rasionalnya UMNO di kelantan tidak mahu memihak kepada pemimpin bertaraf ulamak di kelantan. Jika berpegang keda rasional ini, UMNO di kelantan tidak perlu memihak kepda UMNO/BN lagi kerana Tok Guru Nik Aziz adalah pemimpin disana…!!! Apakah MCA, MIC, GERAKAN, PPP, dan lain-lain komponen BN itu adalah parti puak Muslim…??? Bukankah MCA dan MIC yang beriya-riya menghantar memorandum membantah perlaksanaan hudud kepada PAS, bukankah itu bermaksud MIC,MCA dan GERAKAN membantah hudud hukum ari ALLAH..kenapa UMNO diam…??? Jika benar pemimpin UMNO meperjuangkan Islam, mengapa membenarka Khairy Jamaluddin apabila ditanya adakah UMNO mahu laksanakan hudud lalu dia menjawabt “kita teruskan dasar yang ada’ bukankah dasar sekarang ini diimport dari barat yang jelas sekular..???

Katanya;
ini membuat aku tidak boleh menghormati nik aziz walaupun di kata dia MENGAJI...tapi dia telah melakukan kesalahan yg amat besar....sebab kata2nya yg disebut walaupun dia tahu itu salah dia tak sanggup mengaku kesalahannya kerana MALU dgn pangkat tok guru nya itu.........nanti apa kata org tok guru boleh buat salah..........

Kataku;
Tuan Guru Nik Aziz cuma sebut apa yang dia mengaji. Itulah fungsi ilmu, bila dah mengaji mesti disampaikan. Bukankah pendapat dia ini sebenarnya adalah sangkaan buruk semata-mata. Pernahkah tok Guru sebut begitu atau sangkaan buruk semata-mata kerna sebenarnya dia melihat to guru itu buruk. Orang yang tidak menghargai ilmu macam mana nak hormat orang berilmu? Hanya orang yang berilmu sahaja yang tahu nilai ilmu dan menghormati orang yang menyampaikan ilmunya. Apakah begini akhlak kita yang hanya mengeluaran kenyataan hanya melalui sangkaan buruk, apakah ini boleh diterima sebagai hujah…??? Kalau sekadar sangkaan, siap pun boleh buat sangkaan. Yang pelik benda tak nampak dia nampak, benda maksiat nampak dia tak nampak..!!!

Katanya;
nik aziz manusia biasa yg tiada beza dgn org lain kecuali ilmu nya yg membezakan sekira ilmunya itu menghijab dirinya maka terhijab juga lah mereka yg mendewa2kannya dan yg menjadi pengikut setia nya..

Kataku:
apakah yang dia itu manusia luar biasa sehingga mampu mengetahui ilmu seseorang itu menghijab diri atau menghijab orang lain. Kenapa tidak buktikan ilmu apakah yang dikatakan itu salah dengan dalil dan bukti, apakah sekadar menyebut bahawa ilmu dia salah tapi kita tidak nyatakan apa kesalahan ilmunya dan dimana benarnya ilmu kita ini..??? sekiranya dia mndakwa tok guru di dewa-dewakan, maka kenapa najib dan paklah di’dewa-dewa” kan UMNO…??

Katanya:
wahai nik aziz yg kurang budiman mu baca quran tu utk diri mu biar mu paham dulu sebelum mu royak kat orang...kalau mu baca quran utk org nanti mu yg tak paham sebab sibuk nak taruh je org...syok kan guna kalimah suci utk kepentingan diri dan parti ada backing lagi hehehe.......tapi mu kene ingat surah Al Maidad 44.............DAN JGN LAH KAMU MENJUAL AYAT AYAT KU DGN HARGA YG SEDIKIT(kerna pangkat,puji pujian dunia dan segala keuntungan dunia)

Kataku:
Tok Guru nik aziz membaca tafsir untuk kepentingan diri atau yang berkata itu tarasa dengan apa yang disebut. Ataukah kita hanya mahu tfsiran al-quran yang tidak kena atas batang hidung sendiri lantas kita katakana ayat itu digunakan untuk kepentingan diri. Apa maksud ayat ini “ janganlah kamu jual ayat-ayat ku dengan harga yang sedikit” bukaklah tafsir, apa maksud menjual, maksudnya menukar atau meolak, apa maksud ayat-ayatku, maksudnya tanda-tanda kebasaran ku, ayaat dalam bahasa arab bukan ‘ayat” tapi tanda..apadia tanda-tanda kebesaran allah, islam dan hukum-hakamnya. Apa dia yang dikatakan dengan harga sedikit..iaitu mengntikan islam dengan dunia.., maksud ayat ini ialah “ jangan kamu tukarkan islam dan hukum-hakamnya ini dengan kemewahan dunia, ataupun menolak islam digantikan dengan dunia, contohnya menolak hudud tetapi digantikan dengan undang-undang british kerana takut pelabur tak datang…!!!

Katanya;
mu nik aziz dan kesemua kunco2 mu ni patut bertaubat dan hentikan kesemua perpecahan yg korang lakukan ni.......tahukah engkau sekira nya ada pemimpin islam yg mentadbir haram bagi puak islam lain berpakat(pas) utk menjatuhkan pemimpin itu....sejarah islam telah membuktikan yg tiada umat islam yg menderhaka pada khalifah nya kecuali mereka yg bersekongkol dgn puak khawarij yakni suku sakat yahudi....dan sapa yg mengikut sesuatu kaum itu maka mereka tergolong dalam kaum itu..........kata nabi kalau nampak puak khawarij bunuh saja mereka...........kerana mereka puak yg suka perpecahan dlm islam.......

Kataku:
kita Tanya pulak UMNO/BN dikelantan, kalau dia berkata,” tahukah engkau sekira nya ada pemimpin islam yg mentadbir haram bagi puak islam lain berpakat(pas) utk menjatuhkan pemimpin itu....” bagaimana pula dengan UMNO/BN dikelantan yang menentang untuk menjatuhkan pemimpin islam yang sedia ada di sana? dan kemudia dia berkata “sejarah islam telah membuktikan yg tiada umat islam yg menderhaka pada khalifah nya kecuali mereka yg bersekongkol dgn puak khawarij yakni suku sakat yahudi” dan kita henda bertanya; jika UMNO/BN di kelantanlah yang berusaha menjatuhkan pimpian islam yand sedia ada di kelantan ( lebih 20 tahun memerintah ) maka siapakah di kelantan yang dikira bersekongkol dengan puak khawarij yani suku sakat yahudi..??? dan kata mereka “nabi kalau nampak puak khawarij bunuh saja mereka...........kerana mereka puak yg suka perpecahan dlm islam.......’ maka apakah boleh dibunuh sesiapa yang menyokong mereka yang beruasaha menjatuhkan pimpinan islam di kelantan, bukankah mereka yang menentang dan ingin menjatuhkan pimpinan islam sedia ada dikelantan adalah mereka puak yang suka perpecahan dalam islam…???


Katanya;
sedarkah bahawa pemimpin2 pas sudah mula gila kuasa,pangkat,nama,sehingga sanggup melakukan apa saja utk kepentingan dunia mereka............sanggup sekongkol dgn puak kafir sanggup menjadi boneka puak kafir apakah ini perjuamgan islam sejati.......tidak kah anda merasa MALU dalam diri anda MALU dgn perbuatan anda yg sanggup menipu pengikut2 anda dgn fatwa yg boleh diubah2 mengikut selera pemimpin anda......tidakkah anda MALU kerna ditipu oleh pemimpin2 anda yg berlakon mengikut masa utk kepentingan duniawi mereka............

Kataku;
maka apakah UMNO dikira tidak tahu malu apabila sanggup melakukan apa sahaja sehingga sekian lama bersekongkol dang MCA.., MIC.., GERAKAN, PPP dan macam macam lagi.., mereka semua itu islamkah…? Bukankah menteri dikalangan mereka ini yang menghantar memorandum mencabar kuasa mahkamah syariah dan IFC di parlimen dahulu, atau apakah kerana merka menyokong UMNO maka perkara itu tidak dikira menolak islam. Tidakkah UMNO menjadi boneka gerakan dan MCA ketika UMNO mempunyai lebih kerusi di Pulau Pinang pada tahun 1990 ( UMNO 12 – GERAKAN 10) namun diberikan jawatan KM kepada Koh tTsu Kun, bukankah itu jelas-jelas menunjukkan betapa UMNO adalah boneka kafir GERAKAN, atau apakah kerana ia UMNO maka ia tidak dikatakan sebagai boneka..??? tidak kah anda malu apabila pimpinan MCA mendesak agar doa yang selalu dibacakan oleh pelajar di sekolah tidak diadalkan kemudian menteri pelajaran melarang bacaan doa atas nama perpaduan, bukankah itu keputusan boneka dan jelas menghina islam…?? Tidakkah UMNO malu apabila ,menyokong tindakan pimpinan MCA,GERAKAN dan MIC menghantar memorandum bantahan perlaksanaan hukum hudud oleh PAS sedangkan hudud ini adalah tanggungjawab semua muslim tak kira UMNO atau PAS..??

tidakkah UMNO malu apabila menarik balik bantuan perkapita sekolah agama rakyat yang nyata milik rakyat melayu islam tetapi dalam masa yang sama meneruskan bantuan perkapita kepada sekolah-sekolah jenis cina dan tamil..bukankah itu tandanya UMNO boneka kepada cina dan India ..???

katanya;
tidakkah anda merasa MALU diperalatkan,digelar samseng jalanan,digelar pengamal ilmu songsang,digelar boneka kafir,digelar puak pelampau ugama,semuanya ini sebab pemimpin anda yg melampaui batas..........sedangkan malu itu separuh dari iman..........kpd org2 pas dan semua pemimpin pas aku nak pesan keje hangpa buat pecah belah ni salah,keje hangpa nak jatuh kan pemimpin islam ni slah,keje hampa nak islam pas saja betul islam org len x betul pun salah jugak...............kalau tak tahu malu hangpa buat la(kata rasul tu)...............tapi ingat iman hangpa x sempurna sebab separuh dah rosak............bila separuh tu rosak rosak lah semua iman hangpa tu sebab iman tak leh men sekerat2 kene lah penuh.............baik bertaubat sebelum terlambat........

Kataku:
yang hangpa nak jatuhkan kerajaan sedia ada yang dipilih oleh rakyat ini bukan pecah belahkah namanya tu…??? UMNO menolak hudud, apakah itu kesempurnaan iman…? UMNO cuba haramkan penggunaan perkataan Islam.., apakah itu kesempurnaan iman..? menteri UMNOlah yang menghapuskan tulisan jawi sehingga umat melayu ramai yang buta l-quran (tidak kenal huruf arab) apakah itu kesempurnaan iman…?? UMNOlah yang mruntuhkan masjid dan surau di selangor dan terengganu..apakah itu kesempurnaan iman…??? UMNO sekat bantuan sekolah agama rakyat..apakah itu kesempurnaan iman..??? Menteri UMNO, nazri aziz mengatakan, kita hanya sebut pasal islam kerana hendak menyaingi PAS..apakah itu tanda seorang yang beriman…???? Sekarang Siapa yang perlu bertaubat…???

Perang Siber; Respon aNak BaPaK kepada Tulip Desa

Tulisan ini saya jumpa di blog Tulip Desa yang mendakwa bahawa PAS telah menggadaikan dasar perjuangannya, anda boleh rujuk tulisan Tulip Desa yang bertajuk PAS SANGGUP MENGETEPIKAN UNDANG-UNDANG TUBUH PAS KERANA KUASA
RENUNG SEJENAK UNDANG-UNDANG TUBUH PAS di sini;

http://tulipdesa.blogspot.com/2009/02/pas-sanggup-mengetepikan-undang-undang.html

Ingin saya mengulas sedikit dan memberi respon terhadap tulisan beliau yang saya kira disebabkan "kurang faham" atau sengaja "buat-buat tak faham" atau bertujuan untuk mengajak pembaca blognya agar menjadi "salah faham" terhadap PAS.

Tulip Desa telah mengambil keratan bahagian tertentu dalam perlembagaan PAS untuk menjastifikasikan betapa PAS telah nyata melanggar undang-undang tubuh atau perlembagaannya sendiri.Petikan dari perlembagaan yang diambil oleh tulip desa melalui satu laman web pro-UMNO yang bertajuk ;(PAS MUDAH LUPA: Segalanya Kerana Kuasa);

sumber: http://www.pilihanrayakini.com/2009/01/pas-mudah-lupa-segalanya-kerana-kuasa.html

petikan dari perlembagaan itu seperti berikut;

Dalam undang-undang tubuh PAS Bab Pertama (Fasal 2, Ceraian 2) telah menerangkan secara jelas perkara tersebut iaitu:

“Memperjuangkan cita-cita lslam dalam masyarakat dan urusan pemerintahan negara”. Sementara dalam Perlembagaan PAS (Pindaan 1993) Bab Ketiga (Fasal 5, Ceraian 1) telah menyebutkan:


“Memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup lslam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah”.

KATA-KATA PENGASAS DAN PENGGERAK AWAL PAS :


“Kita adalah umat lslam, dengan sebab itu kita ingin melihat hukum-hukum Allah itu dapat dilaksanakan di bumi Allah ini."

Respon aNaK BaPak;

Apa yang telah disebut di atas tiada salahnya dan memang itulah pun tujuan kenapa PAS ditubuhkan. Persoalannya ialah sejauh manakah pula ahli-ahli atau penyokong UMNO seperti Tulip Desa ini dapat memahami maksud peruntukan perlembagaan PAS sama ada melihat dan menilai dengan rasional akal semata-mata atau melihat dan menilai dengan kaedah-kaedah fiqhiyyah dalam menilai sesuatu isu yang berkaitan dengan PAS dan perlembagaannya.


Menurut Tulip Desa ;

PAS MENGHALALKAN:Projek mega penternakan babi di Selangor dan Kedah


Respon aNaK BaPaK;

Kita lihat semula siapa sebenarnya yang mula-mula meluluskan projek ternakan babi 100juta ini,Merujuk kepada keputusan Mesyuarat Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor pada 30 Januari 2008 lalu, mesyuarat telah mengambil Kertas EXCO-MTES No : 9/2/2008 dan mengambil keputusan untuk menimbang dan meluluskan pengambilan tanah seluas 337.09 ekar di Mukim Batu, Kuala Langat untuk tujuan "Modern Pig Farming" di bawah Seksyen 3(1)(a) Akta Pengambilan Balik Tanah 1960. Mesyuarat juga memutuskan bahawa Pentadbir Tanah dan Daerah Kuala Langat diminta menyegerakan urusan pengambilan balik tanah tersebut. Segala pembiayaan kos pengambilan balik tanah tersebut akan dibiayai oleh syarikat swasta dan disalurkan kepada UPEN Selangor.

Jelaslah yang mula-mula merancang dan meluluskan projek ternakan babi ini adalah Kerajaan Negeri Selangor sebelum Pilihanraya umum ke-12 pimpinan Khir Toyo. Keputusan ini telah dicapai pada 09/02/2009 iaitu kurang lebih sebulan sebelum Parlimen dan Dewan Undangan Negeri dibubarkan.Apabila Pakatan Rakyat mengambil alih kerjaan negeri setelah menumbangkan kerajaan UMNO/BN, projek ini diteruskan untuk memastikan tiada lagi kandang-kandang atau pusat ternakan babi yang selama ini berselerak di seluruh negeri Selangor bahkan tidak pengikut garis panduan yang ditetapkan oleh jabatan Alam Sekitar.

Projek ini juga tidak dibiayai oleh dana kerajaan negeri seperti keputusan mesyuarat kerajaan terdahulu tetapi dibiayai oleh syarikat-syariat swasta sepenuhnya tanpa melibatkan suku sen pun duit rakyat negeri Selangor.Yang amat mengejutkan ialah pendedahan ketua biro pertanian tradisi MCA Datuk Dr Lee Chong Meng bahawa “Syarikat bumiputera turut terlibat dalam projek penternakan babi di Selangor yang menimbulkan kontroversi dan seorang wakil rakyat Umno “di belakangnya”, syarikat bumiputera itu juga berhasrat membawa masuk teknologi Jerman untuk projek tersebut.Kita juga ahirnya tahu bahawa Ahli Dewan Undangan Negeri BN-Umno bagi DUN Tajung Sepat, Datuk Karim Mansor, bersama seorang ketua kampung di situ turut bersama dalam rombongan ke luar negara untuk melihat teknologi tersebut.Yang anehnya,
Dr Karim Mansorlah antara pemimpin Umno yang lantang menyuarakan isu itu di dada-dada media cetak mahupun elektronik UMNO/BN termasulah ketua kampung yang pergi melawat Jerman bersama Dr Karim Mansor.

Isunya disini, apakah PAS telah bertinda meng"HALAL"kan sesuatu yang haram menurut dakwaan Tulip Desa..??? Sememangnya Allah Ta'ala mengharamkan umat Islam untuk menjadikan babi sebagai makanan umat Islam.Namun pengharaman ini tidak tertakluk dan terlaksana ke atas bukan Islam. Sebab itu dalam Islam, tidak berhak bagi pemerintah Islam untuk mengharamkan apa yang halal bagi amalan agama lain kerana mereka bebas untuk mengamalkan amalan agama mereka. Inilah jaminan Islam terhadap penganut agama lain. Tulip Desa seolah-olah mahu mengatakan bahawa PAS menghalalkan pegharaman makan babi sedangkan apa yang dibuat adalah babi yang dibolehkan makan oleh penganut agama lain. Jadi apa masalahnya dengan tindakan PAS Selangor memberi sokongan terhadap ternakan babi ini, lagipun ianya bertujuan untuk memindahkan kandang-kandang babi yang berselerak dan sistem yang tidak teratur di satu tempat yang khusus dengan teknologi yang lebih canggih dan moden serta menjaga kualiti alam sekitar setempat dengan lebih baik.

Tidakkah kita rasa pelik bila media menunjukkan rungutan masyarakat Kg Tumbuk Darat yang beriya-riya menyatakan kemarahan sambil menunjukkan sebatang sungai yang amat tercemar dengan najis babi,soalnya kandang babi yang sedia ada dan sungai yang sedia tercemar katanya berpuluh tahun tercemar di bawah pemerintahan siapa..?? Bukankah ketua-ketua kampung mukim yang berkenaan telah makan angin sambil belajar pasal babi bersama Dr Karim Mansur ke Jerman, kenapa tak marah..??? Lihat apa jadi di Batang Berjuntai,apakah Tulip desa sedar atau tak tahu tentang Pusat Pemotongan Babi di Batang Berjuntai? Jarak antara Pusat Pemotongan Babi dengan Loji Air yang membekalkan air kepada sebahagian besar penduduk Selangor hanya 3 kilometer...!!! Siapakah yang meluluskan pusat sembelihan babi tersebut..? Adakah PAS yang memerintah Selangor ketika itu...??

Maka kesimpulannya adalah tidak benar PAS meng"halal" kan sesuatu yang "haram", PAS tidak pernah mengatakan "halal" daging babi atau bela babi bagi muslim, sebaliknya adalah patut memberikan hak kepada bukan Islam untuk meneruskan amalan hidup mereka termasuklah memternak dam manjadikan babi sebagai sumber protein harian mereka. Maka apakah Tulip Desa benar-benar tidak faham atau sengaja bertujuan untuk menimbulkan salah faham rakyat kepada PAS..???

Kata Tulip Desa;
- Menyokong MP Pakatan Rakyat mengamalkan hidup bebas


Respon aNaK BaPak;

Saya yakin bahawa Tulip Desa merujuk kepada perkara Skandal foto tidur/separuh bogel YB Elizabeth Wong, ADUN PKR bagi Bukit Lanjan. PAS tidak pernah menyokong atau mempertahankan gaya hidupnya yang seperti itu. PAS Selangor telahpun mengeluarkan kenyataan bahawa pemimpin mesti mempunyai ahlak,peribadi dan cara hidup yang baik. Yang dipersoalkan ialah tindakan mereka yang menyebarkan foto-foto untuk menjadi tatapan umum.

Kita lihat bagaimana Islam menilai tentang harga diri serta maruah seseorang itu. Kita ambil contohnya kes Hudud melibatkan Zina. Katalah seorang telah mengaku berzina. Dengan iman yang ada dia merasa bersalah terhadap dosa zina yang telah dia lakukan. Hakim yang mengadilinya akan menyuruh si pengaku zina itu untuk pulang bertaubat kerana ingin menjaga maruahnya yang akan diketahui ramai bahawa betapa ia berzina. Sehinggalah empat kali dia mengaku di hadapan hakim, barulah dia akan dijatuhkan dengan hukuman Had Zina.Tetapi, dia berzina dengan siapa..? Bolehkah si pengaku zina itu memberitahu hakim dengan siapakah dia berzina..??? Bolehkah Hakim bertanya kepada si pengaku zina itu dengan siapa dia berzina...??? Kenapa boleh jadi macam itu..???

seorang yang mengaku berzina tidak boleh menyebuit dengan siapa dia berzina kerana boleh jadi si pengaku itu ingin balas dendam terhadap orang yang berzina dengannya atau mahu menjatuhkan maruah dan merosakkan nama baik orang yang berzina dengannya. Sebab itu di dalam undang-undang Islam, seorang yang menyebut individu atau nama orang yang berzina, jika tidak mendatangkan empat orang saksi yang adil, maka yang menyebut itu akan dikenakan Had Qazaf iaitu menuduh orang berzina. Jika kita lihat kepada peraturan ini, tiada hak bagi si pengaku zina itu menyebut dengan siapa dia berzina kecuali dengan mengemukakan empat orang saksi, beranikah kita kata Allah Ta'ala yang menciptakan undang-undang ini menyokong orang berzina...???

Sebab itulah dalam kes YB Eliza ini, memanglah dia bersalah kerana gaya hidup bebasnya, bukankah dia sudah cukup malu dan maruahnya jatuh amat teruk disebabkan kerja tidak bertanggungjawab lagi biadab ini..??? bukankah dia sudah menerima hukuman yang cukup perit untuk dia ingat sampai mati..?? Yang kita persoalkan kenapa tidak dipersalahkan orang yang menyebarkan gambar-gambar seperti itu..?? Bukankah itu juga adalah satu gaya hidup bebas, bebas buat apa sahaja untuk menjatuhkan maruah serta mencemarkan nama baik seseorang..?? Bukankah orang-orang yang menyebarkan gambar-gambar ini semata-mata mahu menunjukkan keburukan orang itu di khalayak ramai terutamanya blog-blog serta laman-laman web UMNO yan ghairah mensensasikan berita ini , bukankah ini tidak beradab dan tidak bertanggunjawab..???

YB Eliza itu walaupun dia bukan Islam, namun dia juga manusia, ada harga diri dan maruah, soal kehidupannya yang begitu, dia sudah terhukum, dihukum dengan jatuh maruahnya di mata masyarakat, yang kita pulak beriya-riya tengok gambar yang macam itu kemudian sebarkan pulak kepada orang ramai agar orang ramai juga tengok, apakah perbuatan kita itu dikira berakhlak..?? Ataupun kerana yang sensasikan gambar ini adala blog-blog UMNO, maka apakah perbuatan blogger-blogger UMNO seperti Tulip Desa ini dikira berakhlak...??? Bukankah ini adalah budaya hidup bebas, bebas melakukan apa sahaja untuk menjatuhkan maruah dan nama baik orang lain...???

Menurut Tulip Desa;
-Pusat hiburan dan kilang arak bebas beroperasi

Respon aNaK BaPaK

Lebih 50 tahun UMNO/BN manjadi kerajaan di negeri Selangor, Kilang-kilang arak dan pusat-pusat hiburan semakin bertambah atau semakin berkurang. Kenapa kini baru UMNO/BN beriya-riya mendesak PAS menutup pusat-pusat hiburan yang berlambak-lambak serta Kilang-kilang arak di Selangor. Kemudain Khir Toyo menambah lagi bahawa rumah-umah urut tumbuh bagaikan cenawan dan begitu banyak,bukankah Khir Toyo ada maklumat semua ini,sudah tentu maklumat lengkap ini dia dapat ketika dia masih berkusa,apa dia buat masa tu...???.

UMNO yang membawa propganda dan medakwa kononnya "Islam dipijak PAS di mana..?" kita jugak nak tanya kepada manusia-manusia spisis UMNO/BN ini, ketika UMNO/BN memrintah 50 tahun sebelum tumbang, Islam di mana pulak...? Ketika UMNO memerintah Islam di mana? Bukankah tanggungjawab ini adalah tanggungjawab bersama tanpa mengira siapa yang memerintah. Ini membuktikan betapa UMNO berusaha memburukkan nama PAS bahkan cuba menghilangkan keyakinan rakyat betapa PAS bukan mahu mendaulatkan Islam tetapi semata-mata mahu berkuasa...??? Selama ini siapa yang gubal undang-undang dan berikan lesen mendirikan kilang arak dan menjalankan operasi pusat-pusat hiburan diselruruh selangor..??

Tidakkah UMNO sedar bahawa PAS hanya ada lapan kerusi DUN yang bergabung bersama PKR dan DAP yang lebih dominan dalam mebentuk kerajaan.Di Selangor walaupun Pas tidak dapat menutup pusat-pusat hiburan dan judi kerana tidak memerintah sepenuhnya Negeri Selangor namun melalui exco agama daripada Pas, Pendidikan Islam dapat dikembangkan di negeri itu dengan lebih berkesan. Penguatkuasaan dapat dilaksanakan dengan lebih berkesan untuk menghalang orang Islam daripada mengunjungi tempat-tempat yang dilarang oleh Islam.Sebenarnya UMNO sedar tentang perkara ini, cuma sengaja menimbulkan polemik dan untuk memburuk-burukkan PAS, kerana apa..? Kerana cuba meraih perhatian rakyat Selangor betapa kini UMNO lah yang menjuarai hal ehwal Islam dan kini UMNOlah yang henda tutup kilang-kilang arak, UMNO jugalah yang kini mahu menutup pusat-pusat hiburan dan mendaulatkan Islam, soalnya...kenapa ketika tidak berkuasa..masa berkuasa dahulu UMNO buat apa..???

Ketika ini PAS hanya mempunyai lapan kerusi DUN.Antara potfolio penting yang diamanhakan kepada PAS adalah menjaga Agama Islam dan Adat Melayu. Selama 50 tahun UMNO/BN memerintah, pernahkah UMNO melalui wakil rakyatnya yang ramai ketika itu bangun mengusulkan agar dipinda perlembagaan negeri Selangor ini menjadikan Islam sebagai dasar negeri..??? Sudah tentu tidak pernah kerana UMNO lah yang kini beriya-riya menyuruh PAS menutup pusat-pusat hiburan dan kilang-kilang arak di selangor, ini bermaksud UMNO tidak pernah buat apa-apa untuk mengurangkan jumlah pusat-pust hiburan da kilang-kilang arak ini dan baru kini hendak suruh PAS tutup. Ketika UMNO mempunyai berpuluh kerusi, dia ada kuasa, kenapa tidak tutup..? PAS hanya ada lapan kerusi dan mempunyai bidang kuasa yang terbatas, sudah tentulah usaha-usaha PAS juga mengikut batas kemampuan peruntukan kuasa yang ada. Bukankah dasar negeri Selangor ini sekian lama digubal oleh UMNO...?? Siapakah yang menguasai kerajaan tempatan ketika tumbuhnya kilang-kilang arak dan pusat-pusat hiburan selama 50 tahun UMNO memerintah...???

PKR dan DAP, dasar parti mereka sama sahaja dengan dasar perjuangan UMNO,berteraskan sistem sekular, cuma lebih baik dari UMNO yang megamalkan rasuah dan penyelewengan harta rakyat. Maka sudah pastilah mereka bertindak mngikut dasar parti mereka. PAS diberikan sedikit sahaja kuasa, dengan kuasa yang terbatas inilah PAS beruasaha untuk "membetul"kan kembali Islam di Selangor.Majlis Bandaraya Shah Alam telahpun mengharamkan lesen pejualan arak di kawasan majoriti melayu termau di di premis seven-eleven, kenapa diam..??? bukankah itu satu permulaan yang baik dari UMNO yang 50tahu tiada pernah buat apa-apa..!!!

Tulip Desa berata;
-Negara Kebajikan tidak terlaksana

Respon aNaK BaPaK;
Bagaimana pulak dengan usaha-usaha UMNO untuk menggagalkan manifesto PAS dan PKR untuk menwujudkan negara atau negeri berkebajikan. Adakah kerja-kerja UMNO yang cuba menggagalkan usaha-usaha ini sebagi kebajikan dengan menggagalkan kebajikan orang lain...?

Cuba lihat isu terbaru,tindakan Suruhanjaya Air Negara (SPAN)cuba menggagalkan asaha Kerajaan Negeri Selangor menguasai pengurusan air di Selangor, bukankah itu satu unsur sabotaj kepaad kerajaan negeri untuk memptikan pemberian air percuma digagalkan...??? Apakah yang membuatkan UMNO terlalu dengki atau sakit hati melohat perkembangan kebajikan yang berlaku di Selangor.

Bagaimana pula dengan tindakan UMNO melantik JKKKP di kampung-kampung, tidakkah itu menunjukkan betapa UMNO sakit hati dan dengki apabila JKKK dilantik dari parti yang meguasai kerajaan dan berharap dapat menggagalkan usaha-usaha kerajaan negeri membantu dan memastikan kebajikan dan pembangunan orang kampung diberikan dan dilaksanakan...??? Apakah Tulip Desa sediri tidak melihat program kebajikan yang dilaksanakan atau ditutup dengan berita-berita yang disediakan oleh UMNO dan sanggup memekakkan telinga dari mendengar tentang kebajikan yang telah, sedang dan akan di usahakan. Maka apakah dengan merampas tanah penduduk kampung Berembang, serta meruntuhkan surau serta kuil dikira satu kebajikan disisi UMNO...????

Kata Tulip Desa lagi ;
Nampaknya, PAS gagal melaksanakan perjuangannya untuk mewujudkan masyarakat dan pemerintahan yang menerapkan nilai-nilai hidup Islam. PAS sanggup mengorbankan Undang-undang Tubuh PAS demi mengukuhkan kedudukan politik mereka dalam Pakatan Rakyat. Undang-undang Tubuh PAS dilihat sebagai kosmetik untuk melengkapkan manifesto mereka.

Respon aNaK BaPaK;

Bukanah kita dituntut untuk melaksanakan sesuatu mengikut kemampuan yang kita ada..??? Maka apakah kerja-kerja mewujudkan masyarakat dan pemerintahan Islam ini tanggungjawab PAS sahaja, UMNO bukan Islamkah...???? Mengapaah dasar dan perlembagaan negara ini masih mengikut kiblat sekular sedangkan UMNO mempunyai ramai wakil rakyatnya di peringkat Parlimen. Jika UMNO berjaya meminda perlembagaan persekutuan dengan menafikan imuniti raja-raja, mengapa tidak UMNO meminda perlembagaan ini dengan menjadikan Islam sebagai doktrin yang paling tinggi dan berdaulat di dalam perlembagaan persekutuan..????

Tulip Desa hanya copy paste keratan perlembagaan ini sekerat sahaja itupun dalam blog-blog UMNO, mengapa tidak dilanjutan kepada FASAL 6 iaitu usaha-usaha PAS..???
Bacalah dahulu perlembagaan PAS dengan lengkap, sekrang-kurangnya FASAL (3) hingga (9) sampai habis lagi bagus kemudian bandingkan dengan perlembagaan UMNO.

Untuk mewujudkan sebuah negara yang masyarakat dan pemeritaha yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam, tahukah Tulip Desa apa maksud nilai-nilai hidup Islam..??? Yang paling bernilai di dalam islam adalah hukum-hakamnya, Punca hukum-hakam Islam adalah jelas, Al-Quran,As-Sunnah, Ijmak 'Ulamak dan Al-qiyas. Rujuk pula FASAL 7 (1), hukum dan kekuasaan. Janganlah baca sekerat-sekerat. Kena baca semua..!!

PAS tidak dapat melaksanakan tujuan PAS FASAL 5 (1)&(2) kerana ianya bertentangan dengan Jadual Ke sembilan Perlembagaan Persekutuan yang menyekat perlaksanaan Islam sepenuhnya. Inilah yang berlaku di Kelantan dan Terengganu. Kedua-dua negeri ini mempunyai enakmen undang-undang jenayah syari'ah hudud,qisas,qazaf dan takzir yang lengkap. Halangan perlembagaan perkekutuanlah yang menyebabkan perkara yang paling bernilai di dalam Islam menjadi tidak bernilai.

Cuba kita rujuk FASAL 6 Usaha-usaha PAS;
FASAL 6 (11) Melakukan apa-apa jua usaha dan tindakan dalam batas-bata perlembagaan dan undang-undang negara bagi mencapai semua tujuan-tujuan PAS..

Inilah yang sedang diusahakan oleh PAS dengan peruntukan yang ada. Di Selangor PAS hanya ada lapan kerusi DUN sahaja dan kuasa PAS adalah terbatas. Maka berdasarkan apa yang diebut oleh perlembagaan PAS FASAL 6 (11) itulah PAS bekerja.Seiranya Tulip Desa mahu mendakwa PAS mengorbankan undang-undang tubuh PAS, sila baca FASAL 6 dan kesemua 11 ceraian Fasal 6 ini. Lain kali sebelum nak pukul,kena pukul semua, jangan puul tang kaki saja...!!! Inilah buktinya penulis UMNO seperti tulip Desa ini hanya ambil sedikit isi dari orang lain dan buat andaian sendiri. Kita kalau tak tahu, jangan berlagak tahu, nanti orang tau kita ini bodoh...!!! Kaji dulu sebelum nak henta, orang lain..



Akhirnya Tulip Desa kata;

Kelihatan rakyat marhaen semakin keliru dan ragu-ragu dengan ideologi yang dibawa oleh PAS yang dilihat semakin menyimpang dengan manifesto yang diperjuangkan. Jika dahulu PAS menyatakan "DAP umpama Syaitan"(akhbar Siasah, 2008),tetapi sekarang mereka menyatakan "DAP tidak pernah menipu PAS" . PAS semakin terdesak untuk mendapat sokongn politik sehinggakan sanggup menjual agama dan bangsa untuk mendapatkan kuasa.

respon aNaK BaPak;
Sebenarnya orang-orang UMNO macam Tulip Desa inilah yang berfungsi mengelirukan rakyat. Dia pun hidup dalam kekliruan, dia nak orang hidup dalam kekeliruan macam dia jugak, inilah budaya UMNO...!!!

Benarkah PAS menyimpang dari manifesto yang diperjuangkan...?? Sebelum itu kita nak bagitau pada yang menulis ini bahawa, manifesto mana-mana parti pun adalah mengikut dasar parti masing-masing. Apakah apabila PAS bekerjasama dengan DAP maka ia dikira sebagai menjual agama dan bangsa..??? Tidakkah anda baca dalam Perlembagaan PAS yang menyebut;

FASAL 6 (6)
Menyertai dan bekerjasama dengan badan-badan persatuan-persatuan atau pertubuhan-pertuuhan yang tidak berlawanan tujuannya dengan PAS bilamana dan selama ianya mustahak dan sesuai serta tida bercanggah dengan undang-undang negara.


Inilah yang dipanggil tahalluf siyasi ( kerjasama politik ). Kerjasa politik ini dibuat untuk menumbangkan parti-parti yang rasuah, menyeleweng, zalim, salah guna kuasa dan sebagainya.Saya tidak berjumpa pu dengan mana-mana keratan tulisan siasah yang mengatakan PAS menggelarkan DAP sebagai Syaitan. Yang ada hanyalah spin media UMNO yang kononnya PASlah yang mengelurakan kenyataan seperti itu.Yang pelik Tulip Desa menulis.."dahulu" merujuk pada "siasah 2008" dan "sekarang" awal tahun 2009,bila masa pemimpin PAS mengelurakan kenyataan rasmi sperti itu pada sepanjang tahun 2008 sedangkan ketika itulah PAS, PKR dan DAP sedang rancak menolak UMNO/BN..saya kira tulip desa ini hanya seadar merujuk blog-blog pencacai UMNO yang lain dan membabi-buta menjadikan kenyataan putar belit UMNO sebagai pendiriannya juga. Tapi saya sendiri tidak hairan kerana memang itu pun kerja UMNO, mempertahankan apa yang dia tidak tahu.Kalau menipu ahli-ahli UMNO dikampung-kampung boleh la...!!! (sama lah jugak dibandar pun sebab mentaliti UMNO ni sama saja..)

Sebab itulah dalam islam ada dinamakan kerjasama politik. Kerjasama ini tidak melibatkan dasar parti, cuma kerjasama atas persefahaman utuk memerangi ketidak adilan, keazaliman, rasuah, ISA & OSA, salah guna kuasa, penyelewengan harta dan dana rakyat dan sebagainya. Ini berbeza dengan UMNO dan parti komponen BN yang lain. Dasar sama sahaja...Lupakah kita apabila pemimpin MCA mempersoalkan tentang bacaan doa selum mula waktu pengajian di dalam kelas sekolah-sekolah kemenerian, kemudian menteri pelaran memberi arahan supaya doa tidak dibaca atas alasan menjaga sensitiviti agama...?? Siapa yang gadai agama siapa..??? Lupakah kita apabila peruntukan perkapita untuk sekolah agama rakyat yang nyata berfungsi memberi pendidikan agama kepada umat Melayu dalam masa yang sama perkapita untuk sekolah cina dan tamil diteruskan..??? siapakah yang menjual agama dan bangsa untuk mendapat kuasa..??? Lupakah kita Khir Johari, menteri pelajaran UMNO yang bertindak memansuhkan tulisan jawi yang sekian lama menjadi tulisan asal bahasa melayu kononnya atas alasan mengurangkan jurang perkauman...??? Siapakah yang selama ini menggadaikan keistimewaan bahasa bangsa sendiri,,,??? Siapakah yang menukarkan istilah Bahasa Melayu kepada Bahasa Malaysia...??? Siapakah yang menggadaikan nama bangsa sendiri...??? Siapakah yang menjadikan Bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar subjek Matematik dan Sains di sekolah-sekolah...??? Maka siapakah yang menggadaikan bahasa bangsa sendiri..??? Siapakah yang cuba mengharamkan pengunaan istilah ISLAM dalam mana-mana pertubuhan dan persatuan...??? Siapakah yang cuba mah menggadaikan ISLAM...???

Inilah akibatnya apabila perlembagaan PAS hanya di "renung" sejenak, sepatutnya dibaca dan dikaji dahulu..bukan sekadar merenung sejenak sahaja..renunglah lama-lama sikit biar faham..macam mana pulak dengan perlembagaan UMNO yang jelas menolak Islam sebagai undang-undang tertinggi parti dan negara...???

wallahua'alam.

Friday, February 20, 2009

Perang Siber; Aku Vs Penulis Upahan UMNO ( PAS BANGANG )

Bila baca respon ketiga-tiga makhluk perosak produk keluaran UMNO ini, aku rasa diorang ni dah panas telinga dah merah mata baca tulisan aku tentang respon diorang yang telah lalu… untuk itu aku juga sedia menjawab respon terbaru mereka ini untuk mereka tahu betapa, aku bukan manusia bodoh dan bangang seperti yang mereka sangkakan.

Menurut kenyataan Budak Bangang;

“baru mau cerita pasal di Akhirat? tu dia ustat ( dieja dgn t dihujung utk pakar agama sesat (PAS) - dieja dengan Z dihujung utk ilmuwan agama.”

aNaK BaPaK respon;

Tak ada masalahnya dengan ejaan mengikut lisan kebiasaan, orang awam menyebut ustaz, lisan masyarakat sebut ‘ustat’ dalam kaedah feqah pun ada sebut “ ‘aadatul muhakkamah” yang bererti adat yang boleh dikira sebagai hukum, contohnya apabila satu orang bernazar tak mahu makan daging selama seminggu, sedangkan penduduk setempat menganggap kalimah daging hanyalah merujuk kepada sumber protein dari lembu,kambing, kerbau dan yang sama waktu dengannya sebagai daging, adapun yang selain itu seperti daging dari jenis ayam,itik atau ikan juga udang tidak termasuk jenis ‘daging’ seperti yang dinazarkan, bermaknanya tidak mengapa orang itu makan daging ayam,ikan dan itik atau udang, kerana masyarakat mengikut adatnya mengatakan daging itu merujuk lembu,kerbau,unta dan sebagainya.

Macam tu jugalah dengan perkataan ustaz atau ‘ustat’. Kalimah ‘ustaz merujuk kepada perkataan asal dari perkataan arab adapun perkataan ustat merujuk kepada adat lisan setempat, jadi apa masalahnya..? Jika kamu sungguh mahu merujuk ilmuan agama dari segi makhraj dan fasohahnya, sudah tentu huruf ‘Z’ hanya mewakili huruf ‘zai’ sedangkan perkataan asal ustaz , huruf terakhirnya adalah ‘dzal’…maka apakah kamu rujuk dari pakar ilmuan Islam Had-Hari…?

Kenyataan Budak Bangang mengatakan;

“1)Meh aku nak cerita, kalau Umno ni tak elok kenapa kerja dengan Kerajaan Umno/BN? kerja la sekolah pondok.”

Respon aNaK BaPaK;

Memanglah UMNO dah jelas parti yang tak elok dari segi syar’ie dan amalannya, perlembagaan UMNO jelas mendokong dan menegakkan kerangka sistem kehidupan sekular yang jelas bercanggah dengan nas Al-Quran dan As-Sunnah. Pergilah rujuk sendiri Perlembagaan UMNO dan bandingkan dengan Perlembagaan PAS. Sebagai seorang peguam dah tentulah arif tentang falsafah perundangan dan tahu menilai daulat siapa yang paling tinggi dalam undang-undang sama ada Islam atau perlembagaan ciptaan manusia.

Apa kena mengena tentang kerja dengan kerajaan, apakah penjawat awam diterima bekerja dengan menghulurkan sijil ahli UMNO atau berdasarkan kelulusan dan kelayakan akademik? Kamu bertanya aku kenapa kerja dengan kerajaan Umno/BN, apakah kamu tiada dapat hendak membezakan antara kerajaan dan parti, parti yang menang hanya ditugas dan diamanahkan untuk gubal dasar bukannya menjadi golongan atasan sistem feudal. Apakah bagi kamu setiap yang bekerja dengan kerajaan itu juga wajib taat kepada UMNO/BN..? Tidakkah kamu tahu betapa semua dasar awam negara juga bukan semuanya datang dari UMNO/BN bahkan datang dari ahli-ahli parlimen/dewan rakyat yang mengambil bahagian dalam perbahasan parlimen sebelum dasar itu disetujui. Sebab itulah dasar ini dipanggil dasar awam, bukan dasar UMNO…!! Parti politik yang menang itu adalah pembawa dasar yang dicadangkan oleh parti melalui persidangan-persidangan tahunan parti. Termasuk juga dengan parti-parti yang lain. Kemudian barulah pendirian itu dibawa ke parlimen untuk dibahas dan diluluskan untuk kepentingan awam bukan untuk kepentingan UMNO.

Jelaslah kamu membenarkan betapa ahli UMNO tidak dapat hendak membezakan mana satu hak kerjaan dan rakyat dan mana satu pendirian parti. Sebab itulah dia ingat balai raya yang dibina dari duit rakyat dia buat macam harta makbapak dia seorang yang punya.Tak hairanlah bila kalah pilihanraya ada ketua kampung bawak balik kerusi balai raya..!!!

Buat pengetahuan kamu, aku bukanlah seorang seorang guru kementerian yang makan gaji dengan kerajaan, sebelum ini aku berpengalaman menjadi guru bahasa arab di sebuah sekolah agama rakyat, ulang sekali lagi, sekolah agama rakyat..gaji aku tak banyak pun, 600 ringgit aje sebulan, gaji aku dibayar oleh rakyat. Jelaslah kamu ini jenis manusia serkap jarang, rupanya memang macam itu perangai manusia spisis UMNO nih..buat sangkaan kemudian buat tuduhan tak ada asas..sekarang aku bekerja dengan Perhubungan PAS Selangor sebagai S/U kerja, maka gaji aku siapa yang bayar..???

Kata Budak Bangang lagi;
“2) ko tu bukan nya pandai sgt dalam akedemik, masuk u berdasarkan kuota bumiputera ( DEB) yang diasaskan oleh kerajaan Umno/BN, kalau sistem kuota takda, budak cina lagi pandai dari ko.”

aNaK BaPaK respon;

Aku sedarlah diriku ini siapa, setinggi mana aku mengaji pun, tak akan dapat mengumpulkan seluruh ilmu, maka bagi kamu adalah manusia yang pandai sangat lah ye..tapi pelik..terlampau pandai sampai tak boleh bezakan apa itu kerajaan dan apa itu parti..boleh jadi ini adalah kesan akibat diprogramkan dengan program membodohkan rakyat anjuran UMNO/BN melalui media-media kongkongannya. Tak payah lah aku nak banggakan sangat dengan sedikit ilmu yang Allah kurniakan kepadaku ini sebab ilmu yang diamanahkan kepada aku adalah diamanahkan untuk diamal, ditegak dan dipertahankan termasuklah menjawab kenyataan dari manusia-manusia yang selama ini diperbodohkan oleh UMNo/BN.

Apakah DEB itu diambil dari kocek UMNO modalnya..? DEB yang kamu laksanakan dulu kenapa keputusan kek ekonomi umat Melayu tak sampai pun paratus yang dicanangkan, sekian juta sekian billion dibelanjakan kenapa Melayu masih miskin, kenapa Melayu masih ketinggalan? DEB modal dari kekayaan negara dan duit rakyat untuk menolong rakyat juga, yang UMNO sebok mengatakan macam itu duit makbapak UMNO tu apa ke jadahnya..?

Ada kuota khusus untuk Melayu pun yang membodoh dan menjahilkan umat Melayu ni..UMNO lah siapa lagi..abangsa cina ada lebih dari tujuh surat khabar, kaum India yang tak berapa peratus nak dibandingkan dengan CIna pun ada lebih dari enam surat khabar. Maknanya bangsa lain ada dapat banyak sumber maklumat berbanding Melayu, Berita Hairan, Utusan Meloya, Metro, yang baru-baru ini pun sinar, itupun dijadikan sebagai bahan membodohkan rakyat. Surat kahabar lain sekejap bagi permit sekejap tak bagi. Bila dah bagi rampas pulak dari pengedar. Macam mana Melayu tak jadi bodoh kerana dibodohkan UMNO dengan surat khabar dan TV…!!!

Budak Bangang kata lagi;
“3)hamPAS juga kata, kerajaan Umno/Bn kerajaan taghut, apa hukum orang hamPAS macam ko yang berdiri bersusun depan ATM ambik bonus dan gaji? Orang hamPAS aje yang tak sedo diri, walhal hasil mashul kerajaan tu clean, tapi otak hamPAS yang buruk."

aNaK BaPak respon;

“ Apa maksud thaghut..thaghut dari perkataan ‘tagha’ maknanya melampau. Memanglah UMNO melampau. Oleh kerana perangai UMNO yang melampaulah menyebaban keputusan-keputusan politik yang akan dilaksanakan kerajaan menjadi melampau jugak. Apa tak melampaunya, kata nak tolong Melayu, bantuan perkapita untuk sekolah Agama Rakyat macam tempat aku belajar dulu pun disekat. Dah sah dah sekolah agama rakyat 99% dari pelajar melayu,mungkin juga ada bebrapa kerat pelajar cina muslim dan India muslim.

UMNO kata nak martabatkan bangsa Melayu, tapi Bahasa Melayu digadaikan. Siapa yang cipta dasar pengajaran matematik dan sains dalam bahasa asing? UMNO bukan..owh..boleh jadi ikut logik UMNO, budak melayu kalau belajar matematik dan sains dalam bahasa melayu dia tak faham, budak melayu hanya akan faham matematik dan sains kalau belajar dalam bahasa inggeris, logik apa ini..? Beratus tahun umat melayu menggunakan tulisan jawi, sampai pada Khir Johari, diharamkan, Khir Johari itu ahli PAS ke? Kemudian Dari Bahasa Melayu tukar kepada Bahasa Malaysia, mana pergi melayu..tinggal keretapi tanah melayu aje lah kot..!!!!

Itu la satu dua contoh dari terlampau banyak contoh betapa melampaunya UMNO. Dan dia tak sedar diri betapa gaji penjawat awam bukan dibayar dengan duit UMNO, duit rakyat, datang dari cukai, datang dari hasil mahsul bumi negara, duti import, tak masuk pinjam bank dunia lagi..nak tanya..duit UMNO ke semua tu..??? Semua rakyat berhak untuk dapat bahagiannya dalam Negara ini pasal negara ini bukan harta mak bapak UMNO..ini milik rakyat semuanya tak kira siapa dia. Inilah dia ahli UMNO, kesian diperbodohkan dek UMNO selama ni, sampai dia rasa harta rakyat itu harta UMNO…!!!

Maka penjawat awam itu kerjanya menjalankan dasar kerajaan bukan buat kerja UMNO, pegawai kerajaan makan gaji dengan kerajaan bukan makan gaji dengan UMNO..!!! duit gaji itu kan adalah wang yang disatukan dan diletak dalam belanjawan tahunan sebagai emolument, datang dari duit kocek UMNO kah itu..??? Dah pasti dipungut oleh lembaga hasil dalam negeri, kastam, cukai jalan, cukai tanah, cukai pintu..apa lagi..saman..bukan kah semua orang menjalankan amanah untuk membayar segala cukai, tu tak masuk hasil petroleum lagi, balak lagi, hasil bumi yan lain, cukai import lagi..royalti yang nak dibayar kepda kerajaan, nak tanya lagi..duit UMNO ke semua tu..apa ingat orang PAS tak bayar cukai..??? Jadi bila dah tau gaji tu datang dari rakyat dan hasil negara bukan duit UMNO, apa hukumnya pulak yang kamu beriya-riya mengungkit tentang duit gaji yang dia berhak dapat hasil kerja dari tenaga dia sendiri tak kiralah dia PAS ke UMNO sebab dia bayar cukai…!!! Kira hebat sangatlah otak UMNO sampai tak tau nak beza mana harta rakyat mana harta UMNO? Pasal apa..pasal dah dijahilkan oleh UMNO macam tu, UMNO lah yang mengajar ahlinya bahawa harta kerajaan harta UMNO walhal duit kerajaan itu dari rakyat dan hasil negara..!!! Lepas tu nak ungkit pulak penjawat awam yang ambik gaji di ATM dengan bonus2 nya sekali..itu dah hak dia..kerja dia dibayar dan dia bekerja dengan kerjaan Malaysia bukan dengan UMNO…!!!

Budak Bangang kata lagi;
“4) Bini mengandung sampai anak sekolah jgn rujuk kepada kemudahan kerajaan umno/BN, pergi ke private.”

aNaK BaPaK respon;
ini membuktikan betapa budak ini memang bangang, eh.. di hospital tu ada tak tulis, sila sertakan sijil keahlian UMNO atau mana-mana sijil keahlian parti komponen BN ke nak dapat rawatan…??? Kamu ingat hospital tu dibina guna duit Pak Lah ke..Najib ke…Altantuya ke ?? Oi gaji Pak Lah ngn Najib pun kami ada share untuk bayar tau..walaupu aku kerja dengan PAS, gaji dibayar oleh PAS, walaupun dulu aku kerja sekolah agama rakyat, engkau ingat aku terlepas ke dari LHDN..??? aku ni rakyat macam engkau dan aku jalankan tanggungjawab bayar cukai, cukai-cukai tu dikumpul dan ditadbir oleh kerajaan, bukannya nak dijadikan harta kekayaan sedara-mara dan kroni UMNO…!!! ke kamu tak tau sebab otak dah dikongkong oleh corak pemikiran UMNO yang merasakan harta kerajaan ini hakmilik mak bapak UMNO…!!!!

Kalau aku pergi ke hospital private pun, maknanya aku bayar lebih untuk dapat perkhidmatan perubatan, pasal apa bayar lebih, sebab klinik dan hospital kena bayar cukai pada kerajaan balik, mesti ada lessen nak bukak klinik ke hospital ke, lesen kan kena bayar, sapa ambik duit, kerajaan bukan..???

Kata Budak Bangang;
“5) sebagai kakitangan awam, kemudahan k.tangan awam seperti beli umah etc, jgn digunakan, sebab itu kerajaan Umno/BN punya polisi”

aNaK BaPaK respon;
inilah dia minda kecewa ahli UMNO, jadi dia bercakap politik pun atas dasar politik emosi. Ada pulak dia tak bagi kita beli rumahlah, itu lah, inilah, Kalaupun aku penjawat awam, mana dia undang-undang atau peraturan dalam peruntukan perlembagaan yang mengatakan kalau bukan ahli ahli UMNO atau penyokong BN, tak boleh beli rumah dan guna kemudahan kerajaan..?

Setahu aku dalam mana-mana perlembagaan atau undang-undang tubuh negara dalam dunia ini hatta plenet marikh pun jika ada, mesti ada peruntukan hak kebebasan manusia. Mujur jugak ada buku perlembagaan Malaysia kat meja aku ni, cuba baca;

[perkara 6(1)] kan kat situ ada peruntukan menyebut;

“tiada sesiapa pun boleh ditahan sebagai abdi”

dan

“tiada sesuatu undang-undang pun boleh membuat peruntukan bagi mengambil atau menggunakan harta-harta dengan paksa dengan tiada pampaan yang mencukupi” rujuk [Perlara 13(2)]

kalau tak mansuh lagi la..ha..apa undang-undang cakap..pandai-pandai je becakap melebihi undang-undang. Ada dia sebut segala harta kerajaan itu mutlak UMNO..??

Engkau ingat dalam Malaysia ni bila kerajaan dia UMNO/BN, jadi rakyat pun wajib sokong UMNO ke..??? kemudian kamu ungkit bahawa duit dan harta kerajaan ini UMNO punya, sapa yang tak UMNO dikira muka tak malu. Kamu tu yang muka tak malu sebab harta orang ramai tapi mengaku harta sendiri…!!!!

Ni aku nak tulis sikit kebetulan Buku Perlembagaan ada atas meja aku nih..cuba rujuk perlembagaan persekutuan tentang hak asasi, nak tengok..ada tak dia tulis, rakyat hanya berfikir dan bercakap dengan fikiran UMNO dan menyokong UMNO semata-mata.

Di bawah [ Perkara 10(1)] ada menyebut;

Tertakluk kepada Fasal (2), (3) dan (4):
“(a) Tiap-tiap wargannegara berhak bebas bercakap dan mengeluarkan fikiran.”


Ada tak dia kata, tiap-tipa warganegara hanya boleh bercakap selagi mengikut kehendak UMNO/BN dan mengelurkan fikiran yang tidak bercanggah dengan dasar UMNO/BN..??? atau undang-undang kata, hendaklah setiap warganegara itu hanyalah mengikut cakap UMNO/BN dan barangsiapa yang menolak UMNO/BN maka terlucutlah keistimewaan dan kemudahan kerajaan ka atasnya…ada ke tak…???? Kamu memang tak pernah baca benda ni sebab otak kamu dibelenggu UMNO itu pasal lah benda asas bernegara pun engkau tak tau, nak tau macam mana, seumur hidup kena tipu dengan UMNO/BN. Ai..betul ke lawyer kamu ni..ke loyar buruk aje..buat malu aje..takat ni je lawyer UMNO berfikir, ke kamu ni lawyer takat buat perjanjian perumahan je..entah-entah betul loyar buruk..dah tu..benda asas perundangan bab hak asasi pun bangang..kesian UMNO dapat lawyer bangang…

Budak Bangang kata lagi;
“6) kalau semua tu boleh buat, baru la orang respek ko, kalau ko kata ko boleh guna sebab ko bayar cukai, tok sah menipu la, kalau setakat kerja cikgu berapa sangat pendapatan ko, ada redemption utk anak bini, dll akhirnya tak da cukai.”

Respon aNaK BaPaK;
Orang bangang je yang berfikir macam kamu ni, lawyer konon. Aku rasa yang berfikir macam kamu ni ahli UMNO aje, orang lain faham hak masing-masing hidup dalam persekutuan Malaysia ni. Tak payahlah nak perbodohkan aku suruh aku buat kerja bangang untuk dapat respek, pelik UMNO ni, kalau yang nak direspek itu betul dari segi undang-undangnye oklah jugak. Tapi ni jelas undang-undang bagi hak pada rakyatnya, UMNO pulak kata jangan. Tu lah bengongnya UMNO…!!!

Memanglah gaji aku tak besar, aku pun dulu cikgu seolah agama rakyat aje, gaji memang tak besar. Tapi kamu ni nampak sangat materialistic, engkau ingat gaji besar menjamin kehidupan sepenuhnye ke..??? aku gaji kecik pun alhamdulillah dapat sara keluarga. Kalau gaji beribu tapi makan rasuah, pecah amanah..macam-macam lagi..mana lah nak cukup..berkat tak ada..

Budak Bangang kata lagi;
“7) paling penting, letak jawatan sebagai cikgu kerajaan, baru le betoi pejuang PAS..setakat cakap / tulis macam2 tapi makan gaji dengan kerajaan umno /BN...tak payah la sembang. bikin monyet pun tergelak tengok ko..”

aNaK BaPaK respon;
inilah dia ahli UMNO, bukan takat pemimpin dia yang suka ugut, dia pun nak ugut aku ni hah..siap suruh letak jawatan lagi tu. Entah Jin Ifrit mana yang bisik kat telinga dia yang aku ni penjawat awam, aku pun tak tau la..tu la..main agak aje..lain kali kaji la dulu. Macam ni ke peguam, nak sebut satu perkara tapi tak kaji dulu..

Kan aku dah kata, engkau ingat negara ni makbapak UMNO ke yang punya. Kalau engkau kata maca tu, memang betullah maknanya UMNO ni jadikan rakyat dia sebagai hamba abdi macam zaman feudal dulu. Kalau pun ada orang makan gaji dengan kerajaan, kamu kena tahulah yang sumber kerajaan dari rakyat jugak, hasil negara dan macam-macam lagi. Kamu tak tau ke tugas kerajaan untuk mentadbir harta rakyat untuk diagihkan kekayaan negara kepada seluruh warganegara mengikut hak masing-masing. Ini peguam cap ayam ke ha yang cakap ni..?? ke buat-buat mengaku peguam. Kira nak psiko aku la konon kamu terer dalam bab undang-undang so aku pun kira engkau ingat tak berani la nak sebut pasal undang-undang. Engkau boleh cakap benda macaam tu kat orang UMNO aje..dengan aku..silap lah..aku rakyat yang tau hak aku dalam negara bukan macam kamu, hak asasi dalam perlembagaan Persekutuan pun tak faham..!!!

Lepas tu kamu pun kata tak payah la sembang, manusia spisis macam kamu boleh la kamu nak lekehkan supaya tak payah lawan cakap takdak isi kamu tu..kau pegilah kaji balik undang-undang tu..tengok dari segi falsafahnya…negara ni hak milik makbapak UMNO ke rakyat..?? Kalau tak tau jugak.., maka jelaslah kamu yang tak layak nak sembang pasal hak rakyat nak bersuara dan berfikir..pasal kamu masih dalam lingkungan politik sempit ciptaan UMNO..macam katak yang duduk bawah temprurung UMNO..tak nampak apa dah..UMNO aje lah yang dia tau..

Pasal monyet nak ketawa tu, itu hak monyet itu lah nak ketawa ke tak, dia jugak makhluk Allah, ada hak untuk hidup atas muka bumi ni. Kira hebat juga kamu ni ye, satu orang peguam yang tahu hati budi monyet, siap boleh tau lagi ape yang menyebabkan monyet ketawa. Aku tak ade lah ilmu sangat pasal monyet ni, pasal aku tak ade latihan formal macam geng vateriner, tapi kamu peguam, mestilah graduan fakulti undang-undang, takkan sains haiwan kot. Tapi aku terfikir jugak, yang tau tentang monyet boleh ketawa, monyet aje..hehe…!!!

Budak Bangang kata lagi;
“8) PR berketuakan Anwar berahim - ada kes liwat, ahli adun nya takda maruah, di Perak 2 orang lompat, di selambau masalah ada pompuan simpan, di Pelabuhan kelang adun nya kantoi dengan bini sendiri, di Bukit Lanjan pulak berbogel...apa hukum nya pulak ?”

aNaK BaPaK respon;

oh..nak tanya hukum ke..insya-allah aku jawab. Anwar ini jadi penghubung atau orang tengah antara parti-parti PR. Jadi apa masalahnya dengan kamu. Oh kamu tak suka sebab dia tak sokong UMNO/BN. Kes liwat. Apakah anda pasti Anwar melakukan jenayah liwat itu..? Jika ya, adakah anda melihat dengan mata kepala anda betapa kemaluan Anwar keluar masuk ke dalam lubang ‘pungkoq’ Saiful..??? Kamu bertanyakan tentang hukum bukan..?? Baiklah.., kes itu sudah pun disebut dimahkamah sebelum ini dan pertuduhan yang dibacakan ke atas Anwar adalah berupa liwat suka sama suka berdasarkan report yang dibuat Saiful kepada polis. Saiful juga berkata sudah tujuh kali dia diliwat Anwar, kenapa yang lagi enam kali tak report..? Apakah enam kali yang awal saiful menikmati kesedapan liwat dan kali ketujuh rasa tak best maka dia report pada polis..?? Kemudian siap bersumpah dalam masjid depan imam berjawatan gred S17 Pembantu Hal Ehwal Islam yang namanya Ramlang Porigi. Apakah ianya tepat dengan kehednak Islam dengan cara mubahalah…???

Dalam Islam ada berapa jenis sumpah..?? Dalam islam ada tiga jenis sumpah;

a) Mubahalah

b) Li’an

c) Al-Yamin

Mubahalah ini terjadi ketika Nasrani Najran bertengkar dengan Rasulullah tentang Nabi Isa itu tuhan kerana Nabi Isa lahir tanpa bapa maka bapanya adalah tuhan, Rasulullah Tanya balik, kalau macam tu kenapa tak kata Nabi Adam itu tuhan sebab Nabi Adam lahir tanpa ibu dan bapak. Nasrani Najran tak puas hati ( kalah debat ) memang dah jadi perangai orang tak ada hujah dia suka maki hamun, maka Allah turunkan wahyu perintahkan Rasulullah cabar Nasrani Najran bersumpah dengan nama Allah, tapi diorang lari, maka sumpah mubahalah adalah berkaitan dengan perkara aqidah.

Sumpah Li’an atau sumpah laknat. Ini sumpah laknat. Suami yang mahu menuduh isterinya berzina tapi tiada empat orang saksi, maka untuk tujuan membersihkan maruah dan zuriat, maka si suami diberi hak untuk bersumpah empat kali bahawa dia melihat isterinya berzina ( bagi menggantikan 4 orang saksi ) untuk tidak dihukum qazaf.sumpah yang kelima barulah dia dilaknat oleh Allah jika sumpah yang empat tadi palsu. Isteri pulak, jika tak jawab, maknanya dia mengiyakan dirinya dikenakan hudud rejam sampai mati, maka untuk tidak dikenakan hudud maka si isteri boleh balas sumpah dengan menafikan 4 kali sumpah bahawa dia tak buat, sumpah yang kelima bagi isteri tidak menyebut dia dilaknat, Cuma dosa besar, kenapa, sebab boleh jadi si isteri ada anak kecil yang masih menyusu, dia terpaksa bersumpah untuk terus hidup dan membesarkan anaknya, sebab itu li’an hanya atas suami. Si isteri boleh bertaubat selepas itu. Dan sumpah mereka akan dibawa ke hadapa Allah.

Kes orang berzina yan mengaku berzina. Dia dikenakan hudud atau had zina. Tetapi haram baginya untuk sebut dengan siapa dia berzina. Jika dia sebut jugak, maka dia wajib kemukakan empat orang saksi jika tidak, dia akan dienakan had qazaf. Maka dalam kes saiful mengaku diliwat dengan rela ( macam yang disebutkan dalam mahkamah) kenapakah dia tiada mengemukakan empat saksi. Kenapa pulak dia sebut dengan siapa dia berliwat, macam nak jatuhkan maruah orang je..??

Samalah macam kes YB Eliza ni ha. Betul ke gambar dia bogel. Kamu tengok ke gambar dia..? Kamu sendiri mendakwa gambar itu bogel, bogel sungguh ka Eliza tu..? Kamu tengok..? atau kamu hanya percaya berita yang agenda daily bawak aje.. aku bukanlah nak pertahankan si YB Eliza ni, tapi itulah kehidupan dia yang kamu pergi suka-suka sensasikan kenapa pulak. Macam jugak kes ADUN Pelabuhan Kelang, kenapa tak sebut kes dalam mahkamah…? Kes ADUN Bkt Selambau kahwin dua, kira kawin kat siam la..hehe..kes senator nohayati onn..suami sendiri tangkap kat hotel..kenapa tak bising..?? Maka yang skandal tu bukan islam, YB Eliza tu bukannya Islam, boleh jadi dia free thinker.Cara hidup dia memang macam tu..Kenapa cara hidup mereka jadi macam tu kalau bukan kerana UMNO/BN yang buat keputusan politik sehingga lahir masyarakat yang hidup bebas macam itu..???

Oh satu lagi sumpah Al-Yamin. Al-Yamin ini terpakai dalam kes takzir aje. Hudud, Qisas dan Qazaf tidak termasuk. Adapun hak untuk bersumpah ini diberikan oleh hakim dalam mahkamah, bukan dalam masjid depan imam…!!!

Kes sokong diorang ini, kita katakan ada satu tempat kita duduk, melayu sikit je paratus, bukan melayu ramai. Maka ada dua calon, dua-dua kafir. Jelas dah kafir memanglah hidup dalam kekafirannya. Tapi dalam soal nak mengundi, nak pilih calon yang parti dia menentang kezaliman dan menantang rasuah ke, atau nak pilih dari calon kafir dari parti yang buat zalim dan mngamalkan rasuah? Sebab itulah dalam kaedah feqah ada satu tajuk yang dipanggil memilih antara dua dharurat, dharurat manakah yang lebih berat akan kita buang dan dharurat yang lebih kecil kita pilih. Dah tu..nak sokong sapa..? Lu pikir la sendiri..

Akhirnya Budak Bangang kata;
“tah..tah..bala sumpah laknat sudah turun pada anwar berahim..lagi mau tunggu ka lu orang ?

aNaK BaPaK respon;
Apa maksud laknat, laknat itu maksudnya di kutuk oleh Allah. Sudah tentulah bala dan laknat berbeza, bala adalah bentuk bencana. Iblis dilaknat Allah sampai hari qiamat, tapi tak kena bala. Ini menunjukkan kamu hanya nak lepas geram kononnya inilah bala dari sumpah laknat,

siapa yang bersumpah…?? Anwar atau Saiful, setahu aku yang bersumpah adalah Saiful, siap laknat keturunannya sekali, dah tu..ini bala ke atau kerja musuh politik PR untuk menjatuhkan pimpinan PR dengan melondehkan maruah di depan orang ramai…??? Orang macam kamu berhujah macam loyar buruk, mau tunggu lagi ka..kasi hentam sama dia dalam blog..baru dia tau..

Perang Siber ; aNaK BaPaK Vs Penulis Upahan UMNO ( Haji Nizar )

Ini lagi satu spisis yang terhasil dari projek pembodohan anjuran UMNO yang kecewa. Yang ini tak ada hujah apa pun, Cuma membuat tuduhan rambang saja.

Dalam komen Haji Nizar kata;

“diaorang mana sedo diri PAS BANGANG.."

tempat kerja aku, adalah seorang mamat tu, PAS karat habih, semua tak betoi dgn kerajaan, time bonus keluar, pagi buta dah berdiri depan ATM..”

aNaK BaPaK respon;

Menurut respon Encik Adam menyebut bahawa pemberi komen Haji Nizar ini bekerja sebagai pekedai runcit. Katanya berbunyi macam ni;

“hJ Nizar - tokeh kedai runcit je , dan aku, ternakan kambing aje,”

Sedangkan dalam komen Hai Nizar mendakwa bahawa ada satu orang yang bekerja setempat dengannya. Apakah ertinya bekerja setempat dengan Haji Nizar? Mungkinkah Haji Nizar bukak Kedai Runcit satu bangunan dengan si mamat PAS ini, atau Haji Nizar mereka-reka cipta cerita tentang mamat PAS itu, atau Haji Encik Adam yang berbohong atau mungkin Haji Nizar yang berbohong?

Encik Adam kata Haji Nizar Seorang pekedai runcit sedangkan Haji Nizar dalam komen dia kata ada mamat tu satu tempat kerja dengan dia. Persoalannya, kenapakah Encik Adam kata Haji Nizar seorang pekedai runcit sedangkan mamat PAS ini pulak bekerja setempat dengan HAji Nizar dan makan gaji kerajaan pulak..Haji Nizar buat apa kat situ..meniaga runcit dalam pejabat kerajaan ke..ke pencacai upahan UMNO dalam weblog PR..? Apa pandangan encik lawyer Budak Bangang…? Ini satu konspirasi nak menipu atau sengaja nak ada-adakan cerita konon-konon kamu bertiga ini tak makan gaji dengan kerajaan tetapi sokong UMNO/BN, dengan harapan nak sindir aku yang kononnya aku bekerja dan makan gaji dengan kerajaan bukan? Persoalan lain, apakah haji Nizar itu Adam dan Adam jugak Haji Nizar..???

Jadi apakah benar mamat itu wujud atau sengaja diwujudkan cerita..?? Kalau benar pun wujud, apa salah mamat itu nak sokong PAS…? Perlembagaan persekutuan menjamin kebebasan warganegaranya untuk bebas memilih, bercakap dan menyertai mana-mana pertubuhan pun. Ada pendaftar pertubuhan kata PAS satu pertubuhan haram..? PAS pun ditubuhkan ikut syarat yang pendaftar pertubuhan tetapkan..? Yang aku tau..orang yang cuba nak haramkan penggunaan kalimah ISLAM dalam mana-maa persatuan pemimpin UMNOlah..!!! Tu tak sedar diri betapa UMNO PERNAH DIHARAMKAN OLEH MAHKAMAH ZAMAN 80-AN DULU SEBAB ADA CAWANGAN HARAM..??? DAH SAH UMNO PERNAH DIHARAMKAN…!!!!

Haji Nizar kata lagi;
“diaorang ni ISLAM pada malam hari, jadi PENYAMUN TARBUS disiang hari..”

aNaK BaPaK respon;

Azmi Khalid masa jadi Menteri Pembangunan Luar Bandar mendakwa Menteri sebelum dia ( Annuar Musa ) menyeleweng peruntukan RM 27 juta..itu apa itu..owh…kalau UMNO tak pa..curik siang malam pun tak apa sebab UMNO, UMNO kan sekular, sekular kan politik suku agama suku..tak gitu…hai kenapa senyap aje kes tu..kes Kasitah Gadam apa cerita..Rais Yatim cadang di adakan tender untuk pemilihan UMNO..apa cerita…??? Ke kamu tak tau cerita Haji Nizar oi..ke tak sedar diri lagi…??? Ini bukan lagi penyamun tarbus di siang hari, penyamun dan penyangak duit rakyat siang malam selama 51 tahun sejak Malaya merdeka lagi..tu dia..!!!!

Haji Nizar kata lagi;
“time gaji dia kedepan, time bersembang dia la PAS KARAT..”

Kira mamat ni beranilah..bukan macam haji nizarr yang tak berani pun dedah muka dan nama macam aku ni ha…!!! Dah gaji masuk, tak kan nak ke belakang, ke depan lah pegi cucuk duit. Dah mamat ni orang PAS..takanlah dia nak sembang sokong UMNO..macam Haji Nizar jugak lah..takkanlah kat tempat kerja ( kedai runcit ) nak sembang sokong PAS..dah tentulah sembang betapa kamulah UMNO KARAT..!!! Kalau dah mamat tu orang PAS. Sembang pun PAS..tak kesahlah karat ke tak..ke kamu yang sakit telinga dengar si mamat tu cakap sampai merah dan berkarat telinga kamu dengar..haha..bila dah abis modal..hujah pun tarak..inilah kalimah biasa manusia spisis UMNO ni dimana-mana pun di atas muka bumi ni..kira macam nilah bunyiknye..kalau kau tak suka UMNO, kau makan gaji ngan UMNO ni buat apa..berenti kerjalah..!!! macam duit gaji dan negara ini makbapak UMNO yang punya..duit orang dia mengaku duit dia pulak..muka tak malu betul lah UMNO nih…!!!!!!

Haji Nizar kata lagi;
“betoi kata ko, kalau nak jadi pejuang sangat, letak jawatan jadi cikgu, pergi mengajor di sekolah pondok..”

aNaK BaPaK respon;
aik..macam sama aje buyi Haji Nizar dengan Budak Bangang..!!!satu fikrah rupanya..ooo lupa pulak..fikrah dan mentality UMNO ni memang satu spisis yang sama, suka serkap jarang orang. Aku dah tak jadi cikgu dah pun, dulu pun cikgu Sekolah Agama Rakyat aje..mak ayah student yang bayar gaji aku ni ha. So apa halnya..habis modal nak cakap ke suruh orang letak jawatan..emm..siapa ye yang kata nak cari aku nak pindahkan aku ke Sarawak sampai pencen...!!!

Wuahh…!!!! Sorang peguam, sorang bukak kedai runcit yang mana tempat kerjanya itu (kedai runcit/office) ada mamat yang kerja dengan kerajaan, tak taulah kot mamat ni selalu gi beli barang kat kedai Hai Nizar ni ha siap borak-borak pasal politik ditempat kerjanya tu. Yang sorang lagi bela kambing, mungkin bukan dari kalangan tiga ini kot atau tiga dalam satu..hanya Allah jua maha mengetahui..ade pengarah pendidikan kat sini..???? Aku ingat ADUN je kena letak jawatan, cikgu pun kena..haha..!!!

akhirnya Haji Nizar pun kata:
“TAK PAYAH SEMBANG LA WOIIIII...”

aNaK BaPaK respon;
suruh orang tak payah sembang, tapi dia menyebok dalam blog orang, bukan ke itu nak ajak menyembang namanya. Hebat sangat ke kamu nak kata aku tak boleh nak sembang dengan hang..??? Persoalan aku yang lepas-lepas terhadap kamu dulu..ada jawab…???? Cuba Tanya budak Bangang yang peguam tu..boleh ke jadi pendakwa raya dalam masa yang sama jadi hakim..??? dia tuduh dia hukum, lepas tu kata kat tertuduh.. TAK PAYAH SEMBANG LA WOIIIII..bila masa tertuduh nak bela diri…!!!

Perang Siber; aNaK BaPaK Vs Penulis Upahan UMNO ( ADAM )

Aku respon apa yang si ADAM ni kata dalam respon dia kat posting aku...

Adam kata;

"aku wonder jugak macamana dia boleh balas comment time kerja?"

aNaK BaPaK Respon ;

nak wonder apanya dah PC ada depan mata aku dalam office aku, apa nak susah sangat nak bagi komen terhadap tulisan korang yang jelas tak bermutu itu.

ADAM kata lagi;
"makan gaji buta kut? lain la macam kita ni, swasta dan ada syarikat sendiri, tapi sokong BN..kalau tak sokong pun takpa, memang tak ada kemudahan dengan BN.."

aNaK BaPaK jawab;
betul ke aku makan gaji buta, kenyataan korang ni nampak sangat ada kepalsuan. "kita" wuah..kira hebat jugak kamu selaras waktu ye..,tak bertindih pun kongsi PC ke??? Mari kita tengok sikit masa dan waktu kamu nagi respon bila..

Budak Bangang (kononnya Peguam)
February 19, 2009 11:58 AM

Haji Nizar ( kononnya Peniaga kedai runcit )
February 19, 2009 12:03 PM

ADAM ( kononnya penternak kambing )
February 19, 2009 12:17 PM

Budak Bangang ( kononnya peguam )
February 19, 2009 2:14 PM

Dalam ke empat-empat komen ini, mari aku nak selidik untuk tatapan pembaca blog aku sekalian, mula-mula Budak Bangang seorang peguam menulis dua minit sebelum pukul dua belas.komen dia agak panjang dan mungkin ambik masa panjang juga, boleh jadi sepuluh minit atau dalam pukul 11;40 ke,dalam lingkungan itulah, takkan sejam, kalau sejam nak tulis sepanjang itu, kira nak serkap jarang pun amik masa lama, betul lah bekarat otak manusia spisis UMNO ni..tapi tak mungkin..dalam sepuluh minit aje rasenye..

tiba-tiba dalam masa lima minit selepas Budak Bangang bagi komen, dapat lagi satu komen dari Haji Nizar pulak, seorang peniaga runcit. cepat betul dia menaip. boleh jadi dia taip dengan mesen duit kat kedai dia agaknye..respon pertama dari Budak Bangang pukul 11:58, datang respon haji nizar pukul 12:03 minit, beza lima minit aje, gaya Haji nizar ni tulis adalah mengiyakan apa si Budak Bangang cakap dengan bawak cerita pasal mamat PAS yang makan gaji kerajaan tapi satu tempat kerja dengan dia, boleh jadi budak tu kerja casher kat kedai runcit Haji Nizar tapi kerajan bayar gaji si mamat ni agaknya.berapa minit Haji nizar baca respon budak bangang,3 minit agaknya, tulis respon/komen, mungkin 2 minit, wuah hebat jugak lakonan kamu ni ye..Haji Nizar mestilah mula menulis selepas pukul 11:58 seminit dua lepas baca komen terus bagi komen, hebat-hebat..!!! Syabbas betta...!!!

Respon ADAM seorang penternak kambing muncul jam 12:17, 14 minit dari komen Haji Nizar. agak lama sikit sebab tulisan dia agak panjang..komen yang last sekali datangnya dari Peguam Bangang, ops..Budak Bangang..yang ini pelik sikit..negatif tiga minit dari ADAM.. tak apalah..boleh jadi kamu bertiga ini dah saling sms atau talipon antara satu sama lain bahawa aku dah bagi respon,,kau pulak bagi respon..ahhaaa..kira lebih kurang macam tu lah ka..atau duduk sejiran kot..nak kata PC sebelah menyebelah tak mungkin, pasal budak bangang ni peguam , dah tentu dia guna PC kat office firma guaman dia, takkan nak pakai PC tuan hakim, pasal dia tak ada kena mengena dengan kerajaan. Haji Nizar Pulak seorang pekedai runcit,takkan kedai dia dalam kawasan mahkamah, ooo mungkin pejabat firma guaman Budak Bangang tingkat dua kedai runcit tingkat satu, tapi encik ADAM pulak..takkanlah kandang kambing dia yang dia kata maju tu duduk kat tingkat paling bawah..owh,,..mungkin dia bawak laptop kat kandang kambing atau pejabat dia kat kandang kambing atau boleh jadi siber Cafe kat tingkat atas frima guaman. Tapi keputusan paling nyata di akhirat besok lah, kita akan tau siapa kamu ini dan kamu akan jumpa aku,tak tahulah jumpa kamu bertiga ke atau jumpa kamu 3 dalam satu ke..hehe!!! wallahua'lam.

sambung lagi, kata encik ADAM;
"tapi mangkuk sekor ni cikgu rupanya..SUNGGUH MEMALUKAN, kerja kerajaan Umno tapi kutuk Kerajaan Umno..apa cerita ? nak masuk politik pembangkang tapi takda pendapatan sendiri..buat malu je la woiiii..."

aNaK BaPaK respon;
ai..hari tu kata panglima perang Sallehudin Al-Ayubi tak pernah maki hamun musuh, cakap tak serupa bikin nampak, yang pasal mangkuk ke ekor ke, aku serah pada Allah ajelah, malas nak layan..tapi memang SUNGGUH MEMALUKAN, tak malu kata aku kerja dengan 'kerajaan' UMNO lepas tu kata aku kutuk kerajaan UMNO,tapi aku heran kenapa kamu beriya-riya kata aku cikgu kerajaan, owh mungkin tengok kat profile aku kot, kat situ tulis;

aNaK BaPaK

* Age: 26
* Gender: Male
* Astrological Sign: Capricorn
* Zodiac Year: Dog
* Industry: Education
* Location: Tanjong Karang : Selangor Darul Ehsan : Malaysia

ingat kamu kerajaan aje ke boleh bagi gaji kat cikgu, rakyat pun boleh lah..yang jerajaan itu pun dapat duit dari rakyat bukannya derma dan sumbangan dari kocek UMNO, tak baca buku kenegaraan ke..cuba cek dalam buku pengajian am STPM tengok...apa dia sebut peranan kerajaan dan hak rakyat, ai kata lawer, takkan asas pembinaan dan struktur negara pun tak reti.cuba bukak buku sains politik, apa dia maksud negara, apa dia maksud perlembagaan, apa maksud kuasa dan pembahagian kuasa,apa maksud dasar awam dalam negara..Dalam perlembagaan Malaysia ada sebut ke warganegara Malaysia macam ni, setiap warga negara tidak berhak bercakap dan berfikir dan mengeluarkan pendapat melainkan jika tidak bercanggah dengan dasar UMNO, UMNO buat baik ke tak baik ke..kena ikut..suruh makan taik..jangan bantah, ini negara UMNO yang punya, taik itu pun walaupun keluar dari 'pungkoq' kamu jugak adalah UMNO yang punya..!!! ada ke undang2 kata macam tu..??? jangan tanya kambing yang kamu ternak tu, tanya lawyer Budak Bangang...tapi malangnya aku hanyalah bekas cikgu, itu pun mengajar kat sekolah agama rakyat, gaji tak besar tapi alhamdulillah cukup,kalau tak rasuah tak menipu tak menyeleweng..insya-allah cukup.

ADAM kata lagi;
"nak politik buat macam kitaorang, kita orang makan gaji sendiri, PAS BANGANG - peguam ,"

aNaK BaPaK kata;
politik ikut cara kamu politik bodoh nama dia, sah-sah perlembagaan dan undang-undang negara bagi peruntukan untuk sesiapa sahaja bekerja dan dapat gaji, pergi tolak buat apa. Aku yang tak kerja kerajaan pun tau duit gaji tu pun kerajaan kutip duit cukai rakyat.Orang UMNO pun bayar cukai Orang PAS pun bayar cukai, dah tu kamu ingat duit kerajaan ni UMNO punya ka..??? tapi yang bangangnya UMNO ni bila dibagi amanah jaga duit rakyat, dia bisnes pulak dengan rakyat, lagi teruk dibodohkannya rakyat tu. Cuba ambil contoh putrajaya, beli tanah dair kerajaan selangor masa tu RM200juta, sah duit rakyat, lepas tu bina kompleks pejabat kerajaan, ok lah untuk kemudahan rakyat buat urusan dengan kerajaan, tiba-tiba muncul putrajaya holding,kerajaan bayar sewa pulak kat PutraJaya holding..eh..rasional apa ini...??? rasional UMNO la tu..kita buat rumah dengan duit sendiri, bila dah siap rumah kita duduk tapi bayar sewa pada orang lain..ini cerdik ke bangang...??? Bina putrajaya tu rakyat bukan persoalkan membazir buat bangunan tu, yang membazirnya, kerajaan bina dengan duit rakyat tapi bila dah siap kerajaan bayar sewa pada putrajaya holding..duit rakyat lagi..nak buat apa bayar sewa kalau dah buat dengan duit sendiri..???

ADAM kata;
"hJ Nizar - tokeh kedai runcit je , dan aku, ternakan kambing aje, kitaorang takda lesen kelas F pun..tak da lesen kewangan pun, semua buat sendiri, takda bantuan adun BN pun, kalau kitaorang yang menentang lain le, sebab memang takda sangkut paut dengan BN..tak makan gaji dengan BN pun..kemudahan pun kemudahan public yang perlu di apply dengan kelayakan."

tapi yang pelik bila Haji Nizar bagi komen pada aku macam ni;
"tempat kerja aku, adalah seorang mamat tu, PAS karat habih, semua tak betoi dgn kerajaan, time bonus keluar, pagi buta dah berdiri depan ATM.."

aNaK BaPaK nak tanya;
siapa mamat tu yang bekerja di tempat kerja Haji Nizar.Bunyinya mamat tu macam kerja dengan kerajaan tapi sokong UMNO.Maka haji nizar pun marah.Kerja apa mamat tu di tempat kerja Haji Nizar...??? ini cerita betul ke Haji Nizar menipu..??? ADAM kata haji nizar tokeh kedai runcit, tapi Haji Nizar kata ada mamat kat tempat kerja dia..apa sebenarnya kerja haji nizar dan apa hubungan kerja Haji Nizar dengan mamat tu...??? Dah Haji Nizar berkedai runcit, mestilah tempat kerjanya di kedai runcit, abes..mamat tu kerja tempat kerja haji nizar tu kerajaan bayar gaji ke..??? huhu...

Kemudian siap nafikan benda yang aku tak tanya..tu yang pelik tuh..owh..mungkin nak mengelakkan dari dilabel sebagai kontraktor UMNO, sapu projek guma kabel kroni, atau mungkin takut dilabel rapat dengan ADUN, kabel baik punya la..atau mengelak dari dilabel gunakan kabel UMNO/BN. Lain kali kalau orang tak tanya, jangan jawab, jangan nafikan benda yang orang tak soal.Dalam kaedah balaghah ( kaedah sastera arab )bila orang yang tak semena-mena nafikan benda yang orang tak persoal, menunjukkan ada yang tak kena dengan penafian dia. contohnya orang belum tanya apa-apa lagi dia dah jawab, saya tak mencurik..haha..macam mana tu..itu kaedah bahasa bagitau..aku tak tahulah kamu sapa..hanya kamu yang tahu tentang diri kamu..kamu nak kerja apa pun suka hati lah..dalam kaedah balaghah jugak..ada satu teknik penafian dan pensabitan untuk meyakinkan bahawa dia bukanlah orangnya..contohnya..orang belum tanya lagi dia dah jawab, saya tak buat apa-apa, kebetulan lalu sini aje..kalau dah ada soalan kes lain..ini belum tanya dah jawab..ada masalah tu..ini siap cakap tak makan gaji dengan BN pun..aku tak tanya pun...!!!lepas tu kata"kemudahan pun kemudahan public yang perlu di apply dengan kelayakan." kalau kamu tak bagitau pun, memang itulah caranya pun nak mohon apa-apa dari kerajaan, yang nak ceritakan sangat korang apply dengan kelayakan,ada unsur mensabitan menutup penafian. Tak dak sapa persoal hangpa nak apply apa-apa dari kerajaan tapi yang hangpa nafi sebelum orang tanya pasai apa..??? Biasanya pencurik belum apa-apa dia dah kata dah, saya tak curik..!!!

ADAM kata lagi;
"meh aku cete pasal PAS BANGANG - dia peguam tapi takda satu pun kontrak dengan kerajaan, semua kes sivil biasa."

aNaK BaPaK kata;
jadi apa masalahnya peguam dengan kontrak kerajaan kalau ia memang layak dapat.janganlah macam nak bagitau orang macam nak sembunyikan sesuatu. aku tak tau, kamu yang tau. aku nak tau pun akhirat besok lah...aku bukan kenal korang pun..

ADAM kata lagi;
"Hj Nizar - tokeh kedai runcit biasa, mula berniaga pun kat umah aje, dah ada modal buat kedai sendiri, takda loan pun dengan bank atau kerajaan"

Aku - ternak kambing mula 2 ekor aje, kerja swasta asalnya, kumpul2 duit beli kambing , besarkan kandang.."

aNaK BaPaK kata;
kira hebatlah tak ada loan dengan bank dan kerajaan, cakap ajelah orang kaya, itu pun susah nak cakap...aku gaknya je..!!! tak tau lah perniagaan runcit yang macam mana samapi pukul 12 tengahari pun boleh sempat baca dan bagi komen dalam blog. dalam blog-blog lain pun ada adam ni, macam tak kira waktu aje bagi komen, owh lupa, dia ada seorang mamat yang kerja di tempat Haji Nizar kerja yang gajinya bukan Haji Nizar bayar tapi kerajaan yang bayar.

Kamu wahai encik ADAM, ternak kambing mulanya dua ekor, sebelum bela kambing kerja swasta, ternak kambing sektor swasta ke sektor awam, ehem..ternak kambing kerajaan bayar gaji ke..??? hehehe..ada yang tak kena dari struktur ayat kamu ni..lawak je ancik adam..saja menduga akal..baguslah bela kambing, aku pun bela ayam je kat kampung, tanam kunyit..buat makan sendiri aje..hehe..

ADAM kata lagi;
"kita orang politik biasa, takda jawatan dan takda sangkut paut dengan kerajaan..tapi ko buat malu aje..makan gaji dengan kerajaan tapi kutuk kerajaan, apa barang lu?"

aNaK BaPaK respon;
Eh..kamu ni bukan orang politik biasa, kalau totok UMNO macam ni dikira orang politik luar biasa, orang politik biasa tak sebok dia nak kacau-kacau blog orang lain bagi komen yang bukan-bukan. Macam aku ni lainlah, gaji pun parti bayar, aku sendiri bukan orang politik biasa,Sepenuh masa politik.

kiranya ape yang kamu nak ceritakan kat aku, kamu bertiga atau tiga dalam satu ni kira yang terbagus lah ye..tak kerja dengan kerajaan tak makan gaji kerajaan lepas tu tak ada pulak kutuk kerajaan. dari segi bahasanya, ini antara cara hendak mewujudkan kontra antara orang yang berbahas, dengan harapan orang itu berfikir,ye tak ye jugak, tak kerja kerajaan pun, tapi dia sokong kerajaan, boleh jadi kamu merujuk kepada umur aku yang dikira budak la kan..ingat aku termakan la dengan kata-kata engkau yang tahap sekolah menengah bawah ni la ye..macam contohnya yang aku teringat dalam satu contoh dalam kaedah bahasa satu orang berkata, "engkau sehat macam-macam ubat makan, tengok aku ni sakit macam mana pun tak makan ubat." padahal yang sakit tu dengki pada orang yang sehat dan makan ubat (makanan tambahan) dia nak bagitau orang yang dia ni hebat tak makan ubat padahal dia sakit..dengki pulak tu..macam tu lah kaedahnye..

ADAM kata lagi;
"MAU SEMBANG BESAR, KASI ADA INCOME SENDIRI BARU HEBAT CAKAP KERAJAAN TAK BETUL.."

aNaK BaPaK kata;
Hoho...!!! bukan sembang besar, kamu tu yang sakit telinga tak boleh nak dengar hujah orang yang kena atas batang hdung kamu...ada income sendiri kira jangan makan duit kerajaan lah ye..alahai..takat ni je mental orang UMNO..same je semua gaya bahasanye..baik peguam baik peniaga runcit baik penternak kambing, ngaji tinggi tapi akai tarak..pelik lah aku peguam tak reti pasal struktur negara dan dasar awam, macam mana ini jadi peguam...kalau dah kerajaan buat benda tak betul..kita tegur la benda tu nak bagi betul dan ingatkan dia benda yang tak betul.oh aku lupa lagi...ikut mentaliti UMNO..apa saja yang UMNO buat semuanya betul tiada yang tak betul..sebab tu bila kerajaan yang UMNO pimpin tak betul..orang UMNO kira betul jugak..takat itu jelah mentaliti manusia spisis UMNO ni..peguam ke dia, pekedai runcit ke dia, penternak kambing ke dia..sama saja mentaliti dia..Apalah punya mentaliti ADAM ni, dalam otak dia gaji kerajaan duit UMNO, itu pasal bila PR perintah negeri kelam kabut ketua kampung dan JKKK UMNO bawak lari barang-barang dewan orang ramai. Pasal dalam otak dia harta kerajaan adalah harta UMNO.Ingat dia dewan orang ramai tu harta makbapak UMNO kot..tak sedar diri betul UMNO ni.. Samalah encik dengan corak pemikiran ADAM ni ha..sah hasil dari program pembodohan UMNO.. tu yang angguk je ape yang UMNO buat...tak makan duit kerajaan pun dia angguk, tak taulah kalau dapat tender kerajaan ( yang dia rasa makbapak UMNO punya ) mau menyembah bumi agaknya...!!!

ADAM kata lagi;
"KALAU DIRI SENDIRI PUN MAKAN GAJI DENGAN KERAJAAN BN, SIMPAN AJE LAH HUJAH KO TU UNTUK DIRI SENDIRI MASA DRIVE KETE..TAH KETE PUN LOAN KERAJAAN JUGA KOT..ISHHHH MEMALUKAN..."

aNaK BaPaK kata;
itulah..hari-hari nengok kambing aje..sesekali tengoklah dunia luar tengok orang pulak.Kambing kamu agaknya bisik kat teling kamu bahawa aku ni makan gaji dengan kerajaan BN.hehe..siap suruh simpan hujah lagi tu..suruh simpan hujah..aku tau lah pasal apa.Pasal manusia UMNO ini bukan spisis mahu terima hujah, dia spisis mau dipuji mau diampu, pantang kena Atas batang hidung melatah aje kerjanya..ITULAH SEBAB SI ADAM NI NAK AKU SIMPAN HUJAH AKU TU, MEMBUKTIKAN MEMANG MANUSIA SPISIS YANG DIBODOHKAN PEMIMPIN UMNO INI TAKUT NAK DENGAR HUJAH...!!!

untuk diri sendiri tak payah lah aku simpan hujah aku pasal hujah-hujah aku memang tersedia dalam otak aku ni ha..kete loan kerajaan, ai..dah aku pun kerja dengan PAS,PAS yang bayar gaji aku, kenape nak buat loan kerajaan pulak..tulah kalau dah UMNO ni..main cakap ikut sedap nafsu dia je..aku rasa diorang ni tak boleh terima hujah-hujah aku yang lepas terutamanya dalam blog misbah munir dan dalam blog aku sendiri ni, siap bawak geng lagi nak bagi komen hentam aku la konon..silap orang lah kamu encik ADAM...bak kata encik ADAM jugak..

"ISHHHH MEMALUKAN..." entah-entah encik adam spisis tak tau malu..hehehe..

Thursday, February 19, 2009

Perang Siber ; aNaK BaPaK Vs Penulis Upahan UMNO ( BUDAK BANGANG )

Budak Bangang kata;

" orang liPAS ni mana ada pendapatan sendiri"

aNaK BaPaK respon;

kira kamu ingat semua duit dalam negara ni makbapak UMNO yang punya ke, kamu ingat duit tu keluar dari pejabat UMNO ke..jelas lah engkau nak nafikan betapa orang PAS tak berhak makan gaji dengan kerajaan sebab engkau ingat duit kerajaan ni makbapak UMNO yang punya..apaarra peguam macam ini..betul ke peguam dia ni..???

Budak Bangang Kata Lagi;

" nak perang siber konon..perang ekonomi pun udah lingkup."

aNaK BaPaK respon;
ke kamu yang tak dapat terima serangan balas dari aku dalam peperangan ini.. Oh sebab itu lah kamu suka gunakan dakwaan yang bersifat sangkaan semata-mata. Ekonomi Malaysia ni memang dilingkupkan oleh UMNO, kamu tak tau ke..?? ke pamimpin kamu tak bagi tau..atau yang kamu tau baca soratkabar utusan meloya dengan berita hairan dan TV3suku dan RTMangkuk aje..??? Engkau tengok Pulau Pinang, tahun 1990 UMNO menang banyak kerusi pun bagi cina gerakan jadi Ketua Menteri, 1995 UMNO banyak kerusi pun bagi Cina lagi..kenapa tak bising kata UMNO boneka Cina GERAKAN dan MCA...??? Bila dapat kat DAP kenapa baru nak kata Melayu dipinggirkan..apa Koh Tsu Kun tu Melayu ke selama BN memerintah dulu..??? Tak sempat perang UMNO dah lingkupkan ekonomi. Tengok DEB, peruntukan sekian lima tahun juta-juta bilion-bilion, tetap Melayu jugak yang paling miskin. Bila suruh buat kajian kenapa gagal tepati sasaran, tak mau pulak dedahkan, bila orang nak bongkar, ugut dengan Akta Rahsia Rasmi atau OSA..sekian lima tahun gagal, masa bentang RMK9 Pak Lah akui DEB gagal..persoalannya, gagal tapi orang yang diberi amanah laksanakan dasar orang tu lah jugak..mana dia laporan rasmi kegagalan, orang nak kaji apakah jenis kegagalan yang menimpa, cari sebab musababnya untuk diperbaiki, tiba-tiba ugut dengan OSA, macam mana nak selesai. kata ada kuota tender khusus untuk Melayu/Bumiputra, tapi UMNOPUTERA...!!!!integriti jenis apa itu..owh..UMNO tak perlukan integriti ini, apa yang UMNO buat adalah untuk kepentingan rakyat, menipu untuk kepentingan rakyat, rasuah untuk kepentingan rakyat, zalim untuk kepentingan rakyat..KE UNTUK KEPENTINGAN PERUT DAN BAWAH PERUT KRONI UMNO/BN AJE...!!!!

Budak Bangang kata lagi;
" live up with your word la..setakat cakap kosong , pendapatan makan gaji dengan kerajaan..baik la tak payah. cakap besar hukum hakam, diri sendiri pun belum tentu hal nya lagi."

aNaK BaPaK balas;
cakap kosong..? UMNO kalau benda yang kena atas batang hidung dia, dia kata macam-macam lah..bukan nak jawab dengan hujah atau rasional, dia dah sakit telinga dah merah mata nak baca pun sakit mata..keluarlah kalimah cakap kosong lah, padahal otak dia yang kososng, dikosongkan oleh pemimpin UMNO..hidup-hidup kena bohong dengan UMNO. Le[as tu kata aku kerja dengan kerajaan, cheh..oi Budak Bangang, engaku pegi copy paste nama aku kat kepala blog ni, engaku suruh SB cek aku kerja kat mana, betul ke aku kerja kerajaan, engaku ingat asal jadi cikgu aje semua makan gaji kerajaan, penjawat awam pun dia bekerja dengan sijil akademik dan kebolehan bukan hulur sijil ahli UMNO...!!!

Engaku pegi la kampung aku pegi tanya orang sana,siapa wakil calon Hanipa Maidin, insya-allah orang kenal..tak pun engkau tanya Noh Omar, masa di jadi calon, akulah sebagai wakil calon Parlimen PAS masa tu yang buat report polis sebab salah guna budak bawah umur untuk kempen dalam masjid, ni amik nombor report aku buat kat balai polis IPD Kuala Selangor amik nombor repot ni ( TG KARANG/000498/08 tarikh01/03/2008 waktu 0140 AM ) noh siap buat repot balas kononnya aku fitnah dia, pegilah tanya dia siapa aku...tanya..anakbapak kenal tak? siap ugut nak saman aku kalau tak tarik balik repot..ingat aku ni bodoh kot..gaya bahasa pun macam kamu jugak...

Kamu tahu sangat ke tantang diri aku, tapi yang pelik kamu pun tak sedar diri kamu tu yang diperbodohkan UMNO selama ni, tuduh orang taasub, kalau taasub kena aku berhujah, kalau kamu kalangan fikiran terbuka kenapa buat tuduhan tak ada asas...??? ke tak sanggup terima hujah yang menyakitkan telinga kamu...???

Dan akhirnya kamu kata;
" sungguh memalukan spesies beruk makyeh PAS ni"

aNaK BaPaK jawab;

manusia spisis UMNO biasalah bila dah tak ada hujah, macam-macam lah keluar perkataan pelik, dia tuduh orang maki caci dia, dia dia sendiri labelkan orang lain yang dia tak setuju dengan dia beruk lah, khinzir lah..macam-macam lah...sungguh memang UMNo tak ada rasa malu tapi dia kata orang memalukan, macam mana orang tak tau malu tapi boleh kata orang lain memalukan, umpama dia telanjang, tapi gelakkan orang lain yang pakai baju..itulah perangai UMNO...!!!

Wednesday, February 18, 2009

Perang Siber, Aku dan Penulis Upahan UMNO/BN Pt 3

singamaraja said...

Auuum !Loh kok orang UMNO ini maki-makian aja ya, saya kira UMNO ni baik bahasanya tapi aduh Pak macem kurang siuman aje kok
February 18, 2009 3:34 AM

aNaK BaPaK said...
salam..buat renungan..inilah lidah sebanar pemberi komen upahan UMNO/BN bila tak boleh berhujah... sekadar renungan.


haji Nizar said...
This post has been removed by the author.
February 18, 2009 2:43 PM

Adam said...
This post has been removed by the author.
February 18, 2009 2:53 PM

Adam said...
Apakah yang boleh di ungkap PAS murid murid :

liPAS dan hamPAS cikgu..

bagus murid2,
jangan ikut PAS..sebab diaorang ni mak diaorang kawin dengan khinzir kemudian baru dapat pengikut Pas. jadi diaorang ni adalah najis mughalazah murid2..

baik cikgu..

tapi ada satu ustaz tu kata kalau undi PAS dapat pahala..

ooo yang itu, orang PAS menganut agama nenek moyang, jadi diaorang memang suka hati boleh bagi pahala , dosa , serta tau sapa masuk syurga dan neraka...

tapi cikgu, orang PAS macam orang islam, pakai serban dan kopiah..

memang, tapi diaorang tak amalkan islam yang diturunkan oleh Nabi Muhammad, diaorang pakai benda tu supaya naik motor tak payah pakai topi keledar, dan saja utk fesyen.

tapi diorang pergi masjid surau..

haa murid2 jangan percaya..mereka hanya menggunakan surau dan masjid utk maki orang , mereka kan berlainan agama dari kita, jadi kalau jumpa dengan mereka halau mereka guna ayat kursi ye murid2..

baik cikgu...
February 18, 2009 2:54 PM
Anonymous said...
memang betoi tu Adam..diaorang ni memang dari berlainanan agama kut..memaki orang macam takda kerja lain, aku nak pergi cari anak bapak ni, tengok sekolah mana dia mengajor..kut boleh transfer ke sarawak sampai pencen
February 18, 2009 4:00 PM

aNaK BaPaK said...
TU DIA..BETAPA BERAKHLAKNYA ENCIK ADAM..HAJI NIZAR KENAPE PADAM KOMEN...!!!
February 18, 2009 4:11 PM


aNaK BaPaK said...

mana dia encik adam n da geng..sekali budak bangang yang kata aku agama lain..yang kata bapak aku aku khinzir...kat aku syaitan..owh xpa..setiap amalan akan dibawak depan allah di akhirat..aku tunggu je..

eh siap nak posting aku gi sarawak lagi tu..ok je..sarawak pun org pas tak ramai..boleh aku tubuh dua tiga cawangan pas yang baru..islamkan yang tak islam..hehe..sampai mati pun tak pe....

carilah mane tempat aku ngajar..gi la carik..

ginilah perangai penulis upahan UMNO/BN bila benda kena atas btg idung sendiri..haha..

tapi sebelum tu encik adam kata macam ni kat aku;

Adam said...

anak bapak..anak bapak..apa la gunanya berserban kalau tak mampu nak berkata baik ?dalam zuriat kamu nanti ditakuti ada penganut agama kristian pulak sebab tuan punya tulang sulbi tak beradab dan berakhlak untuk berdakwah.

Sebagai keturunan banjar dan penjujung serta pendokong Islam, mulut kita kena jaga, jangan sampai amarah menguasai hati, Salehuddin Al ayubi tidak pernah ada benci dihati terhadap musuh nya malah tidak pernah mencaci.Beliau hanya memerangi musuh Islam tetapi tidak menyiat2 maruah orang lain.

saya rasa kamu sudah pun terkeluar dari landasan islam yang sebenar, kamu sudah keluar dari pegangan sunah dan alquran, kamu sudah keluar dari batas-batas iman..kembali kejalan nya..supaya benih yang keluar dari tulang sulbi kamu akan melahirkan generasi ilmuwan bukan generasi dari agama yahudi, nasrani dan majusi. Pertuturan, gaya tingkah laku kamu akan membentuk benih di tulang sulbi kamu..Allah hu akbar !!!!
February 16, 2009 3:37 PM

----------------------------------

tapi lepas tu dia pi kat blog aku..dia tulis macam ni pulok..

Adam said...

Apakah yang boleh di ungkap PAS muri murid :

liPAS dan hamPAS cikgu..

bagus murid2, jangan ikut PAS..

sebab diaorang ni mak diaorang kawin dengan khinzir kemudian baru dapat pengikut Pas. jadi diaorang ni adalah najis mughalazah murid2..

baik cikgu..tapi ada satu ustaz tu kata kalau undi PAS dapat pahala..

ooo yang itu, orang PAS menganut agama nenek moyang, jadi diaorang memang suka hati boleh bagi pahala , dosa , serta tau sapa masuk syurga dan neraka...

tapi cikgu, orang PAS macam orang islam, pakai serban dan kopiah..

memang, tapi diaorang tak amalkan islam yang diturunkan oleh Nabi Muhammad, diaorang pakai benda tu supaya naik motor tak payah pakai topi keledar, dan saja utk fesyen.

tapi diorang pergi masjid surau..

haa murid2 jangan percaya..mereka hanya menggunakan surau dan masjid utk maki orang , mereka kan berlainan agama dari kita, jadi kalau jumpa dengan mereka halau mereka guna ayat kursi ye murid2..

baik cikgu...

February 18, 2009 2:54 PM
Anonymous said...

memang betoi tu Adam..diaorang ni memang dari berlainanan agama kut..memaki orang macam takda kerja lain, aku nak pergi cari anak bapak ni, tengok sekolah mana dia mengajor..kut boleh transfer ke sarawak sampai pencen

February 18, 2009 2:55 PM

berapa sen lah gaji yang UMNo bayaq untuk depa nih..bagi makan anak bini..aku suruh jawab tentang apa alasan yang kata aku keluaq dari landsan iman dia tak jawab..hehe..ni sama la geng ngn budak bangan..tok sedang..dok rasa mcam allah tak kenai depa kot..dok rasa besok akhirat buleh sembunyi dari allah nampak..haha..jawab la hangpa kat akhirat besok..
February 18, 2009 4:51 PM