About Me

My photo
Anak Bapak Al-Banjary Al-Asya'iry As-Syafi'iy, Dilahirkan pada tanggal 1hb Januari 1983 di Kg Parit Satu Sungai Sireh, Tanjong Karang, Selangor Darul Ehsan, seorang Melayu berketurunan Banjar suku Alai, Kini bersama PAS Kawasan Tanjong Karang berjuang menegakkan Islam di atas muka bumi Allah sebagai amanah dan tanggungjawab dari-Nya.. ..terima kasih atas sokongan anda.. Takbirr..ALLAHUAKBAR..!!!

Saturday, October 4, 2008

aNaK BaPaK said...

chef said...

salam pada teman2 semua....
lama benor saya nak luahkan pendapat saya..saya faham perjuangan pas selama ini,,,iaitu menagakkan Al-Quran dan Sunnah sebagai asas perjuangan...tapi perlu ingat,,,dah 51 tahun ,,jiwa kita rakyat malaysia telah dirosakkan oleh BN.nak ubah dalam sekelip mata,,,nanti takut jadi kejutan pula...apa yg saya nampak,,,,pas bersama PKR dan DAP,ikut je apa yg DSAI plan,,,jangan bising dulu nak laksanakan idealogi PAS.dapatkan kuasa dulu perintah malaysia,,,buat perubahan secara berhemah, contohnya,,,kedai NO Ekor,jangan keluarkan statment terus nak tutup,lihat Lesen perniagaannya,bila mati,pastu beri peluang, sambung setengah tahun,tapi dalam masa yg sama, beritahu pengusahanya cari peluang perniagaan yang lain...jangan bising2,ingat undi pas yg dapat dalam PRU 12 lalu ramai dari kalangan bukan islam yg dah muak dengan UMNO & BN.kadang2 kita jangan terlalu ekstrem sangat.biarlah ubah seperti titisan air ketanah,,lama2 tanah tu berlubang juga,saya faham maksud Pak azizi,,,,org pas jangan tinggal kan tarbiah ahli,,teruskan memperkasakan perjuanagan.org bukan islam,kalau kita tak dekati macaman kita nak cerita tentang kemurniaan islam itu.dulu,nak terangkan prinsip perjuangan pas pada mereka, ramai yg mengelak,tapi contoh yang ada sekarang,kelab penyokong pas, boleh memainkan pemahaman kepada org bukan islam.
APA YANG PENTING SEKARANG,DAPATKAN KAUASA FEDERAL DULU,PASTU NAK BUAT PERUBAHAN,LAKUKAN SEPERTI AIR YANG TENANG,TAPI DASARNYA BERGELORA MENJUNJUNG HUKUM ISLAM.
*minta maaf jika apa yg saya katakan menyninggung sesetengan pihak.Wassalam

Anonymous said...

Tentera kuning hasil set up kami, tetiba Anwar nak jadi hero, loud spoken lagi nak lakukan perhimpunan sedemikan rupa sekali lagi.
Pigidah!

Kami patuh selama mana pimpinan suruh kami patuh, kami juga akan tinggalkan Anwar sekiranya pimpinan menyuruh berbuat sedemikian.

Lihatlah cermin duhai pembaca semua.Kepimpinan manakah yang paling hampir dengan Rasullullah?

i love ulama more than Anwar.

-peminat setia lagu-lagu dhuat-

jamaludinmdisa said...

Persoalan kita untuk sama-sama menjatuhkan UMNO-BN.Kuasa zalim itu akan terus bermaharajalela,mencekam dan menindas rakyat selagi pembangkang bercelaru.Selagi pembangkang bercelaru selepas ini rakyat akan kembali semula kepada UMNO-BN.Saya sedih kerana pembangkang sering tidak dapat memantapkan saf perjuangan.Macam nama kita boleh menyumbangkan kekalahan UMNO?

Kalau kita masih ragu dengan permaufakatan pembangkang.Maka tidak harus kita persalahkan UMNO-BN lagi kalau mereka terus melakukan penindasan dan kezaliman. Kalaulah kita sering berbalah seribu tahun lagi
PAS jangan mimpi dapat mengalhkan UMNO-BN dalam pentas demokerasi.

layarilah ke blog saya http://jamaludinmdisa.blogspot.com/

jamaludinmdisa said...

sdr azizi!

kalau macam ini kaedah kita sampai bila kita dapat mencapai kemenangan. Kalau kita mahu merintis kejayaan dan kemenangan untuk mengalih pemerintahan sekarang. Kita kena tumbangkan UMNO-BN dulu. Kalau kita asik sama-sama mempertikaikan antara kita, siapa lebih kuat, siapa lebih berhak dan siapa lebih layak.Pakatan tidak akan dapat bersatu dan UMNO-BN akan terus serakah parti-parti politik pembangkang kerana selama itu parti pembangkang akan diperkotak-kotik oleh parti pemerintah.Pendekatan PAS sudah 50 tahun lebih.Lihatlah apa hasilnya??.

Apakah kita boleh berbangga sekadar masuk pilihan raya letak calun, kemudian lawan. Sebaliknya yang menang dan memerintah UMNO-BN. Yang kaya dan memunggah kezanah negara serta menindas dan zalim terus kekal berkuasa. Apakah ini yang kita mahu?

Pokoknya sekarang kita misti tumbangkan UMNO-BN. Soal di kalangan pembangkang siapa lebih kuat dan berkuasa itu akan ditentukan sesudah BN dapat dikalahkan.Justeru amatlah malang sekali kita dalam PAS mempersoalkan siapa lebih berhak dalam situasi kita masih tidak apa-apa kuasa.Kalau inilah sikap kita seperti badan PAS pakai baju keadilan terus dipersoalkan, maka sampai bila kita dapat menumbangkan BN?

Soal kita sekarang siapa yang mampu merubah landskap politik negara. Apakah ustaz Hadi,apakah Lim kit Siang , karpal singh, Nik aziz. Ikon-ikon ini tidak pernah bersatu pendapat dan tidak mungkin mereka manpu membenankan UMNO-BN ke dasar bumi. Tetapi Anwar ada harapan kearah itu kalaulah kita bersama-sama dengan beliu. oleh itu andainya kita masih mahu bertelagah di kalangan orang-orang PAS siapa lebih kuat dan siapa lebih hebat malah siapa lebih berhak dalam menerajui pakatan rakyat, percayalah bukan UMNO-BN yang sudah bernafas dalam nyawa-nyawa ikan dapat dinyahkan dari persada politik negara.Sebalik pembangkang sampai bila pun tidak akan merasai nikmat untuk memerintahn Malaysia.

Justeru itu kita tumbangkang BN dulu.Kezaliman mistilah terlebih dahulu dihancurkan. Selepas UMNO-BN nazak. Terserahlah siapa yang lebih kuat dalam pakatan rakyat akan menguasai keadaan. Macam mana kita nak jadi PM kalau PAS tidak mempunyai kerusi yang mencukupi.Rasional hendaklah diterima oleh orang-orang PAS. Pokoknya kita sudah mengalahkan BN.
Inilah yang hendak kita laksanakan terlebih dahlulu.Bukannya berhenti sejenak digoda saitan ditengah perjalanan menuju kemenangan dengan menyoalkan "Badan PAS tetapi baju Keadilan". Pada saya tidak berbangkit apa itu semua yang pentingnya UMNO-BN mistilah ditumbangkan terlebih dahulu. Itulah cita-cita saya dalam perjuangan di negara ini.

layarilah ke blog saya http://jamaludinmdisa.blogspot.com/

aNaK BaPaK said...

nak tanya sdra chef..kita nak kena tunggu dapat kuasa dulu baru nak amal islam ke nak amal islam dulu baru dapat kuasa? pendapat sdra tu adalah ulangan dari apa yang UMNO/BN sebut dahulu-kala..namun pada hakikatnya mereka TIDAK MAHU KEPADA ISLAM !!!!

sdra jamaludin md isa..saya kira sdra ni orang tak sedar dirilah..kekuatan parti dah tentulah terletak pada jenteranya yg sanggup berkorban nyawa dan harta..jentera PKR tak setanding dengan jentera PAS...kekuatan rohani ahli parti apatah lagi..lagipun bila saya jenguk bolg saudara maka nyatalah saudara seorang yang ta'sub pada anwar..tak apalah..sama2 menolak kezaliman..tapi sdra kena fahamlah bahawa apa yg hj azizi tulis bukan ditujukan pada rakan2 PKR..ia adalah muhasabah kepada AHLI2 PAS yang mana mereka ini sebagai ahli pas dituntut untuk menambahkan ilmu islam,menghiasi akhlak dengan akhlak islam..berjuang kerana islam bukan kerana manusia bukan kerana tok guru atau anwar..berjuang kerana allah dan konsep bai'ah dalam jamaah..maka ahli PAS mestilah berbeza sikap,pandangan,pendirian dan akhlaknya dengan parti lain khususnya UMNO dan PKR jugak..sdra janganlah risau pasal Pakatan Rakyat..resolusi pas dah putuskan untuk menguatkan lagu hubungan dan kekuatan pakatan ini..cuma PAS mahu ahli2 menjadi ahli2 yang berkualiti dari segi amalannya..aqidahnya..akhlaknya..itu saja..amalan,aqidah dan akhlak tak adedalam parti lain melainkan PAS aje..soal pakai baju lain itu sinis sdra yang berpengalaman menulis pun tak reti tentang bunga2 bahasa..janganlah panik dengan bahasa..pas ada dasar ada tarbiyahnya..selagi dia ahli pas..dia wajib patuhlah dengan akhlak dan adab yang pas arahkan..takkanlah jadi ahli pas yang mendokong islam tapi pakai seluar pendek sebagai mana ahli PKR yg boleh pakai seluar pendek..maka pas nak bagi beza lah sikit imej orang2 pas yang tunduk pada undang2 allah..tak payah tunggu berkuasa nak laksana islam pada diri sendiri..yang muslimat pas takkanlah pas nak biarkan mereka tu tak pakai tudong macam wanita PKR boleh saja tak pakai tudong..kena bagi bezalah parti yang mendokong islam ni kena ikut islamlah..itu saja..sdra pun tau..bila ahli pas buat benda tak senonoh..yang dapat nama buruk..islam juga lah..secara automatiknya bila ahli PAS jaga akhlak islamnya tak kira lah akhlak bersama masyarakat ke..akhlak berjamaah ke..akhlak dengan manusia ke..akhlak dengan haiwan ke dan yang paling penting akhlak dengan allah..maka manusia yang asalnay tak suka islam atau manusia bukan islam pun akan melihat bahawa islam itu rupa-rupanya baik.., jadi dalam tulisan hj azizi tu sebenarnya nak ahli2 pas kembali kepada cara hidup islam yang sebenar maka dia tak sebutlah pasal PKR,,dia sebut pasal ahli PAS,..yg saya heran ahli parti lain dok menyalak kat sini buat apa???eh..peliklah sdra jamaludin mdisa yg boleh mengarang buku dah tentu arif dengan bahasa tapi tak faham bahasa orang lain..

Soal pakatan pembangkang bercelaru tak timbul..kecelaruan PKR dan DAP tentang Islam sebenarnya yang menimbulkan masalah. Kalau PKR dan DAP faham tentang islam.., insya-allah..pakat nak tegak islam belaka. Tapi dah tak faham..PKR dengan dasar sekular sosialisnya dan DAP dengan dasar Sekular kapitalisnya.., langsung tak nak tanya PAS apa sebenarnya Islam yang PAS perjuangkan..jadi celarulah..pas konsisten dengan pendiriannya dengan Islam maka pas bukanlah penyebab kecelaruan kerana pas amat yakin bahawa hanya islam yang dapat memberi manusia itu keadilan dan kebajikan. terpulanglah pada parti lain nak menilainya..tapi kalau saudara kata 50tahun lebih pas berjuang tapi tak berjaya.., apakah kerana islam yang pas bawa..??? kalau ikut pandangan disiplin sains politik yang berpegang pada prinsip bahawa nak dapat kuasa mestilah memperjuangkan kehendak majoriti maka kita ubah dasar ikut majoriti..apakah pas mesti buang dasar islamnya maka dalam muktamar tahunan akan datang pas mesti pinda perlembagaannya dengan membuang dasar islam kepada dasar sekular dan menukarkan sumber hukum dari Al-Quran, As-Sunnah, Ijmak 'Ulamak dan Qias kepada Perlembagaan persekutuan yang jelas bersifat sekular dan ahlinya menolak kezaliman dengan mendapat kemurkaan allah??? saya tak pasti ahli2 PKR suka dengar semua ini tapi itu tak penting yang penting ahli pas mesti kembali faham dan insaf tentang perkara ini..!!!!


saya hormatlah pendirian sdra jamaludin yg berazam menumbangkan UMNO/BN..kami pun sama..cuma kami berjuang menumbangkan mereka bukan semata2 marah atau benci pada mereka atau bukan kerana dendam kot2 lah dulu pernah masuk UMNO ke..tak dapat itu ini last2 keluar UMNO dan menentang mereka..tidaklah..kami ni menentang kerana arahan allah untuk menetang parti yang anjur kemungkaran dan menolak kebajikan dan keadilan..dalam erti kata lain kemungkaran disisi allah dan keadilan jugak kebajikan yang islam anjurkan sebab tu lah PAS buat motto..islam untuk semua..PAS untuk semua..tapi dalam berjuan pun biar ada akhlak lah..solat tak boleh tinggal..zakat jangan tak bayar..jangan pakai seluar pendek...yg perempuan wajib tutup aurat..jangan curik selipar kat mesjid atau pisang ke tebu ke kat tepi jalan..jangan rasuah walaupun kecik2..jaga pandangan..banyakkan bersedekah..banyakkan berdoa..sampailah ketahap berkorban harta, masa dan nyawa dalam nak tegakkan islam bukan carik nama..kan semua yg diatas tadi tu adalah perkara yg allah marah..bila allah marah maka allah bagi dosa bila mati besok masuk neraka..pas nak didik ahli2 nya walaupun berjuang tapi dosa pahala kena ingat..halal haram kena ingat..bila hati dan jiwa kita bersih dari maksiat dan dosa kan allah akan tolong kita dan permudahkan kerja2 kita..tak ke gitu?? hati pun tenang..mungkin sdra pikir ini remeh..yg penting tumbangkan UMNO/BN..kami ni dalam pas pun tengah berjuang bersama2 kamu nak tumbangkan UMNO/BN..tapi dalam masa yang sama kami jugak sedang berjuang menumbangkan nafsu dan dosa dalam diri kami..!!!!

No comments: