About Me

My photo
Anak Bapak Al-Banjary Al-Asya'iry As-Syafi'iy, Dilahirkan pada tanggal 1hb Januari 1983 di Kg Parit Satu Sungai Sireh, Tanjong Karang, Selangor Darul Ehsan, seorang Melayu berketurunan Banjar suku Alai, Kini bersama PAS Kawasan Tanjong Karang berjuang menegakkan Islam di atas muka bumi Allah sebagai amanah dan tanggungjawab dari-Nya.. ..terima kasih atas sokongan anda.. Takbirr..ALLAHUAKBAR..!!!

Monday, September 29, 2008

Jawab Respon Abdrahim Kassim ( BADAN SAJA PAS-BAJU KEADILAN ) Hj Azizi Abdullah ..,

abdrahim kassim said...

Sdr. Azizi,

Di sinilah kalau kita nak lihat kehebatan Anwar. Kalau tidak orang tidak kata, Anwar ini burung atas pokok pun dia boleh panggil turun.

Kehebatan Anwar ini bukan sahaja dikagumi oleh anak-anak muda PAS tetapi juga orang-orang Cina dan India.

Kalau pemimpin PAS ada ilmu yang dipakai oleh Anwar itu dah lama dah PAS memerintah Malaysia ini.

PKR tidak sampai sepuluh tahun ditubuhkan tetapi dapat sambutan yang begitu hangat. Sedangkaan PAS lebih tua dari UMNO tetapi sentiasa sahaja ikut bontot orang lain. Akhirnya kena tipu...

Saya rasa PAS ini kena pastikan betul-betul apa yang dia mahu perjuangkan. Nak jadi parti politik ke, nak jadi badan dakwah sahaja ke atau nak jadi apa?

Bila mereka sudah dapat jawapan yang betul-betul, barulah PAS ini boleh kuat mengatasi parti-parti lain.

aNaK BaPaK said...

saya rasa saya nak jawab lah kepada sdr abdrahim kassim..

"PKR tidak sampai sepuluh tahun ditubuhkan tetapi dapat sambutan yang begitu hangat. Sedangkaan PAS lebih tua dari UMNO tetapi sentiasa sahaja ikut bontot orang lain. Akhirnya kena tipu..."

memanglah tak sampai sepuloh tahun tetapi dapat sambutan yg hebat..itu diukur dari segi kerusi yg dia menang..berapa kerusi parlimen dan DUN yg PAS korbankan kepada PKR atas dasar tahalluf siyasi..sampai kawasan yg PKR tak ada cawangan langsung pun PAS tetap bagi atas perjanjian kuota agihan kerusi Barisan Alternatif ketika itu..berapa ramai ahli dan jentera PAS yang berkorban harta tenaga dan masa untuk membantu memenangkan calon PKR dan DAP keran ini adalah arahan dari pimpina dan kami dengar dan kami taat kerana dia adalah tuntutan dalam berjamaah yg melibatkan dosan dan pahala..yang jadi PACA..(polling agent & Counting agent) berapa ramai ahlu dan jentera PAS??? kalau nak kira hebat dalam konteks dapat kuasa..UMNO lah yg hebat sebat dia belum kalah di peringkat persekutuan lagi..PAS dah 12 kali menyertai pilihanraya, pernah kalah pernah menang dan sering diuji dan dilanda fitnah dan pernah bebpecah pun..inilah kematangan PAS yg pernah melalui semua situasi ini..kami ni dudok dalam PAS berfikir..apa sahaja kerja politik yg kami buat semua adalah untuk menepati keredhaan allah buakn sekadar semangat..normal lah bila manusia dizalimi dia akan bangun menentang kezaliman dan berjuang menegakkan keadilan..orang dah sedar dah sekarang ini maka berpusu2 orang sokong siapa sahaja yang menentang kezaliman kerana kepada merekalah nak disandarkan suara tak puas hati itu..maka adakah PKR sahaja nak dabik dada bahawa perti merekalah yang dapat sambutan hebat..??? sdra jugak katakan PAS asik ikut bontot dan akhirnya kena tipu..saya rasalah..PAS dah macam tertipu dengan PKR pulak..apa pendirian PKR terhadap nak tegakkan islam..? tak ada..apa pendirian PKR nak cegah kemungkaran yang bermula dengan akhlak..? tak ada..bahkan marahkan PAS pulak sebab PAs bantah konsert mas idayu di shah alam..apa pendirian PKR dalam dan suruh kepada perkara makruf..?? tak ada..tengok..berapa kerat pimpian PKR tak kiralah peringkat tertinggi atau ahli biasa..tak ada komitmen langsung dalam program2 tarbiyyah masyarakat...yang saya nampak..PKR hanya berjuang atas dasar bencikan UMNO yg zalim sahaja..baguslah benci kezaliman..besok kalau UMNO dah tak zalim..apa jaminan PKR nak tegakkan islam pulak sedangkan UMNO dan PKR perlembagaannya sama sahaja..dasar sekular..tapi PAS tetap berkawan dengan PKR dan DAP kerana sama2 tentang kezaliman atas kaedah tahalluf siyasi..ini yang raai tak paham..saya sendiri agak sedih bila mutakhir ini PKR macam dah buat tak heran dengan jentera PAS..ahli2 PAS..maklumlah dah berkuasa..lupa segala2nya..betullah kata sdr abdrahim kassim..PAS akhirnya kena TIPU..kena TIPU dengan PKR...!!!

sdra abdrahim kata;
"Saya rasa PAS ini kena pastikan betul-betul apa yang dia mahu perjuangkan. Nak jadi parti politik ke, nak jadi badan dakwah sahaja ke atau nak jadi apa?"
saya rasa sdr abdrahim lah yang kena pastikan betul2 apa yang diperjuangkan oleh PAS dan PKR..dah tentu PAS yang berdiri atas dasar islam..cuba kamu bezakan perlembagaan PAS dan PKR/UMNO..cuba baca ini;

BAB YANG KEDUA ( Dasar dan Seruan ) ;

FASAL 3. Dasar PAS ialah ISLAM

FASAL 4. Seruan PAS ialah ALLAHU AKBAR


BAB YANG KETIGA ( Tujuan, Usaha, Hukum dan Kekuasaan )

FASAL 5. Tujuan PAS ialah :-

(1) Memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah.

(2) Mempertahankan kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan negara.


FASAL 6. Usaha-usaha :-

(1) Menyeru umat manusia kepada Syari'at Allah dan Sunnah Rasul-Nya melalui dakwah secara lisan, tulisan dan amalan.

(2) Memperjuangkan Islam sebagai aqidah dan syari'ah serta menajadikannya sebagai panduan berpolitik dan bernegara serta memperkenalkan nilai-nilai keIslaman dalam usaha menegakkan keadilan dan kemajuan di segenap bidang termasuk pemerintahan dan pentadbiran, ekonomi dan sosial serta pelajaran dan pendidikan.

(3) Memupuk dan memperkuatkan ukhuwah Islamiah dan menyuburkan rasa perpaduan di kalangan rakyat bagi memelihara kehidupan politik dan masyarakat yang sihat dan berkebajikan.

(4) Mengajak dan menggalakkan badan-badan, pertubuhan-pertubuhan dan oranga-orang perseorangan bagi mengenali dan memahami serta memperjuangkan konsep dan padangan hidup Islam.

(5) Menyediakan rencana-rencana dan bertindak bagi memperbaiki susunan serta institusi-institusi masyarakat, bentuk politik dan keadilan ekonomi dan negara, untuk membela kepentingan umat Islam dan rakyat seluruhnya.

(6) Menyertai dan bekerjasama dengan badan-badan, persatuan-persatuan atau pertubuhan-pertubuhan yang tidak berlawanan tujuannya dengan PAS bilamana dan selamanya ianya mustahak dan sesuai serta tidak bercanggah dengan undang-undang negara.

(7) Mempertahankan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara yang tunggal dalam amalannya disamping berusaha mengembangkan bahasa al-Quran.

(8) Memperjuangkan wujudnya kebudayaan negara berasaskan nilai-nilai yang tidak bercanggah dengan ajaran-ajaran Islam.

(9) Memperjuangkan hak dan kepentingan umat Islam di negara ini tanpa mengabaikan tanggungjawab melaksanakan keadilan terhadap seluruh rakyat Malaysia dan tanggungjawab mewujudkan keharmonian antara kaumdi negara ini.

(10) Menyertai dan bekerjasama dengan Bangsa-Bangsa Bersatu dan badan-badan lain yang sah bagi mengekalkan keamanan dan menjamin hak-hak asasi manusia serta menghapuskan segala macam kezaliman, kepalsuan, perhambaan dan penindasan di kalangan umat manusia.

(11) Melakukan apa-apa jua usaha dan tindakan dalam batas-batas Perlembagaan dan undang-undang negara bagi mecapai semua tujuan-tujuan PAS ke dalam dan keluar.


FASAL 7. ( Hukum dan Kekuasaan )

(1) Adapun hukum yang tertinggi sekali dalam pegangan PAS ialah KITABULLAH dan SUNNAH RASUL serta IJMAK 'ULAMAK dan QIAS yang terang dan nyata, dengan tertakluk kepada hukum yang tertinggi itu, kekuasaan PAS adalah dipegang oleh Muktamar Tahunan.

haa..itulah apa yang nak diperjuangkan oleh pas dalam lingkungan islam..PAS tak boleh bergerak diluar batasan islam kerana islam ada syariatnya ada batas2 iman dan kufurnya..kami sedang berjuang menetang kezaliman dalam masa yang sama kami pastikan kehidupan kami sentiasa diredhai allah..kami tak berpegang pada matlamat menghalalkan cara..

sdra abdrahim kata lagi..nak jadi parti politik ke jadi badan dakwah sahaja..sdr...islam dan politk jugak dakwah takkan dapat dipisahkan..kami bukan jenis agama suku politik suku..PKR ye..politik dan agama dipisahkan..rujuk balik perlembagaan PKR..dakwah dan tarbiyah islamiyyah adalah asas dalam gerakkerja PAS..buat apa ahli berjuta tapi banyak yang kufur kepada allah..buat apa kita dapat kuasa tapi kita korbankan islam semata2 nak dapat undi dan sokongan sedangkan mati besok kita akan ditanya dihadapan allah..atau PKR tak ambil kisah tentang semua ini..maka kalau nak persoal apa yang PAS perjuangkan..kaji lah dulu dasar yang pas perjuangkan..bandingkan dengan dasar yang kamu perjungkan..PKR pun berjuang sebab nak anwar jadi PM aje..yg lain..kalau merintah pun dia tetap sekular macam UMNo jugak cuma baik sikit dari UMNO..tapi..perangai UMNO tak boleh tinggall ye lah..sampai ada ahli PKR tiba2 bila menang diselangor berebut2 nak tubuh cawangan sebab nak jadi ketua kampung lah katakan...!!!

Anonymous said...

Kepada Abdulrahim Kasim
Sdra salah seorang yang termasuk senarai orang fanatik dan taksub. Saya, walaupun kagum dan menyokong Anwar, tetapi tidaklah sampai begitu taksub.
Bahaya taksub dalam perjuangan. Bahaya taksub kepada pemimpin. Keduali satu, kepada Rasulullah.
Azizi Hj Abdullah

Anonymous said...

Saya minta mana2 ahli PKR atau penyokong PKR tampil menjelaskan dasar PKR di sini. saya nak tahu sejauh mana pemahaman mereka tentang dasar yang mereka perjuangkan.

Saya percaya ramai penyokong PKR yang masih kabur atau tidak tahu langsung dasar perjuangan parti yang disokong mereka.

Mereka2 ini bagai ekor keretapi yang tidak tahu hala-tuju kepala dihadapan. Jika Laluan diubah, nescaya mereka juga ikut berubah tanpa usul periksa.

Ayuh...jelaskan dasar PKR....kerana ia adalah dasar perjuangan yang anda dokong...

-TARANTULA-

No comments: